×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی یا هرچیز دیگه ای که میخواهید اسمش رو بگذارید، در حال حاضر به مهمترین روش بازاریابی خیلی از کسب و کارهای بزرگ و کوچیک تبدیل شده، طبیعی هم هست چون از دهه گذشته آمار استفاده از اینترنت بیشتر از دوبرابر شده و همین هم باعث شده که کسب و کارهای مختلف محصولاتشون رو در فضاهای مجازی بیاورند تا بتوانند راحت تر و بیشتر بفروشند.

خب حالا دیجیتال مارکتینگ چیه؟ دیجیتال مارکتینگ هم مثل بقیه روش های بازاریابی دنبال راهی است تا مشتریان جدیدی بیابد و روی آنها تاثیر بگذارد تنها تفاوتش این هست که این فرایند بصورت آنلاین انجام میشود.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بطور کلی دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از انواع ابزارهای تبلیغات آنلاین برای جذب و تاثیر گذاری روی مشتری می شود، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی همه اینها جزئی از دیجتیال مارکتیگ هستند.

پس در دیجیتال مارکتینگ موضوع اصلی استفاده از ابزار های دیجیتال است بنابراین میتواند همزمان هم آنلاین و هم آفلاین باشد.

مارکتینگ 1 - دیجیتال مارکتینگ چیست و چطوری از آن در کسب و کارم استفاده کنم؟ - دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ

  1. بهینه سازی موتور جستجو

اگر به مکالمات صاحبان کسب و کارهای امروزی دقت کنید SEO یکی از کلماتی است که بسیار می شنوید. افراد زیادی هستند که وقتی به مشکلی برخورد میکنند بلافاصله راه حل آن را در گوگل جستجو میکنند.

در نتیجه خیلی مهم است که در نتایج گوگل باشید و هنگام نیاز کاربر محصول خودتان را به او ارائه کنید.

  1. ایمیل مارکتینگ

عجیب است که با توجه به رشد سریع تکنولوژی همچنان قسمت بزرگی از بودجه دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارد. ایمیل مارکتینگ یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه خیلی خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل حدود 4 درصد رشد میکند.

  1. تبلیغات کلیکی و بنری

در تبلیغات کلیکی (cost per click)  شما به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، هزینه پرداخت می‌کنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با بر اساس تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، محاسبه می شود. پس درنتیجه هرچه بیشتر کلیک بیشتری دریافت کنید هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.  در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که مشخص می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر می‌گیرید، کلیک دریافت می‌کنید و هزینه می‌پردازید.

  1. بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از بستر شبکه های اجتماعی مختلف برای معرفی برند و فروش محصولات می باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی را می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم:

  • هزینه برای تبلیغات و اینفلوئنسر مارکتینگ
  • استفاده از روش ارگانیک که یک استراتژی بلند مدت است و تاثیر خود را در دراز مدت نشان میدهد

  1. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

هنر تاثیرگذاری مثبت روی مشتریان بالقوه که بصورت آنلاین با برند شما آشنا شده اند و تبدیل آنها به مشتری واقعی را بهینه سازی نرخ تبدیل میگویند که روی همه استراتژی های کسب و کار تاثیر دارد از جمله نحوه چت، مکالمات، عناوین پست ها و ….

  1. بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از روش های بسیار پر استفاده در دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید که شامل تولید و انتشار هر نوع مطلب متنی، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیک، ویدیو و … برای معرفی برند و جذب مشتری می باشد.

  1. تبلیغات نیتیو

در بعضی از وبلاگ های مشاهده می کنید که بعد از قسمت پایانی مطلب لیست پیشنهادی از چند مقاله را به شما نمایش می دهد که به آن تبلیغات نیتیو میگویند.

وقتی یک مشتری بالقوه با توجه به نیاز خود یکی از مقالات شما را میخواند شما به او مقالات مرتبط نیازش را معرفی می کنید و او نیز تشویق به خواندن آنها میشود وقتی آگاهی مشتری از محصول شما و مزایا آن بالا بروند احتمال خریدش نیز بیشتر می شود.

  1. بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی یعنی شخص یا کسب و کار دیگری در ازای هزینه ای محصول یا سرویس های شما را (در وبسایت خودش) تبلیغ کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ برای هر نوع کسب و کاری موثر است؟

فارغ از اینکه در چه کسب و کاری فعالیت دارید حتما برای یک با هم که شده از خدمات دیجیتال مارکتینگ که توسط یک شرکت تبلیغاتی یا آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای ارائه می شود استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آنرا در کسب و کار خود مشاهده کنید.

مارکتینگ 1 1 - دیجیتال مارکتینگ چیست و چطوری از آن در کسب و کارم استفاده کنم؟ - دیجیتال مارکتینگ

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

اگر برایتان سوال است که بازاریابی دیجیتال چرا اهمیت دارد، به نکات زیر توجه کنید:
• در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال وابسته شده.
• باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.
• به شما در محبوب شدن برندتان کمک فراوانی می‌کند.
• به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک شایانی می‌کند.
• نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد.
• به دیده شدن شما در نتایج موتور جستجو کمک می‌کند.
این نکات مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار هستند. در ادامه ۱۰ دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

  1. راهی ساده برای شروع یک کسب و کار خلاقانه

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خود را شروع کنید. سپس می‌توانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.

  1. پیشرفت آسان در قیف فروش دیجیتال

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات یا خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

  1. جذب آسان مخاطب در بسترهای اینترنتی

هنگامی که تمرکز کسب‌و‌کار خود را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بلکه باید با کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان بسیاری را به برند خود جذب کنید. برای مثال بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.

  1. پشت سر گذاشتن رقبا

تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان می‌دهد تا شرکت و چشم‌اندازتان را بشناسید. حتی اگر شما محتوا و وب‌سایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید.

برای دیجیتال مارکتینگ چه مقدار باید هزینه کنم؟

بطور دقیق این به نوع کسب و کار و استراتژی شما وابسته است. اگر بخواهید از روش های سئو یا شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی استفاده کنید باید بگویم با توجه به نتیجه ای که در قبال آن بدست می آورید به شدت کم هزینه است. همچنین اگر بخواهید از تبلیغات کلیکی و بنری و … استفاده کنید با تحلیل نتیجه و بازخورد بدست آمده بودجه خودتان را می توانید مدیریت کنید.

مارکتینگ 2 - دیجیتال مارکتینگ چیست و چطوری از آن در کسب و کارم استفاده کنم؟ - دیجیتال مارکتینگ

نتیجه گیری

دیجیتال مارکتینگ هنر استفاده خلاقانه و درست از ابزارهای دیجیتال است بگونه ای که بیشترین بازخورد را داشته باشد.

دیجیتال مارکتیگ آینده بازاریابی در جهان است. از طریق دیجیتال مارکتینگ میتوانید کمپین های تبلیغاتی موثری ایجاد کنید، روند کار را ردیابی و نتیجه را به دقت تحلیل و بررسی کنید.

اگر هنوز در کسب و کارتان از دیجیتال مارکتینگ استفاده نکرده اید توصیه میکنم حتما از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان استفاده از دیجیتال مارکتیگ در کسب و کار که توسط آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ ارائه می شود، استفاده کنید.

  1. نسرین سلیمانی

    سلام ممنون از مطلب مفیدی که منتشر کردید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایراکد https://iracode.com/ نیز از جمله شرکت هایی است که تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ را به صورت یکجا ارائه میدهد.

  2. خدمات دیجیتال مارکتینگ

    ممنون مطلب کاربردی در زمینه دیجیتال مارکتینگ بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.