×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

روحانی 1 - تحریم ها شکسته شده است/ باهم باشیم، برداشته هم می شود! -

به گزارش «بامردم» به نقل از فارس؛ روحانی افزود: سال ۱۳۹۹ سال بسیار سختی بوده است. آن‌هایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت به نفت در بودجه فقط ۲ درصد بوده است. در سخت‌ترین سال دولت، ۸۸ هزار میلیارد بودجه عمرانی بوده است اما آنچه که عمل کردیم بیش از ۹۲ میلیارد ما در عمران، عمل کردیم.

نزدیک ۳۰ هزار میلیارد برای کرونا پرداخت شده است. اقدامات دولت در سال ۹۹ در تاریخ کشورمان بی نظیر است. قولی که به مردم عزیز دادیم این است که در ماه‌های پایانی دولت، همچنان اهدافمان را دنبال می‌کنیم. هدف ما این است کرونا را مهار، تحریم‌ها را برداریم، معیشت مردم بهتر شود و طرح‌هایی که باقی مانده را تمام کنیم.

معنی این که قیمت دلار دارد کاهش پیدا می‌کند این است که ارزش پول ما بیشتر و تورم کاهش می‌یابد. مردم دارند ثمره ایستادگی و مقاومت را در وین می‌بینند.

من به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده و اگر همه با هم باشیم تحریم به زودی برداشته می‌شود.

به راحتی ‌می‌توانیم در ماه‌های آینده میلیون‌ها واکسن به مردم تزریق کنیم. تا پایان تیرماه همه آن‌هایی که در گروه‌های پر خطر هستند واکسن زده می‌شوند.

روحانی با بیان این که گزارشی روز یکشنبه از طرف سازمان برنامه و بودجه در دولت ارائه شد نسبت به اقداماتی که دولت در سال ۹۹ انجام داد، گفت: سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود برای اینکه بدانید چقدر سخت بود، اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد، به نفت و فراورده‌ها ۶ درصد بوده است. یعنی اگر همه اینها را هم حساب کنیم ، ۸ درصد تکیه بودجه ما بر نفت بوده که در تاریخ بی‌سابقه است.

وی یادآور شد: از زمانی که نفت کشف شده و در اقتصاد ایران ورود پیدا کرده، که بودجه کشور بدون اتکا به نفت اداره شود آنهایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند که اگر نقد درست باشد بسیار هم خوب است و از آنها متشکریم، به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت در بودجه به نفت و میعانات فقط ۲ درصد بوده است و این در تاریخ بسیار مساله مهمی است.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: آنهایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند که اگر نقد درست باشد بسیار هم خوب است و از آنها متشکریم، به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت در بودجه به نفت و میعانات فقط ۲ درصد بوده است و این در تاریخ بسیار مساله مهمی است و می‌خواستیم به دستور مقام معظم رهبری عمل کنیم و این نکته دومی است که ما در بودجه می‌بینیم. وقتی شرایط سخت می‌شود و ما در تحریم و کرونا هستیم درگیر این مشکلات هم هستیم، قاعدتا نباید بتوانیم حقوق‌بگیران و بازنشستگان را کمک کنیم و بگوییم امسال سال تحریم و کرونا است و نمی‌توانیم کمک کنیم، اما بیشترین کمک به حقوق بگیران ثابت و بازنشستگان در همین سال ۹۹ صورت گرفت.

وی ادامه داد: بهمن سال ۹۸ را با اواسط سال ۹۹ محاسبه کنیم. بهمن سال ۹۸ یعنی آغاز کرونا، وسط سال ۹۹ یعنی حدودا مهرماه سال ۹۹، حقوق کارمندان ما چقدر اضافه شده است؟ آنهایی که حقوقشان از ۴ میلیون کمتر بوده، ۵۳ درصد حقوقشان در سال ۹۹ اضافه شده و آنهایی که حقوقشان کمتر از ۶ میلیون بوده، ۴۵ درصد به حقوقشان اضافه شده و افرادی که حقوقشان بالای ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون بوده‌ان، ۳۴ درصد بر حقوقشان اضافه شده است.یعنی از قشرهای پایین بیشترین میزان اضافه، قشرهای متوسط، هم متوسط، و در مجموع ما در طول این ۶-۷ ماه از بهمن سال ۹۸ تا مهرماه سال ۹۹ حساب کنیم به طور متوسط ۳۴ درصد حقوق، اضافه شده است.

روحانی اظهار کرد: این کار عظیم و بزرگی که توسط دولت انجام گرفته به معنای این است که دولت در حد توان شبانه روز تلاش کرده و اقدامات مهمی انجام داده است. اقدامات بسیار مهمی انجام گرفته و از لحاظ رشد اقتصادی نیز حرکت‌های بزرگی داشتیم. لازم بود من خدمت مردم گزارش کوتاهی از آنچه که در روز یکشنبه مطرح شده را عرض کنم.

وی ادامه داد: قولی که به مردم دادیم این است که در این ماه‌های پایانی دولت،‌ همچنان ما اهداف خود را دنبال خواهیم کرد. هدف ما این است که تحریم را برداریم و کرونا را شکست دهیم تا معیشت مردم بهتر شود و طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و افتتاح کنیم.

رئیس دولت در خصوص مذاکرات وین نیز گفت: در زمینه تحریم کار مذاکره‌کنندگان ما کار بزرگی بوده و است. مسیر مذاکره، مسیر صحیح و درستی است. من خدمت مردم عرض می‌کنم که مردم ثمره ایستادگی خود را امروز در وین می‌بینند اگر گزارش درست باشد و دغل کاری نشود و ما گزارش را درست به گوش مردم برسانیم، نشانه ثمره فشار مردم است. این پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است؛ از نظر من تحریم شکسته شده و اگر همه با هم باشیم و متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می‌شود. طرف ما می‌داند که راهی جز پایبندی به تعهدات وجود ندارد.

وی افزود: راهی جز اجرای کامل برجام برای صلح و امنیت منطقه و جهان وجود ندارد. دنیا امروز یک صداست و این موضوع بسیار مهم است.

روحانی در خصوص کرونا نیز بیان کرد: در مسأله کرونا نیز ما در مسیر واکسن گام مهمی را برداشتیم. شرکت‌های خصوصی به میدان آمدند و تا پایان تیرماه همه واکسن می‌زنند. باید دست بخش خصوصی را برای واردات واکسن باز بگذاریم تا تمامی افرادی که در خطر هستند، واکسن بزنند. واکسن داخلی نیز به میدان می‌آید. امیدواریم در هفته‌های آینده ده‌ها میلیون دوز واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: بانک مرکزی نیز اعلام کرده که در زمینه واکسن بلادرنگ پول را پرداخت می‌کنم بنابراین پای قول خود هستیم و خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.