پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 10 نوع قهوه ساز خانگی که باید بشناسید
    03 خرداد 1400 - 8:48
    شناسه : 184001
    0

    چه قهوه سازی؟ چطور قهوه ساز خود را انتخاب کنید؟ ما در این مطلب همه چیز را درباره دستگاه های قهوه ساز به شما می گوییم.

    پ
    پ

    ساز خانگی 1 - 10 نوع قهوه ساز خانگی که باید بشناسید - اسپرسوساز

    قهوه سازهای خانگی بسیار متنوع هستند. اگر شما  از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند روزشان را با یک فنجان قهوه پر انرژی شروع کنند داشتن یک قهوه ساز برای شما ضروری است. اما چه قهوه سازی؟ چطور قهوه ساز خود را انتخاب کنید؟ ما در این مطلب همه چیز را درباره دستگاه های قهوه ساز به شما می گوییم.

    1-     قهوه ساز فیلتری یا چکه ای  برقی

    ساز خانگی 1 - 10 نوع قهوه ساز خانگی که باید بشناسید - اسپرسوساز

    قهوه ساز فیلتری برقی

    این نوع قهوه ساز یکی از معمول ترین دستگاه هاست که در خانه بسیاری از ما قرار دارد. طرز کار آن ها بسیار راحت است و نیاز به دانش خاصی ندارد. فرآیند دم آوری قطره ای در این قهوه ساز برقی به این صورت است که مخزن قهوه را از پودر قهوه پر می کنید، سپس آب که به وسیله المنت های گرمایی داغ شده و به دمای مورد نظر رسیده بر روی قهوه آسیاب شده ریخته می شود و به صورت متد چکه ای، باعث شکفتن قهوه و دم آوری آن می شود.  قهوه دم آوری شده به صورت قطره ای درون قوری پایینی ریخته شده و شما می توانید آن را نوش جان کنید. این دستگاه، قهوه ی شما را گرم نگه می دارد و می توانید در هر زمانی آن را استفاده کنید. خرید قهوه برای انواع قهوه ساز ها

    از مزایای این قهوه ساز می توان به ارزان بودن آن نسبت به اسپرسو ساز ها و کاربرد راحت و آسان آن اشاره کرد.

    2-     فرنچ پرس

    فرنچ پرس یکی از محبوب ترین قهوه ساز های خانگی است. کار با فرنچ پرس بسیار ساده بوده و قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر قهوه ساز ها دارد. فرنچ پرس از یک محفظه و صافی که یک پیستون به آن متصل است تشکیل شده. نکته مهم در دم آوری قهوه فرنچ پرس این است که حتماً از قهوه با آسیاب درشت تر از اسپرسو استفاده کنید. به این ترتیب قهوه شما در نهایت حالت گِل آلود نخواهد داشت. شما می توانید به راحتی تنها با استفاده از آب جوش که اجازه دادید یک دقیقه خنک شود و قهوه آسیاب شده، یک قهوه خوش طعم را دم آوری کنید. فرنچ پرس انواع ظرفیت ها را دارد و می توانید همزمان برای چند نفر قهوه درست کنید.

    3-     قهوه ساز های پور اور مانند کمکس و V60

    ساز خانگی 2 - 10 نوع قهوه ساز خانگی که باید بشناسید - اسپرسوساز

    قهوه ساز کمکس

    این قهوه ساز ها از متد ریختن آب بر روی قهوه آسیاب شده و عبور آن از فیلتر بر اثر نیروی جاذبه استفاده می کنند. کمکس و v60 دو قهوه ساز دستی هستند که برای دم آوری قهوه هم در خانه و هم در کافی شاپ ها مناسبند. قهوه ای که به این روش درست می شود بسیار شفاف و خوش طعم است. شما می توانید میزان قوی بودن قهوه را نیز کنترل کنید. بهترین دانه قهوه مناسب این دستگاه ها، قهوه اسپشیالیتی و عربیکا است چرا که عطر و طعم بسیار خوبی دارند و می توانید از آن ها بسیار لذت ببرید.

    4-     اسپرسو ساز های نیمه اتوماتیک

    این اسپرسو ماشین ها در خانه و هم در کافه ها کاربرد دارند. به این دلیل به آن نیمه اتوماتیک گفته می شود که لازم است برخی کارها را خودتان انجام دهید. کنترل پارامترهای دم آوری قهوه به خودتان بستگی دارد. یعنی آسیاب کردن قهوه، زمان عصاره گیری، پر کردن پرتا فیلتر ، ترکیب شیر با اسپرسو و غیره به صورت دستی انجام می شود. می توانید بهترین میکس های قهوه اسپرسو را از فروشگاه آنلاین قهوه لویا تهیه کنید.

    یکی از انتخاب های شما برای یادگیری درست کردن اسپرسو، این اسپرسوساز ها هستند چرا که می توانید به صورت تجربی با آن ها کار کرده و عصاره گیری اسپرسو را یاد بگیرید.

