پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاهای دیدنی کیش و استانبول را از دست ندهید
    28 اردیبهشت 1400 - 15:48
    شناسه : 183778
    1

    جاهای دیدنی کیش آنقدر متعدند که هر بار زیبایی جدیدی را برای به رخ کشیدن دارند. کیش، خطه ای که در آن می‌شود به تماشای بهار و خزان و طلوع و غروب خورشید در افق را به نظاره نشست.

    پ
    پ

    ایرلاین های داخلی برای خرید بلیط هواپیما کیش 1 - جاهای دیدنی کیش و استانبول را از دست ندهید - استانبول

    جاهای دیدنی کیش آنقدر متعدند که هر بار زیبایی جدیدی را برای به رخ کشیدن دارند. کیش، خطه ای که در آن می‌شود به تماشای بهار و خزان و طلوع و غروب خورشید در افق را به نظاره نشست. جزیره ی کیش که مانند نگینی بر انگشتر خلیج فارس خود نمایی می کند هر ساله با وجود دیدنی های کیش و جاهای تفریحی کیش که بسیار متنوع اند، پاسخگوی گردشگران بسیاری است. با ما در این مقاله همراه باشید تا به معرفی جاهای دیدنی کیش همراه با عکس بپردازیم.

     هتل های کیش بسیار متنوعند، از هتل های ارزان گرفته تا هتل های لوکس، از هتل های مرکز شهر گرفته تا هتل های ساحلی و دریایی که پاسخگوی تمامی سلایقند. این هتل ها هر ساله در خدمت گردشگران اند تا اقامت در سفر را برای میهمانان مرغوب تر کنند.

    تاریخچه کیش

    جزیره کیش که درگذشته با نام  قیس شناخته می‌شده است همواره در زمان هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان بخشی از ایران بوده است که با گسترش اسلام این جزیره در دست خلفای اموی می‌افتاد و بعدها مجدداً توسط فردی از اهالی ری تمامی جزایر خلیج‌فارس به ایران بازگردانده می شود. در زمان سلجوقیان کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج‌فارس تبدیل شد.

    ویژگی های جغرافیایی کیش

    جزیره کیش که مساحت اش ۹۱.۵ کیلومتر است و در ۱۲ کیلومتری کرانه شیبکوه واقع‌شده است به‌عنوان بخشی از شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان و تنها جزیره دارای قنات آب شیرین است.  با داشتن آب‌وهوای گرم و مرطوب، پوشش گیاهی از باغ‌های نخل خرما، کنار، درختان بومی کهور و درختان غیربومی آکاسیا، اکالیپتوس، سمر، ابریشم و کنوکارپوس در کنار سواحل مرجانی که دارد هرساله شاهد گردشگران فراوانی است. که برای بازدید از دیدنیهای کیش به این جزیره سفر می کنند.

      پارک  دلفین کیش

    یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی کیش پارک دلفین کیش است که شامل بخش های مختلفی از جمله پارک دلفین، آمفی تئاتر،باغ پرندگان و گونه های جانوری مختلفی می باشد. در دلفیناریوم این پارک می توانید نمایش و رقص و همچنین نقاشی کشیدن دلفین های آموزش دیده را ببینید. و همچنین میتوانید با پرداخت هزینه برای دقایقی با آن ها شنا کرده و عکس یادگاری بگیرید.

    شهر حریره

    شهر باستانی حریره با قدمت ۸۰۰ ساله از توابع شهرستان بندرلنگه است. وسعت این شهر باستانی ۱۲۰ هکتار است. بقایایی که در ساحل شمال جزیره دیده‌شده است متعلق به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی است. در فضای این شهر تاریخی، مسجد، قنات‌ها، حمام و خانه اعیانی درنتیجه جستجوهای باستان‌شناسی کشف‌شده است.

    مسجد سلیمانیه استانبول

    در بالای منطقه سلطان احمد و بر فراز تپه ای یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول قرار گرفته است. مسجد سلیمانیه بین سال های ۱۵۴۹ و ۱۵۷۵، توسط سینان، معمار مشهور بسیاری از بناهای استانبول و برای سلطان سلیمان ساخته شده است. در محوطه این مسجد گورستان مقامات بلندپایه عثمانی قرار دارد و علامت های خاصی که روی هر قبر وجود دارد نشان دهنده مقام و شغل او بوده است. در گوشه ای از این مجموعه هم آرامگاه سلطان سلیمان و همین طور همسر محبوبش، خرم سلطان قرار دارد که در کشورهای غربی به رکسانا شهرت دارد.

        آدرس: استانبول، بیازیت، سلیمانیه کادسی، مسجد سلیمانیه

    مطالب بیشتر

    کاخ دلمه باغچه استانبول

    کاخ دلمه باشکوه یکی از باشکوه ترین، مجلل ترین و زیباترین بناهای استانبول و دنیاست و آن را حتی با کاخ ورسای مقایسه می کنند. این قصر باشکوه در قرن ۱۹ ساخته شده و ۱۴ تن روکش طلا در ساخت این قصر به کار رفته است! سبک معماری این قصر در نوع خود بی نظیر است و ترکیبی از سبک معماری سنتی عثمانی و سبک های اروپایی نئوکلاسیک، باروک و روکوکو است. کاخ دلمه باغچه بین سال های ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ محل اقامت ۶ سلطان عثمانی بوده است و امروزه یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید. بزرگ ترین لوستر کریستالی دنیا که هدیه ای از طرف ملکه ویکتوریاست در این قصر نگهداری می شود.

    برج گالاتا

    برج گالاتا را تقریبا از هرکجای شهر می توان دید و یکی از نمادهای استانبول به حساب می آید. این برج ۶۷ متر ارتفاع دارد و بر فراز تپه ای مشرف به منطقه قدیم و تنگه بسفر قرار گرفته است. زمانی که این برج سنگی در سال ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترین بنای شهر محسوب می شد و حتی مدتی به عنوان برج نگهبانی و دیدبانی مورد استفاده قرار می گرفت. برج گالاتا در محله بی اوغلو قرار گرفته و با کمی پیاده روی از پل گالاتا می توانید خود را به این برج برسانید. با استفاده از آسانسور می توانید به بالای این برج بروید و از آن جا چشم اندازی ۳۶۰ درجه از کل شهر استانبول داشته باشید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.