جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید چیلر
    23 فروردین 1400 - 7:26
    شناسه : 182245
    1

    چیلر دستگاهی می باشد که حرارت (گرما) را از مایعات جذب می کند و نحوه کار این دستگاه به این صورت می باشد که با استفاده از سیکل تبرید خود دمای مایعات ورودی  به اواپراتور را از طریق مجاورت با مبرد چیلر کاهش می دهد و مایعات خنک شده جهت سردکردن هوا و یا استفاده در تجهیزات صنعتی که نیاز به آب سرد دارند استفاده می شود.

    پ
    پ

    11 1 - راهنمای خرید چیلر - چیلر

    در این مقاله قصد داریم شما را با یکسری نکات ارزشمند برای خرید چیلر آشنا کنیم حتی اگر قصد دارید ساختمانی خریداری نمایید که مجهز به چیلر می باشد بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

    در ابتدا توضیح مختصری در زمینه انواع چیلر و نحوه عملکرد هر کدام ارائه میدهیم و در انتها به مقایسه این دستگاه ها می پردازیم تا خرید چیلر را با دقت و اطلاعات بیشتری انجام دهید.

    چیلر چیست ؟

    چیلر دستگاهی می باشد که حرارت (گرما) را از مایعات جذب می کند و نحوه کار این دستگاه به این صورت می باشد که با استفاده از سیکل تبرید خود دمای مایعات ورودی  به اواپراتور را از طریق مجاورت با مبرد چیلر کاهش می دهد و مایعات خنک شده جهت سردکردن هوا و یا استفاده در تجهیزات صنعتی که نیاز به آب سرد دارند استفاده می شود.

    چیلر ها را میتوان به دو دسته کلی چیلر جذبی و چیلر تراکمی دسته بندی نمود.

    چیلر تراکمی

    چیلر تراکمی دارای سه بخش اصلی کمپرسور، کندانسور و اواپراتور می باشد و در ظرفیت های مختلف قابل طراحی و تولید می باشد.

    چیلر تراکمی خود به 3 مدل مختلف بر اساس نوع کندانسور دسته بندی می شود :

    • چیلر تراکمی هوا خنک
    • چیلر تراکمی آب خنک
    • چیلر تراکمی تبخیری

    هر کدام از این مدل چیلرها با توجه به شرایط آب هوایی منطقه شما، بودجه، میزان مصرف انرژی، ابعاد دستگاه و غیره انتخاب می شوند.

    هر کدام از این چیلرها مزایا و معایب خاص خود را دارند که با توجه به نکاتی که در ادامه برای شما شرح میدهیم نسبت به شرایط و موقعیتی که دارید می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

    22 - راهنمای خرید چیلر - چیلر

    چیلر تراکمی هوا خنک

    چیلر تراکمی هوا خنک دارای ابعاد و ظرفیت های متفاوتی می باشد که ظرفیت آن توسط کارشناسان برای کاربری مورد نظر شما به صورت دقیق محاسبه می شود و حجم دستگاه رابطه مستقیمی با ظرفیت آن دارد.

    در این نوع چیلر در قسمت کندانسور هوا توسط تعدادی فن از روی کویل ها عبور می نماید و باعث خنک شدن مبرد و تبدیل آن به مایع می شود و سپس مبرد وارد اواپراتور می شود.

    33 - راهنمای خرید چیلر - چیلر

    چیلر تراکمی آب خنک

    چیلر تراکمی آب خنک هم دارای ظرفیت های متفاوتی می باشد که توسط کارشناسان برای شما به صورت دقیق محاسبه می شود و فرق این دستگاه با چیلر هوا خنک در قسمت کندانسور آن می باشد که برای خنک سازی مبرد از آب استفاده می شود و دیگر نیازی به فن برای عبور جریان هوا نداریم.

    در این چیلر مبرد درون یک سری لوله که در یک مخزن آب قرار دارد عبور می کند و گرمای خود را به آب می دهد و سپس آب که گرمای مبرد را به خود جذب کرده است توسط برج خنک کننده گرمای خود را از دست می دهد و در مدار چرخش میکند.

    در صورتی که فرصت مطالعه مقاله تا انتها را ندارید می توانید به سایت صنایع برودتی نوری مراجعه نمایید و فرم دریافت مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا متخصصین این مجموعه با شما تماس بگیرند.

    44 - راهنمای خرید چیلر - چیلر

    چیلر تراکمی تبخیری

    در این مدل چیلر مبرد در کندانسور توسط آب و هوا به طور همزمان خنک می شود به این صورت که آب توسط نازل هایی بر روی کندانسور پاشیده شده و تبخیر می شود. در بالای دستگاه فن هایی وجود دارد که باعث جریان هوا درون محفظه شده، که هوا تازه و خنک را وارد و بخار آب و گرما را خارج می نماید.

    مقایسه چیلرهای تراکمی

    این چیلر ها را بر اساس معیار های مختلفی بررسی میکنیم تا خرید چیلر را راحت تر انجام دهید.

    آب و هوای منطقه شما از مهمترین و اصلی ترین معیار های انتخاب چیلر می باشد. برای مناطق با آب و هوای معتدل می توان از هر 3 نوع چیلر استفاده نمود و دیگر معیار ها میتواند برای شما مهمتر باشد اما اگر در منطقه زندگی میکنید که آب و هوای گرم و خشک دارد ترجیح این است که از چیلر هوا خنک استفاده نکنید به این دلیل که هوا توانایی خنک سازی مبرد را تا پایین تر از دمای محیط ندارد و عملکرد دستگاه در این آب و هوا به شدت افت می کند.

