×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

نکات مهمی که در رپورتاژ آگهی باید به آنها بپردازیم

14000218 13020583 - در رپورتاژ آگهی به چه سوال‌هایی پاسخ دهیم؟ - رپورتاژ

یکی از مهم‌ترین مسائلی که مورد توجه بسیاری از کاربران اینترنتی است، مطالبی است که در وبسایت‌ها منتشر می‌شود. طبق تحقیقات میدانی انجام شده، بسیاری از کاربران به دنبال مطالب جدید و دست اولی می‌گردند که بر مبنای آن بتوانند تجارب جدیدی را کسب کنند. در واقع کاربر دوست دارد علاوه بر رفع مشکل و نیازی که دارد، مطالب و اطلاعاتی جدیدی را نیز کسب کند، نه اینکه در هر جستجویش با یک سری محتوای تکراری و روتین مواجه شود.  این نکته در مورد رپورتاژ آگهی نیز صدق می‌کند! از آنجایی که رپورتاژ یک مقاله خبری است و در آن علاوه بر تبلیغات اینترنتی و برندسازی، اطلاعات مفیدی در زمینه مورد بحث نیز داده می‌شود؛ توجه به تازگی و مفید بودن محتوا بیش از پیش مطرح می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا با پاسخ به این پرسش که “در رپورتاژ آگهی به چه سوال‌هایی باید پاسخ دهیم؟” راهنمای شما باشیم تا یک رپورتاژ ایده‌آل و موثر برای وبسایت خود تهیه و تدوین کنید.

همانطور که گفته شد یکی از اولویت‌هایی که مخاطبان وبسایت‌ها دارند، بحث تازگی و دست اول بودن محتواست. لذا گوگل هم این معیار را به یکی از معیارهای مهم خود برای رتبه‌دهی به وبسایت‌ها در نظر گرفته است، تا جایی که حتی برای کنترل آن الگوریتم‌های مخصوصی مانند الگوریتم تازگی محتوا ، ….. ، …… را طراحی و تدوین کرده است. یکی از مواردی که می‌تواند خط مشی شما را در تولید محتوا برای مخاطبانتان کمک و راهنمایی کند، شناخت مخاطب است.

مخاطبتان را بشناسید و سوالات احتمالی او را رصد کنید!

قبل از اینکه بخواهید برای تولید محتوای یونیک و کاربر پسند استارت بزنید، باید از مخاطب خود شناخت کافی حاصل کنید! آشنایی با خصوصیات و خواسته‌های مخاطب پرسشی است که پاسخ آن بسیار تعیین کننده مسیر کاری شماست و بسیار مهم تلقی می‌شود. به عنوان مثال برخی مخاطبان را رابط‌های گرافیکی و ظاهر وبسایت به خود جذب می‌کند در حالی که برخی دیگر کیفیت خدمات را در اولویت دارند، عده‌ای قیمت برایشان اهمیت دارد و بقیه تنوع خدمات! اینکه کاربران وبسایت شما چه مواردی را مهم‌تر می‌دانند را می‌توانید با طرح پرسشنامه یا برقراری ارتباط با کاربران و مخاطبانتان از طریق ایمیل یا تلفن مارکتینگ انجام دهید. پس اطلاع از سلایق و علایق مخاطب حال نوبت به اقدام شما می‌رسد. اینکه استراتژی کاری و محتوای خود را برمبنای نیاز کاربر خود تنظیم کنید.

سوالات متعدد و عمومی در هر موضوع و کسب‌وکار وجود دارد. به عنوان مثال اگر یک سایت فروشگاهی باشید به احتمال زیاد یکی از پرسش‌هایی که مخاطبان شما خواهند داشت بحث نحوه سفارش‌گیری، خرید، تضمین خرید و مواردی این چنینی است! سعی کنید در رپورتاژ، یک یا چند پرسشی که احتمال می‌دهید برای کاربر پیش می‌آید، به طور کامل پاسخ دهید و تمامی جنبه‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه بتوانید درک بهتری از آنچه باید تدوین کنید داشته باشید، خود را جای مخاطبتان بگذارید. ببینید اگر شما موقعیت او را داشتید به دنبال چه چیزی بودید؟ آیا متنی که آماده کرده‌اید برای خود شما از جایگاه یک مخاطب بی‌طرف قانع‌کننده هست یا خیر؟

به عنوان مثال شما در رپورتاژ خود قصد دارید به پرسش “رپورتاژ آگهی چیست؟” پاسخ دهید. در این صورت اول باید چرایی وجود رپورتاژ را بیان کنید. اینکه اصلا چه شد که رپورتاژ به وجود آمد و مورد استقبال قرار گرفت، بعد در مورد اینکه :
رپورتاژ آگهی چیست صحبت کنید به احتمال قوی سوال بعدی که برای مخاطب پیش می‌آید این است کهرپورتاژ خبری چه تاثیری بر وبسایت من دارد؟ ممکن است مخاطب بعد از توجیه شدن چیستی رپورتاژ، به آن جذب شده باشد و بخواهد دستبکار شود! حالا پرسش‌های دیگری برای او مطرح می‌شود! اینکه :
چگونه می‌توانم یک رپورتاژ خوب بنویسم؟ بعد از پاسخ به این پرسش، شاید چالش دیگری که ذهن مخاطب را درگیر کند این باشد ویا :
قواعدی باید در رپورتاژ رعایت کنم چیست؟ یا :
نحوه لینک سازی در رپورتاژ چگونه است؟
تاثیر گذاری رپورتاژ دانشگاهی edu به چه صورت است؟

همه این سوالات تنها نمونه کوچکی از سوالاتی که به به دنبال همان سوال اولی “رپورتاژ آگهی چیست؟” پیش آمد و همانطور که مشاهده می‌کنید هر کدام از این سوالات و چالش‌ها خود موضوع بکری برای تدوین یک رپورتاژ یا محتوای سبز در وبسایت، برای مخاطب است. پس اینکه در هر رپورتاژ به چه مباحثی پرداخته شود کاملا به موضوع مورد صحبت شما و موضوعات پیرامون آن و همچنین شناخت کامل از هر آنچه که مخاطب به دنبال آن است، مرتبط است.

تیم لینکیار با ارائه مشاوره رایگان در حوزه رپورتاژ و بک‌لینک  بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در این حوزه می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.