شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چند مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول
    28 اردیبهشت 1400 - 15:50
    شناسه : 183779
    0

    استانبول، شهری رویایی در میانه دو قاره آسیا و اروپا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیاست. ما ایرانی ها هم به دلیل نزدیکی مسافت، عدم نیاز به اخذ ویزا و روادید، هزینه های نسبتا ارزان سفر و اشتراکات فرهنگی و غذایی علاقه زیادی به سفر به استانبول و ترکیه داریم.

    پ
    پ

    - چند مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول - استانبول

    استانبول، شهری رویایی در میانه دو قاره آسیا و اروپا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیاست. ما ایرانی ها هم به دلیل نزدیکی مسافت، عدم نیاز به اخذ ویزا و روادید، هزینه های نسبتا ارزان سفر و اشتراکات فرهنگی و غذایی علاقه زیادی به سفر به استانبول و ترکیه داریم؛ به طوری که این شهر یکی از اولین انتخاب ها برای سفر خارجی به حساب می آید. استانبول آنقدر دیدنی و جاذبه گردشگری دارد که نمی توان در یک سفر کوتاه از تمام آن ها بازدید کرد. امروز قصد داریم برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول را به شما معرفی کنیم. این جاذبه ها براساس شهرت و محبوبیت در بین گردشگران رده بندی شده اند. بنابراین اگر زمان کمی در اختیار دارید می توانید چند مورد بالای لیست را انتخاب کنید. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

    ایاصوفیه

    ایاصوفیه یا حاجیا صوفیا به جرات مشهورترین جاذبه گردشگری استانبول است. در اکثر تصاویری که از استانبول می بینید حتما گنبدهای زیبای این بنا را هم دیده اید. ایاصوفیه بنایی بسیار باشکوه در منطقه تاریخی استانبول است و در طول تاریخ توسط امپراتوری های مختلف دست به دست گشته است. این بنا در سال ۵۳۷ توسط امپراتور بیزانس، ژوستین یکم ساخته شد و ابتدا کلیسایی برای مسیحیت شرق به حساب می آمد. به مدت ۶ قرن و تا قرن ۱۲ ایاصوفیه کلیسای کاتولیک رمی به حساب می آمد، تا این که در سال ۱۴۵۳ این بنا به مسجد تبدیل شد و تا ۱۹۳۱ به همان شکل باقی ماند. سپس درهای ایاصوفیه چندسالی بسته شد و مجددا در سال ۱۹۳۵ و این بار به عنوان موزه به روی عموم بازگشایی شد. ایاصوفیه روزگاری بزرگ ترین کلیسای جامع دنیا محسوب می شد و معماری خاص و زیبای ایاصوفیه الهام بخش بناهای متعدد دیگری در استانبول شده است. به طور مثال آبی، ایاصوفیه کوچک و .. همگی تحت تاثیر معماری سبک بیزانس ساخته شده اند. در سفر به استانبول بازدید از این بنای تاریخی یکی از واجبات سفر است.

    بیشتر بدانید

        ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

        آدرس: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، مسجد و موزه ایاصوفیه

    مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی | Blue Mosque

    یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول مسجد سلطان احمد است که به خاطر رنگ آبی کاشی هایش به مسجد آبی هم شهرت پیدا کرده است. این مسجد زیبا در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و از آن زمان تا به امروز مکانی برای عبادت و نیایش مسلمانان بوده است. از آن جا که هنوز هم نمازهای پنجگانه در این مسجد برگزار می شود برای بازدید از این مسجد باید حواستان به زمان نماز و عبادت هم باشد. معماری امسجد سلطان احمد تاثیر زیادی از مسجد ایاصوفیه داشته است و این تاثیر را می توان به وضوح مشاهده کرد.

