چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاذبه های دیدنی در قبرس شمالی
    09 اردیبهشت 1400 - 10:43
    شناسه : 183023
    1

    قبرس جزیره ای آرام است و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست .

    پ
    پ

    شمالی - جاذبه های دیدنی در قبرس شمالی - قبرس

    قبرس شمالی یکی از زیباترین نقاط این کره خاکی است با داشتن طبیعت شگفت انگیز ، آثار تاریخی ارزشمند ، سواحل و آب های زلال دریای مدیترانه به مقصدی ایده آل برای گردشگران تبدیل شده است . قبرس جزیره ای آرام است و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . بنابراین در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با گوشه و کنار این سرزمین زیبا آشنا کنیم . پس همراهمان باشید :

    ۱-  بندر گیرنه   Gyrne Harbour

    گیرنه (کیرنیا) شهری بندری و توریستی است که با داشتن زیباترین سواحل به شهرت رسیده است . این شهر بندری دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است که مهم ترین آنها قلعه ی تاریخی شهر و بندر قدیمی آن است . بندرگاه تاریخی شهر دارای جاذبه های فراوانی است و گردشگران بسیاری هر روز صبح به گشت و گذار در حوالی آن می پردازند .  این بندر توسط کافه ها و رستوران های مختلف احاطه شده که هر کدام دارای محیطی دوست داشتنی و چشم اندازی زیبا هستند و بهترین جا برای امتحان کردن طعم غذاهای محلی قبرس همین کافه ها و رستوران های نقلی این منطقه است . تور یونان سفر باتو را از دست ندهید.

    ۲-  قلعه گیرنه Gyrne Castle

    قلعه گیرنه در نزدیکی بندر گیرنه قرار دارد و دور تا دور آن را دیواره های عریض و طویلی در بر گرفته است . اما در پشت این دیوارها بناهای زیبایی همچون کلیسای سنت جورج ، آپارتمان های پادشاهی و کلیسایی کوچک قرار دارند . حین گشت وگذار در این منطقه بازدید از موزه ی کشتی های شکسته را نیز در برنامه تان بگنجانید در این موزه با کشتی حیرت انگیزی روبرو می شوید که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح باز می گردد و قدیمی ترین کشتی کشف شده در دنیاست .

    ۳ –  ساحل لاک پشت    Turtle Beach

    ساحل لاک پشت در فصل تابستان  محل زندگی و تخم گذاری صدها و یا هزاران لاک پشت سبز رنگ است که تخم های خود را در زیر ماسه های نرم این منطقه پنهان می کنند  . گردشگران و مردم بومی قبرس معمولا برای تفریح و استراحت این ساحل را انتخاب می کنند و در اطراف این منطقه کافه و رستوران های متنوعی به چشم می خورد .

    ۴-  کلیسای بلاپایس  Bellapais Monastery

    این کلیسا باشکوه و زیبا  در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده و هم اکنون به یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های قبرس شمالی تبدیل شده است . این کلیسا در روستای کوچکی به نام بلاپایس و در فاصله پنج کیلومتری از شهر گیرنه قرار دارد و آثار موجود در آن به دوران پادشاه هوگ سوم باز می گردد . این کیسا در طی قرن ها وسعت یافت و  زیبایی سبک معماری گوتیک را به نمایش گذارده است .

    ۵-  قلعه سنت هیلاریون    St Hilarion Castle

    قلعه سنت هیلاریون در ارتفاعات شهر گیرنه قرار دارد و از آن جائیکه سنت هیلاریون در ابتدا بر روی همین ارتفاعات زندگی می کرد به این نام  معروف شده است . این قلعه دارای سه طبقه  است که طبقه بالایی آن پر از پله های باریک و پیچ در پیچ است که با گذر از آنها به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی می رسید . و از این نقطه شاهد چشم انداز های زیبای گیرنه و روستاهای اطراف خواهید بود .

    ۶ – قلعه بوفاونتو    Buffavento Castle

    قبرس شمالی دارای بناهای تاریخی و قلعه های بسیاری است که نشان می دهد این سرزمین بسیار مورد توجه بود و از این قلعه ها برای محافظت از شهر استفاده می گردید . این قلعه در فاصله شانزده کیلومتری از شهر گیرنه قرار دارد و با داشتن نهصد و پنجاه و چهار متر ارتفاع بلندترین قلعه ساخته شده در این سرزمین است . برای دسترسی به این قلعه باید عاشق عبور از مسیرهای پر پیچ و خم و کوهنوردی باشید و برای رسیدن به قلعه می بایست حدود یکساعت کوهنوردی کنید .

    مرجع

    ۷-  شبه جزیره کارپاس و و کلیسای آندریس

    شبه جزیره کارپاس سرزمینی آرام ، بکر و زیباست که کیلومترها طول دارد و در تمام این منطقه می توانید از شنا در آبهای زلال و استراحت در ساحل شنی لذت ببرید . این شبه جزیره در شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد و آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است . این شبه جزیره دارای حیات وحشی غنی است و به خصوص بخاطر داشتن الاغ های وحشی معروف شده است .

     ۸ –  قلعه کانتارا    Kantara Castle

    قلعه کانتارا یادگار به جا مانده از دوران بیزانس است که در سال ۹۶۵ و بعد از حمله عرب ها ساخته شد تا از حجوم  اقوام بیگانه به شهر جلوگیری کند . این قلعه در ارتفاع ۶۱۰ متری قرار دارد و دسترسی به آن نسبتا آسان است . و از ارتفاعات این منطقه شاهد چشم انداز زیبای جزیره کارپاس ، خلیج سالامیس ، فاماگوستا و … خواهید بود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.