    در شهر هایی که آب و هوای خشک دارد بهتر است از سیستم های تبخیری استفاده کنید تا بیشترین بازده را داشته باشد.

    ولی اگر آب و هوای محل زندگی شما گرم و مرطوب می باشد بهتر است از چیلر هوا خنک استفاده نمایید به این دلیل که در دو مدل دیگر عملیات خنک سازی با تبخیر آب صورت میگیرد و در محیط با رطوبت بالا این عملیات به درستی انجام نمی شود و بهتر است از چیلر هوا خنک استفاده نمایید.

    معیار دیگری که در خرید چیلر باید مد نظرات باشد ابعاد دستگاه است و ابعاد چیلر آبی نسبت به چیلر هوایی در ظرفیت یکسان کوچکتر می باشد و برای مجموعه هایی که فضای زیادی ندارند توصیه می شود.

    مورد بعدی که برای خرید چیلر باید بدانیم هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه ها می باشد در چیلرهایی که از آب برای عملیات خنک سازی استفاده می شود نیاز به سرویس دوره ای اجباری بوده و هزینه نگهداری آنها بالا می باشد.

    چیلر هوا خنک ممکن است سال ها بدون نیاز به سرویس و تعمیر برای شما کار کند ولی در چیلر هایی که از آب برای خنک سازی مبرد استفاده می شود به دلیل رسوب گذاری و فرسایش آب بر روی تجهیزات نیاز به سرویس دوره ای می باشد البته چیلر هوا خنک را هم بهتر است سالانه سرویس نمایید و در نهایت هزینه تعمیر و نگهداری چیلر هوا خنک نسبت به بقیه کمتر می باشد.

    برای خرید چیلر در آپارتمان های مسکونی که چیلر جزو مشاعات ساختمان می باشد به دلیل بالا بودن هزینه نگهداری چیلر آب خنک و نیاز به پرداخت هزینه سرویس های دوره ای توصیه میکنیم از چیلر هوا خنک استفاده نمایید به این دلیل که ممکن است همه برای پرداخت به موقع هزینه ها و تعمیر چیلر اقدام نکنند و دیگران دچار مشکل شوند.

    برای آپارتمان های مسکونی پیشنهاد می کنیم که از چیلر مجزا برای هر واحد استفاده نمایید شاید کمی هزینه اولیه افزایش یابد ولی در نهایت دردسر آن کاهش می یابد.

    از دیگر نکات اساسی برای خرید چیلر قیمت اولیه آن می باشد که با توجه به بودجه شما تعیین می شود و باید بدانید که چیلر هوا خنک نسبت به دو مدل دیگر در ظرفیت یکسان قیمت بالاتری دارد و قیمت چیلر تبخیری و آب خنک نزدیک به هم می باشد.

    معیار دیگری که برای خرید چیلر نیاز است مد نظر خود قرار دهید میزان مصرف انرژی آنها می باشد که کاملا مشخص است چیلر هوا خنک نسبت به بقیه مدل ها مصرف انرژی بالاتری دارد به این دلیل که بر روی کندانسور آن فن هایی وجود دارد که باید دائما کار کنند تا مبرد خنک شود.

    قبل از خرید چیلر از سازنده میزان برق مورد نیاز را سوال فرمایید به این دلیل که در سیستم های بزرگ نیاز به ولتاژ و جریان زیادی می باشد و ممکن است در منطقه شما امکان استفاده از این دستگاه نباشد.

    البته ناگفته نماند که در چیلرهای آبی علاوه بر برق، آب هم مصرف می شود تا عملیات خنک سازی کامل انجام شود.

    در نهایت می توان به ظریب عملکرد این چیلر ها اشاره نمود که در خرید چیلر به ما کمک شایانی میکند و بهتر است بدانید که چیلر آب خنک به دلیل اینکه عملیات خنک سازی مبرد توسط آب انجام می شود از ضریب عملکرد بالاتری برخوردار است و در مجموعه های بزرگ که نیاز به بار برودتی زیادی دارید بهتر است از این مدل چیلر استفاده نمایید.

    نرخ انتقال حرارت آب نسبت به هوا بیشتر می باشد و آب خیلی سریع گرمای مبرد را جذب و آن را به مایع تبدیل می نماید.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه می توانید بر روی کلمه چیلر  کلیک نمایید و فرم دریافت مشاوره رایگان را تکمیل نمایید.

    چیلر جذبی

    خرید چیلر جذبی در حال حاضر به دلیل پایین بودن راندمان کاری آن و مصرف سوخت فسیلی برای ایجاد برودت در ساختمان های عادی انجام نمی شود و در مکان هایی که از سوخت های فسیلی برای تولید برق یا موارد مشابه استفاده می شود توجیه اقتصادی دارد.

    خرید چیلر جذبی نیاز به بودجه زیادی دارد و ابعاد آن ها بسیار بزرگ می باشد و فقط برای موارد خاص طبق مشاوره با یک متخصص استفاده می شوند.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرهای جذبی و مشاوره تخصصی رایگان روی کلمه چیلر جذبی کلیک نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.