جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با خواص عسل برای پوست آشنا شوید
    18 فروردین 1400 - 20:41
    شناسه : 182073
    0

    یکی از خوراکی ها و فرآورده هایی که طبیعی است و برای بدن شامل خواص زیادی است، ماده اعجاب انگیز عسل است. عسل که توسط زنبور عسل تولید می شود و تقریبا انسان ها در تهیه آن نقشی ندارند ماده ای پر از فواید مختلف است. فواید این ماده زرد رنگ به قدری زیاد است […]

    پ
    پ

    - با خواص عسل برای پوست آشنا شوید - پوست

    یکی از خوراکی ها و فرآورده هایی که طبیعی است و برای بدن شامل خواص زیادی است، ماده اعجاب انگیز عسل است. عسل که توسط زنبور عسل تولید می شود و تقریبا انسان ها در تهیه آن نقشی ندارند ماده ای پر از فواید مختلف است. فواید این ماده زرد رنگ به قدری زیاد است که باعث شده از آن به نام یک دارو نیز یاد شود. دارویی که می تواند بسیاری از دردها و بیماری ها را از انسان دور کند. در طب سنتی در نسخه های درمانی مختلف از عسل نیز استفاده می شده است. یکی از خواص عسل برای پوست است. در این مطلب می خواهیم به برخی از مهم ترین خاصیت های این ماده برای پوست بپردازیم.

    موجب ترمیم سریع زخم و جای زخم می شود

    استفاده از عسل هم به صورت خوراکی هم و به صورت موضعی موجب می شود تا سلول های پوستی بتوانند سریع تر خودشان را بازسازی کنند. اگر روز پوست شما زخمی بوده است و حال پس از این که زخم خوب شده هنوز هم جای آن باقی مانده است می توانید روی آن اندکی عسل بمالید. با این کار سرعت بهبود زخم و خراش بسیار بیشتر می شود. از این نسخه ساده در زمان های قدیم برای سرعت بخشیدن به ترمیم و درمان زخم ها استفاده می شده است. در زمان های قدیم وقتی کسی دچار جراحاتی می شده است کمی عسل بر روی زخم ضماد می کردند تا زخم را سریع تر درمان کنند. امروزه نیز در خیلی از کرم ها و داروهای ترمیم کننده از ترکیبات و عصاره عسل استفاده می شود.

    باعث آبرسانی و درمان خشکی پوست می شود

    بخش زیادی از بدن ما از آب تشکیل شده است. اگر آب بدن کم شود سلامت ما با مشکلاتی مواجه می شود. آب بخش مهمی از پوست را نیز تشکیل داده است. وقتی پوست بدن آب و رطوبت خود را از دست می دهد دچار خشکی می شود. این خشکی ها باعث می شود که زیبایی ظاهری خود را از دست بدهیم. در این صورت مشکلاتی مثل لکه های پوستی و چین و چروک زودتر به سراغ ما می آیند. پس بهتر است با مراقبت از پوست در تامین آب مورد نیاز آن بکوشیم. نوشیدن آب و همچنین استفاده از ماسک ها و لوسیون های آبرسان می تواند با تامین آب و رطوبت پوست در زیبایی و سلامت پوست تاثیرگذار باشد. عسل یکی از مواد طبیهی است که دارای خاصیت آبرسانی عمیقی برای پوست است. با مالیدن عسل بر روی پوست می توانید خشکی را درمان کرده و پوست خود را مرطوب کنید. از عسل در خیلی از کرم ها و آبرسانها نیز استفاده می شود. به طور مثال در آبرسان کامان زرد نیز با استفاده از عسل، خاصیت آبرسانی را به حداکثر رسانده اند.

    موجب درمان جوش و آکنه می شود

    اگر زیاد جوش می دهید باید استفاده از خوراکی هایی که خاصیت آنتی باکتریال دارند را در برنامه غذایی خود بگنجانید. عسل یکی از این خوراکی هاست که علاوه بر تامین انرژی بدن، موجب پاکسازی سیستم داخلی از نظر آلودگی های میکروبی می شود. بسیاری از جوش ها و آکنه های پوستی در نتیجه وجود این آلودگی هاست. اگر روزی یک قاشق عسل بخورید خیلی از این جوش ها از بین می روند. البته در مصرف عسل زیاده روی نکنید. چرا که طبیعتی بسیار گرم و مرطوب دارد.

    اگر پوست شما چرب است از ترکیب عسل و آبلیمو استفاده کنید. عسل و آبلیمو را می توانید در یک لیوان آب گرم بریزید و بنوشید. این نوشیدنی از بین بردنده بسیاری مشکلات عفونی و میکروبی درون بدن است. حتی برای درمان گلودرد، نوشیدن این نوشیدنی موجب درمان گلودرد می شود. از ترکیب عسل و شیر و آبلیمو می توانید یک ماسک ساده برای پوست بسازید و برای درمان جوش ها و آکنه ها نیز از آن استفاده کنید.

    موجب درمان لکه های پوستی می شود

    ازمشکلات شایع پوستی، لکه هایی است که بر روی پوست ظاهر می شوند. این لکه ها زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. عسل می تواند در پیشگیری از بروز این لکه ها بر روی پوست به شما کمک کند. برای رسیدن به این هدف هر روز صبح یک قاشق عسل بخورید. می توانید از عسل به صورت موضعی نیز استفاده کنید. کمی عسل را با شیر مخلوط کنید تا یک ماسک ساده درست شود. این ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید مدتی روی صورت باقی بماند. سپس صورت خود را بشویید و خشک کنید.

    سرعت ترمیم آفتاب سوختگی

    عسل حتی سوختگی پوست ایجاد شده در اثر آفتاب را نیز با سرعت خیلی بیشتری درمان می کند. اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید عسل بخورید. با مالیدن کمی عسل بر روی موضع آفتاب سوخته، سرعت بهبود پوست خود را در ان ناحیه افزایش دهید.

    روشن کنندگی پوست

    شاید جالب باشد که بدانید استفاده از عسل هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی و بیا استفاده از آن در ماسکهای خانگی موجب شادابی بیشتر پوست می شود. عسل به از بین بردن کدری پوست و تیرگی های ایجاد شده در نواحی مختلف پوست مانند دور چشم کمک زیادی می کند. اگر از تیرگی های پوستی رنج می برید عسل را از یاد نبرید. این ماده خوراکی موجب می شود تا همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید و این مشکلات پوستی کمتر به سراغ شما بیایند.

    ترکیب جوش شیرین و عسل برای لایه برداری

    اگر می خواهید پوست خود را در خانه و با مواد و ترکیبات طبیعی لایه برداری کنید بدانید که عسل یکی از این مواد و ترکیبات است. کافی است کمی عسل و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. صورت خود را کمی خیس و مرطوب کنید. سپس لایه بردار خانگی خود را بر روی پوست صورت بمالید. به وسیله نوک انگشتان دست پوست را به آرامی ماساژ دهید تا لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده پوست شما را از بین ببرد. این لایه بردار طبیعی بسیار ملایم است و موجب شادابی بیشتر پوست شما می شود. به راحتی نیز می توانید آن را بسازید و مورد استفاده قرار دهید. در عین راحتی و سادگی، این لایه بردار کارایی خیلی بالایی داشته و موجب احیای پوست صورت می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.