×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

زارع 1 - تعطیلی تمامی سواحل و تفرجگاه‌های برون‌شهری گیلان در تعطیلات پایان هفته - گیلان

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان، از همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری مراسم شب های قدر و نیز نقش آفرینی صداوسیما و رسانه‌ها در پوشش مناسب برنامه های این ایام برای بهره گیری مردم در منازل، قدردانی کرد.

وی با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر خروج گیلان از وضعیت قرمز کرونایی و قرار داشتن ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان املش، تالش و شفت در شرایط زرد گفت: براساس گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مدت شروع تا پایان دوره پیک اخیر بیماری در گیلان در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی ۲۵ روز بوده که یک رکورد محسوب شده و جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به خسته بودن کادر درمانی با بیش از ۱۴ ماه حضور در خط مقدم مقابله با این بیماری اشاره و اظهار کرد: اگرچه تعداد بستری ها نسبت به هفته های گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته اما این آمار نسبت به اسفندماه سال گذشته نمایانگر افزایش دوبرابری است که جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه همچنان میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: از همه شهروندان و هم‌استانی‌ها انتظار می رود که برای قطع زنحیره انتقال ویروس، همچنان الزامات بهداشتی را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علیرغم تأکیدات مکرر، همچنان خواروبارفروشی ها، نانوایی ها و قهوه خانه ها کمترین میزان رعایت توصیه های بهداشتی را دارند، افزود: میزان بازرسی و نظارت بر اصناف افزایش ۴۰ درصدی داشته اما نیازمند اهتمام بیشتر به ویژه از سوی فرمانداران در سطح شهرستان هاست.

وی تأکید کرد: نظارت دقیق بر فعالیت‌های اصناف به‌منظور رعایت کامل اجرای پروتکل‌ها صورت گیرد و برخورد با متخلفان، مطابق با قانون و بدون چشم‌پوشی باشد چراکه حفظ سلامت مردم، مهمترین اولویت است.

زارع به موفقیت در اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی با اقدامات فرهنگی اشاره و اضافه کرد: در برگزاری فرآیند آزمون کلاس های نهم و دوازدهم و ممنوعیت سفر در تعطیلات عید سعید فطر ، باید تولید محتواهای آگاهی‌بخش رسانه ای مبنی بر اهمیت توجه به توصیه های بهداشتی و نقش آن در کنترل و مقابله با بیماری، استمرار یابد.

وی اضافه کرد: باتوجه به محدودیت های اعمال شده در تعطیلات پایان هفته، تمامی سواحل و تفرجگاه های برون شهری استان در بازه زمانی اعلام شده، مسدود می شوند.

وی همچنین به انجام فرآیند واکسیناسیون در سطح استان براساس سند ملی اشاره و با بیان اینکه طی ماه های آتی با افزایش تولیدات داخلی شاهد تزریق واکسن به سطح وسیعی از جامعه خواهیم بود، گفت: در این مسیر همراهی و همدلی دستگاه ها و نهادها در راستای ارائه امکانات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی اعم از نیروی انسانی و اماکن و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود، یک تکلیف است تا در این شاخص نیز جزء برترین استان ها باشیم.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.