    5-     اسپرسوساز های اتوماتیک

    ساز خانگی 3 - 10 نوع قهوه ساز خانگی که باید بشناسید - اسپرسوساز

    این دستگاه های اسپرسو ساز که به طور کامل اتوماتیک هستند، زمان عصاره گیری اسپرسو را کنترل می کنند و نیازی نیست شما این کار را انجام دهید. این زمان معمولاٌ 25 تا 30 ثانیه برای سینگل اسپرسو طول می کشد. به این ترتیب دستگاه به طور خودکار عصاره گیری قهوه را متوقف می کند. تنها کافیست شما یک دکمه را فشار دهید. در این دستگاه ها شما تنها لازم است آب، قهوه و شیر را در محل خود بریزید و به طور مثال گزینه درست کردن لاته را انتخاب کنید و پس از چند دقیقه لاته شما حاضر است.

    6- اسپرسو ساز دستی

    ساز خانگی 4 - 10 نوع قهوه ساز خانگی که باید بشناسید - اسپرسوساز

    دستگاه اسپرسوساز دستی

    اسپرسوساز های برقی قیمت بالایی دارند به همین دلیل خرید یک اسپرسو ساز دستی می تواند به صرفه تر باشد. این دستگاه ها نیاز به نیروی برق برای عصاره گیری ندارند. مکانیزم عصاره گیری اسپرسو بر پایه واردن کردن فشار بسیار بالا به آب و عبور آب به سرعت از میان دانه های قهوه است. پس در این دستگاه ها فشار لازم باید به صورت مکانیکی و توسط نیروی دست به اهرم اسپرسو ساز وارد شود. تنها در جوش آوردن آب به انرژی نیاز است. درست کردن قهوه با این اسپرسوساز های دستی یک لذت دیگر دارد.

    7-     موکاپات

    موکاپات یکی دیگر از قهوه ساز های ارزان و محبوب است که می تواند یک قهوه قابل قبول برای ما درست کند. فشاری که توسط موکاپات ایجاد می شود در حد درست کردن اسپرسو نیست اما هنگام عصاره گیری شات اول، اگر حرارت را خاموش کنید یک قهوه غلیظ تر خواهید داشت. اگر عصاره گیری ادامه پیدا کند و آب بیشتری وارد محفظه شود قهوه شما رقیق تر خواهد بود. قهوه ساز موکاپات تنها نیاز به اجاق گاز و قهوه آسیاب شده دارد. کافیست سبد آن را از قهوه پر کنید و داخل محفظه زیری آب بریزید و دستگاه را روی شعله کم قرار دهید.

    8-     اِیروپرس (Aeropress)

    ساز خانگی 5 - 10 نوع قهوه ساز خانگی که باید بشناسید - اسپرسوساز

    ایروپرس یکی از قهوه ساز های دستی است که می توانید آن را در خانه، سر کار و مسافرت استفاده کنید. این دستگاه هر بار به شما یک فنجان قهوه می دهد و متد آن با استفاده از نیروی دست است. قیمت این قهوه ساز نسبت به انواع نمونه های برقی بسیار مناسب بوده و دارای فیلتر می باشد. ایروپرس دارای یک پیستون یا پلانجر است که پس از خیس خوردن قهوه در آب جوش، با فشار دادن آن، قهوه دم آوری شده و پودر قهوه جدا خواهند شد.

    9-     نسپرسو : اسپرسو ماشین کپسولی

    این دستگاه های اسپرسو ساز جدید می باشند و دیگر نیازی نیست که شما مقدار قهوه ای که داخل مخزن می ریزید را کنترل کنید. تمام این کار ها از قبل انجام شده است! کافیست کپسول های حاوی قهوه را خریداری نمایید و در جای خود قرار دهید و دکمه اسپرسو ساز را فشار دهید. دستگاه های نسپرسو یک اسپرسوی بسیار با کیفیت و با کرمای بالا به شما می دهند. تنها نکته منفی این است که تهیه این کپسول های قهوه نسبت به قهوه معمولی گران تر است.

    10- جزوه (قهوه ساز ترک)

    جزوه یا ایبریک همان قهوه ساز قهوه ترک است که در خانه اکثر ما پیدا می شود. قهوه ترک همان قهوه معمولی است که فقط بسیار ریز تر از قهوه اسپرسو و دیگر قهوه ها آسیاب شده است. چرا که در قهوه ترک، پودر قهوه به همراه قهوه دم آوری شده سرو می شود. جزوه یکی از مناسب ترین و ارزان ترین قهوه ساز های خانگی است که تنها کافیست آن را از آب و پودر قهوه ترک پر کرده و روی حرارت قرار دهید. به همین سادگی. قهوه ترک تاریخچه بسیار غنی دارد و در کشورهای عربی و ترکیه بسیار محبوب می باشد.

    منبع: Luyacoffee.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.