×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

- محدودیت شهرهای قرمز و نارنجی یک هفته دیگر تمدید شد -

به گزارش «بامردم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنچ شنبه در حضور رئیس جمهور برگزار و در این جلسه کمیته امنیتی – اجتماعی با توجه به مباحثی که در ستاد ملی در خصوص کنترل و مدیریت ویروس جهش یافته هندی به ایران و با توجه به مرز گسترده شرقی با افغانستان و پاکستان و رفت و آمد به کشور هند، گزارشی از اقدامات انجام شده برای کنترل این مرزها با هماهنگی نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری ستادهای استان‌های شرق کشور و همچنین مدیریت و کنترل رفت و آمد به کشورهای پاکستان و افغانستان ارایه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به مباحثی که در ستاد ملی مقابله با کرونا در ابتدای هفته گذشته در این رابطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند با جدیت و قاطعیت مرزهای شرقی را کنترل کنند و باید مراقبت کنیم با وضعیت مشابه ورود ویروس انگلیسی به کشور مواجه نشویم و در این زمینه هیچ اهمال و سستی‌ از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تاکید کرد: همه دستگاه‌های ذیربط با توجه به مسئولیتی که در ستاد کل نیروهای مسلح برایشان مشخص شده اعم از نیروی انتظامی، استانداری‌ها و ستادهای استانی مقابله با کرونا، موظفند در یک حرکت هماهنگ و منسجم و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده نسبت به انجام وظایف اقدام و اطلاع رسانی لازم به مردم را انجام دهند.

در این جلسه همچنین کمیته بهداشت و درمان گزارشی از وضعیت کشور در خصوص میزان شیوع و ابتلا در موج چهارم بیماری و اینکه در برخی از شهرهای قرمز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده است، ارائه و یادآور شد با توجه به افزایش نسبی رعایت پروتکل‌ها شدت بیماری تا اندازه‌ای کاسته شده است اما به مرحله آرامش نرسیده و این نیازمند تداوم رعایت کامل و دقیق پروتکل‌ها است.

به پیشنهاد کمیته بهداشت و درمان با توجه به اینکه هنوز به مرحله‌ قابل اطمینانی در مورد کنترل موج چهارم نرسیده‌ایم، محدودیت‌های مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی یک هفته دیگر تمدید شد.

در عین حال کمیته بهداشت و درمان همچنین گزارشی از میزان رعایت پروتکل‌ها و نحوه نظارت بر آنها و اعمال قانون در کسب و کارها، محیط‌های عمومی و ادارات و محافل مذهبی در شهرهای مختلف، ارایه کرد که رئیس جمهور با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در سراسر کشور، اظهار داشت: با توجه به جهش‌های متعددی که از این ویروس شاهد هستیم به نظر می‌رسد این بیماری به زودی رو به پایان نیست و تنها راه مطمئن برای قطع زنجیره و کاهش ابتلا رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برغم تلاش‌هایی هم که در زمینه واکسن در سراسر جهان در حال انجام است، با توجه به تردیدهایی که متخصصین نسبت به اثربخشی کامل واکسن‌ها در جهش‌های بعدی مطرح می‌کنند نمی‌توان نسبت به واکسیناسیون نیز زیاد اطمینان داشت لذا کماکان تنها راه‌حل مؤثر برای مقابله با این بیماری در تمام دنیا رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.

در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گزارش عملیات واکسیناسیون و تهیه واکسن از کشورهای خارجی و بخصوص تولید واکسن در داخل از جمله واکسن مشترک ایران و کوبا ارائه شد که رئیس جمهور از دستگاه‌های مرتبط که این کار را انجام می‌دهند و همکاری‌های انجام شده در این زمینه قدردانی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در واردات واکسن خارجی، بار دیگر به وزارت بهداشت و درمان دستور داد در این خصوص با بخش خصوصی کمال همکاری را انجام دهند و امکانات لازم برای مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را فراهم کنند.

رئیس جمهور همچنین پس از ارائه گزارش کمیته امنیتی – اجتماعی در خصوص برگزاری مراسم و آیین شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها، تأکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که سال گذشته نسبت به این شب‌ها و مناسک مقدس شب‌های قدر داشتیم، امیدوار هستیم بتوانیم با رعایت کامل همه پروتکل‌ها از این شب‌های گرامی بهترین بهره‌ها را ببریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.