        آدرس: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، مسجد سلطان احمد

    ساعات بازدید:

        ۸:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰

        ۱۳ ظهر تا ۱۲:۳۰

        ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۴۵

     کاخ توپکاپی | Topkapi Palace

    کاخ یا قصر توپکاپی یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و حتما باید جزء برنامه سفر شما قرار بگیرد. این قصر باشکوه با معماری نفس گیری که دارد توسط ۵ کیلومتر دیوار سنگی با ۲۷ برج دیدبانی احاطه شده و روایت گر عظمت امپراتوری عثمانی است. این کاخ باشکوه و زیبا در قرن ۱۵ ساخته شده و مشرف به دریای مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلایی استانبول است. البته حواستان باشد که کاخ توپکاپی بسیار بزرگ است و شامل قسمت ها و بخش های مختلفی است، بنابراین اگر می خواهید کل مجموعه را ببینید حداقل به ۳-۴ ساعت زمان نیاز دارید. این مجموعه هم در منطقه فاتح قرار دارد و در فاصله نزدیکی از سایر جاذبه های گردشگری استانبول قرار گرفته است.

        ساعات بازدید: هرروز (به جز سه شنبه ها) ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر (گیشه فروش بلیط ساعت ۴ بسته می شود!)

        آدرس: استانبول، منطقه فاتح، جنب پارک و ایستگاه تراموا گلهانه (گلخانه)، مجموعه کاخ توپکاپی

    مراکز خرید ارزان در استانبول و بازارگردی

    نیلوفر اِنسان, 5 آوریل, 2018

    4 دقیقه

    مراکز خرید ارزان در استانبول همیشه با استقبال ایرانی‌ها مواجه می‌شوند. خرید ارزان در استانبول به گشت‌زدن‌ فراوان نیاز دارد. اگر فقط به یک مرکز خرید بروید، به نتیجه‌ی خوبی نمی‌رسید. سفرزون در چند خط آینده شما را به خرید ارزان در استانبول می‌برد. خریدی که از آن با پیراهن‌های ۱۰ لیری و ژاکت‌هایی ۵ لیری به خانه برمی‌گردید.

    بازار بزرگ استانبول و چانه‌زنی برای خرید ارزان

    اگر یک «خریدگردِ» مبتدی باشید در بازار بزرگ استانبول خرید گرانی را تجربه خواهید کرد. خرید از بازار بزرگ استانبول زمانی خوب است که بدانید با فروشنده چه‌طوری چانه بزنید. اما این‌جا همیشه روی فروش نقره‌جات تخفیف خواهید گرفت. اگر با یک دوست تُرک بروید، احتمالا این تخفیف بیش‌تر هم خواهد شد.

    بازار مصری‌های استانبول

    بازار مصری‌ها یا بازار ادویه‌جات هم جای مناسبی برای خرید ارزان اجناس جذاب است. این‌جا بهشت کسانی است که عاشق جواهر و شیرینی‌اند. جنس‌های این بازار معمولا از هندوستان می‌آید؛ مثلا شما می‌توانید بیش‌تر از ۵۰ نوع «چای گُل رُز» را با قیمتی مناسب بخرید.

    مراکز خرید ارزان در استانبول و خیابان جمهوریت

    برای رفتن به خیابان جمهوریت باید کمی قدم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم از روی پُلِ «گالاتا» رد بشوید و به «شیشلی» بروید. مستقیم بروید. به میدان «تقسیم» می‌رسید. از آن‌جا خودتان را به خیابان «جمهوریت» برسانید.

    در این خیابان یک خرید واقعی را تجربه کنید. دو طرفِ این خیابان، هم بوتیک‌های معمولی هست و هم بوتیک‌های گران‌قیمت. این‌جا می‌توانید یک روز کامل وقت بگذارید و لباس‌هایی با قیمت مناسب بخرید. قیمت‌ها از فروشگاهی به فروشگاه دیگر متفاوت است. بوتیک‌های زیبایی در خیابان جمهوریت قرار دارد و با کم‌تر از ۲۰ یورو می‌توانید از آن‌ها برای سر تا پای‌تان لباس بخرید. بازارگردی ارزان را در مراکز خرید این قسمت تجربه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.