×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

رحمان موسوی - تکذیب خبر دستگیری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال -

معاون بین‌الملل بنیاد صبح قریب درباره تائید و رد صلاحیت شدن برخی افراد در انتخابات شوراها با بیان اینکه همراهی برخی برای تائید صلاحیت افراد مسئله‌دار در انتخابات شوراها شک‌برانگیز است، تصریح کرد: پارو زدن برای این افراد به بهانه مشارکت مردم، رسمیت بخشیدن به فساد است!

سید رحمان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بولتن نیوز اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند کاهش رد صلاحیت‌ها رابطه معکوس در مشارکت مردم در انتخابات آتی دارد اما آسیب‌شناسی انتخابات با رویکرد جامعه‌شناسی و روانشناسی انتخاباتی در طول حیات انقلاب اسلامی لزوماً این امر را تائید نمی‌کند!

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال 94 و در خلال یکی از بیانات خود در همین رابطه فرمودند: «هر دولتی که در چهارچوب قانون اساسی بر سرکار بیاید، دولت قانونی است، دولت مشروع است. مهم نیست که چقدر و چه نسبتی از آحاد رأی‌دهندگان به این رئیس‌جمهور یا آن رئیس‌جمهور رأی دادند؛ تعداد کاهش و افزایش آراء به محبوبیت ارتباط پیدا می‌کند، امّا به مشروعیت و قانونیت ارتباطی ندارد. هرکسی با هر تعداد رأیی که از طرف اکثریت مردم بر طبق چهارچوب قانون اساسی انتخاب شد؛ این مشروع است، دولت قانونی است و باید مردم او را قانونی بدانند و تا آنجایی که می‌توانند به او کمک کنند.»

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر چنانچه هم مشارکت مردم در این دوره از انتخابات کاهش یابد، دلیلش بررسی صلاحیت‌ها و بهانه‌هایی ازاین‌دست نیست بلکه باید علت را در عملکرد ضعیف دولت آقای روحانی و بی‌توجهی به مطالبات به‌حق مردم جستجو کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.