×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

- جاذبه های دیدنی در شهر دبی - جاذبه های دیدنی در شهر دبی

دهکده جهانی دبی

احتمالا تا پیش از این نام دهکده جهانی دبی به گوشتان نخورده است باشید ، اما بعتر است بدانید این مکان یکی از دیدنی ترین و منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری شهر دبی است و با وجود امکانات متنوع ، گردشگران را برای ساعت ها سرگرم خواهد نمود .  این مجموعه توریستی فعالیت خود را از سال 1997 میلادی آغاز نموده و از همان سال های ابتدایی به شهرت بسیاری دست یافت و اکنون سالانه هزاران بازدید کننده دارد .

دهکده جهانی دبی ، در واقع شهرکی زیبا ، بزرگ و مجهز است که در طراحی و ساخت آن ، از نماد کشورها و فرهنگ های مختلف الهام گرفته شده است . دهکده جهانی دبی نمونه ای کوچک شده از سی و دو کشور دنیاست ، که هر در یک از آن ها ، شما با بناها و المان های مشهور آن کشور آشنا می شوید و حتی برخی از آن ها از شما با انواع خوراک های مخصوص آن کشور پذیرایی می کنند  .

حین گشت و گذار در این مجموعه در دبی تور با بخشی از تاریخ و فرهنگ هر کشور در آشنا شده و حتی می توانید سوغات مختلف کشورها ، لباس های رسمی و سنتی ، خوراکی ها و نوشیدنی های به خصوص آن ها را و همچنین صنایع دستی شان را تماشا و خریداری کنید و تنها با پرداخت هزینه ورودی به چندین ملل و کشور دنیا سفر کنید .

در این مجموعه تفریحی بازی ها و سرگرمی های مختلفی برای گردشگران فراهم شده و در برخی از ایام سال جشن های متنوعی در آن برگزار می گردد . بعنوان مثال انواع بازی ‌های محلی ، نمایش‌ های آتش بازی و همچنین رقص ‌های سنتی برخی کشور ها را از نزدیک شاهد خواهید بود که تماشای آن به خصوص برای کودکان جذاب خواهد بود .

دهکده جهانی دبی ، در اصل یک پارک بزرگ است که در فضای باز احداث شده ، اما باید اضافه کنیم تنها در دو فصل پائیز و زمستان که هوا نسبتا مطبوع و خنک تر است ، برپا می گردد و در فصول دیگر بعلت گرمای شدید و طاقت‌ فرسا تعطیل خواهد بود .

جاذبه های دیدنی در شهر آنتالیا – ترکیه

شهر زیبا و شگفت انگیز آنتالیا یکی از برترین قطب های گردشگری در دنیاست ، که با دارا بودن طبیعتی حیرت انگیز که بر گرفته از آب هایی زلال و فیروزه ای رنگ مدیترانه و رشته کوههای توروس بوده ، به شهرت بسیار رسیده است . شهر آنتالیا سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر دنیاست و جالب است بدانید حدود سی درصد از گردشگران کل دنیا را در خود جای داده است . که البته در میان آن ها تعداد گردشگران ایرانی کم نیست .

سواحل درخشان و شگفت انگیز ، آبهای کریستالی ، هتل های لوکس و امکانات رفاهی سطح بالا ،  تفریحات آبی مهیج ، مراکز خریدمدرن و … همه و همه در شهرت این شهر تاثیر گذار بوده است .

در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های این شهر را به شما معرفی خواهیم نمود . پس تا پایان همراهمان باشید :

شهر سیده Side

به گزارش سفر باتو ، این شهر زیبا دارای طبیعتی شگفت انگیز و تاریخی پر فراز و نشیب است و قرار گیری آن در امتداد دریای مدیترانه از دلایل اصلی شهرت آن است . شهر سیده زیباترین سواحل را داشته و آب هایی بسیار زلال و سواحلی زیبا از دلایل اصلی شهرت آن محسوب می گردد . البته آرامش حاکم بر این ساحل بسیار تاثیر گذار بوده و مشابه آن را در کمتر ساحلی میتوان یافت .

همچنین در شهر سیده  آثار باستانی ارزشمندی وجود دارد که برخی همچون تالار آتنا و آمفی تئاتر باستانی سیده به شهرت جهانی رسیده اند . پیشنهاد ی کنیم حین بازدید از سیده به تماشای موزه سیده ، شهر سلوکیا ، مجموعه ی استیت آگورا ، شهر سلگ ، آبشار ماناوگات ، غارهای دودنسیک ، پارک کوپرولو کانیون و تالار آپولو بروید .

باید افزود سیده یک شهر بندری است و از گذشته ها مورد توجه قرار داشت و همواره بسیاری از مبادلات بازرگانی در همین منطقه انجام می شد و امروزه نیز بازارها مختلفی در این شهر بندری وجود دارد که بد نیست سری به آن ها بزنید .

آبشارهای ماناوگات  Manavgat Waterfall

می توان گفت در تور آنتالیا آبشارهای ماناوگات یکی از اصلی ترین تفرجگاه های شهر آنتالیاست و اغلب تورهای گردشگری ، مسافران را برای حداقل یک روز برای تفریح در این منطقه می برند . این آبشار خروشان و زیبا از جنوب کوه های توروس سرچشمه گرفته و در ادامه مسیر منظره ای زیبا را خلق نموده و در نهایت به دریای مدیترانه جاری می شود . در اطراف این آبشارها ، رستوران های محلی بسیار زیبا و باغات میوه فراوانی به چشم می خورد .

اطلاعات بیشتر

 یکی از تفریحات پر طرفدار رافتینگ بر روی رودخانه های خروشان این منطقه است که بسیار مهیج است ، همچنین می توانید سوار بر کشتی و قایق های تفریحی شده و بر روی این رودخانه و در حاشیه شهر سیده به گشت و گذار بپردازید .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.