×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
حسن حبیبی

حبیبی 3 - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی - حسن حبیبی

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی جانشین سپاه قدس گیلان درامور اقشار و متخصصین بسیج، به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی نوشت:

با توجه به ماهیت اسلامی و باورهای مذهبی در انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران از نیروهای مخلص، متدین و انقلابی و از اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان پیرو امام شکل گرفت.

این نهاد جدید در حفظ و حراست از نهال نوپای انقلاب نقش مهمی را ایفا کرد، سپاه پاسداران رفته رفته در حوزه های خدمتی و در کنار نهادهای امنیتی به ویژه ارتش جمهوری اسلامی به جایگاه ویژه ای دست یافته است.

باتوجه به تغییر و دگر گونی در اوضاع جامعه پس از پیروزی نهضت امام ( ره )، باید تدابیر لازم برای حفظ ،تداوم ، ثبات و نیز دستاوردهای انقلاب اتخاذ می شد و سپاه پاسداران پس از تاسیس در تمامی صحنه های انقلاب و با حضور مستمر و مستحکم خود ثبات و پاسداری انقلاب را تضمین کرد.

سپاه پاسداران منشأء خدمات و آثار پر برکتی برای انقلاب  اسلامی شده است. در سال های نخستین انقلاب، ترورها، نا امنی ها و تهاجمات نظامی ضد انقلاب با حضور سپاه پاسداران خنثی شد.

سپاه پاسداران نقش موثری در شکست طرح ها و سیاست های خصمانه آمریکا در منطقه غرب آسیا و برخورد شجاعانه در برابر تروریسم و تکفیریهای داعش در سوریه، عراق، یمن و … داشته است.

خدمات سپاه پاسداران پس از دوران جنگ تحمیلی، حضور سپاه پاسداران در سازندگی کشور در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و محرومیت زدایی بر کسی پوشیده نیست.

امروز سپاه بیش از آن که یک سازمان صرفاً نظامی باشد، نهادی است که در کنار حفاظت از تمامیت ارضی ایران و صیانت از جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در ارتقای فرهنگ و تحقق جامعه اسلامی می کوشد.

تشکیل سپاه پاسداران را به عنوان یک شجره دفاعی در ابعاد مختلف بوده و سپاه مدافع ارزشها و گفتمان حضرت امام ( ره ) و انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرهنگ نیروهای سپاهی این است که خودشان را برای هر تهدیدی آماده می کنند نه این که بعد از حمله دشمن وارد صحنه شوند بلکه پیوسته سپاه، خود را مخاطب حوادث می داند.

سپاه پاسداران وبسیج مستضعفین، از همان روز‌های آغازین شکل گیری ویروس کرونا در کشور حضور پررنگ، سازنده و موثری برای حمایت و همدلی با مدافعان سلامت وکادردرمانی داشت.

تجلی این همکاری در طرح غربالگری محله محور اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی به اوج رسید و از ابتدای آذر ماه شاهدحضور نیرو‌های بسیج در سراسرکشور بودیم بحمدالله با اجرای یک کار مشترک و مدیریت جمعی شاهد تحقق بسیاری از اهداف طرح شهید سلیمانی شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که نقطه امید و در قلب مظلومان و محرومان عالم جای دارد و هر محرومی در جای جای دنیا یک علاقه، وابستگی و کشش درونی نسبت به این نهاد مقدس دارد و طبیعی است که مورد بغض آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

آمریکا و استکبار جهانی به طریقی در صدد این هستند که با حرف‌های مضحکانه، حرف‌های سخیف بی‌پایه و اساس و با حتاکی که در شان خودشان است، این نهاد مقدس را مورد خدشه قرار دهند.

حسن حبیبی کوشکوهی

جانشین سپاه قدس گیلان درامور اقشار و متخصصین بسیج

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.