شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وظایف و خطرات شغلی نیروی خدماتی در شرکت ها
    04 خرداد 1400 - 7:22
    شناسه : 184050
    0

    شغل نظافت، نگهبانی و پذیرایی یا نیروی خدماتی، یکی از مشاغلی است که بلقوه مستعد این هستند که حوادثی را به همراه داشته باشند.

    پ
    پ

    ارگان ها و شرکت های دولتی بر اساس نوع وظیفه ای که عهده دار هستند یک سری خدمات را به افراد ارائه می دهند و این خدمات به وسیلۀ انسان که سرمایه های پر ارزش ارگان ها می باشد، انجام می شود . وظایف دیگر در شرکت ها، که اجرایی وخدمت رسانی است به وسیلۀ نیروهای استخدام شده ، صورت می گیرد . تا مشکلی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود .

    خدماتی - وظایف و خطرات شغلی نیروی خدماتی در شرکت ها - خدماتی

    این نیروها لازم است همیشه مورد بررسی و ارزیابی و آموزش باشند تا یک خدمت رسانی مطلوب و مفیدی را داشته باشند .

    وظایف نیروی خدماتی را در ادامه بیان می کنیم:

    • تمیز نمودن طبقه های ساختمان مانند تی کشیدن ،جارو زدن ، گرد گیری کردن ، تمیز نمودن میزها و کمدها و در و پنجره
    • آماده نمودن چای و شست و شوی ظرف های کثیف
    • تمیز کردن و شستن پارتیشن و شیشه ها
    • جا به جا کردن وسایل های یک بخش به دستور رئیس آن بخش
    • جا به جا نمودن نامه ها و انجام دادن درخواست ها و فراهم نمودن وسایل های مورد نیاز یک بخش
    • جمع نمودن وسایل های غیر قابل استفاده و کهنه و تعمیر و نگهداری کردن وسیله های مشکل دار
    • پذیرایی از افراد در زمان برگزاری جلسات بین مدیران در هر بخش
    • تمیز نمودن راهروها ، پله های ساختمان و سرویس بهداشتی
    • نصب نمودن برچسب ها و علم ها درمواقع برگزار کردن جشن ها و مراسم ها
    • تمیز نمودن و شستن دیوارهای طبقات و راهروها
    • تمیز نمودن و شستن راه پله های فرار یک بار در هفته
    • تمیز نمودن سرویس های بهداشتی با مواد ضدعفونی کننده
    • ارسال کردن و جا به جا نمودن نامه ها و اسناد در بین بخش ها هر چند ساعت یک بار
    • گردگیری کردن روزانه میز کارمندان و صندلی و زیرمیزی و شیشه و پنجره ها و کمدها
    • کنترل کردن و رفع نمودن مشکلات در اتاق ها و پیگیری آن ها تا برطرف شود
    • نظافت تابلوها، سیم و کابل های تلفن، برق و روشنایی
    • گردگیری درهای اتاق و پشت پنجره و کرکره و پرده ها
    • زدن سم برای جلوگیری از ورود حشرات
    • کنترل کردن وسیله های پذیرایی ، آماده کردن آب جوش تمیز در هر ساعت اداری
    • استفادۀ صحیح از مایعات و مواد ضدعفونی کننده جهت جلوگیری از آسیب به کارکنان
    • خالی نمودن سطل زبالۀ کارمندان و شرکت
    • نظافت و تمیزی همۀ وسایل های آبدارخانه
    • نظافت و گردگیری پرونده ها هر دو هفته یک بار
    • تعویض دستمال های گردگیری هر اتاق با اتاق دیگر

    خطرات شغل نظافت و نیروی خدماتی

    شغل نظافت، نگهبانی و پذیرایی یا نیروی خدماتی، یکی از مشاغلی است که بلقوه مستعد این هستند که حوادثی را به همراه داشته باشند. همانطور که در شرح وظایف این شغل در بالا توضیح داده شد، نیروهای خدماتی در صورتی که دچار حادثه شوند، می بایست توسط کارفرما یعنی شرکت و یا سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستند، بلافاصله درمان شوند. البته این کارگرها در بعضی موارد تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند و این سوال را در ذهن ایجاد می کند که چه زمانی باید به بیمه توجه کنیم؟ در واقع افرادی که دچار حادثه در محیط کار می شوند، اگر دارای بیمه حوادث یا مثلاً بیمه مسئولیت کارفرما باشند می توانند به راحتی این هزینه را از شرکت بیمه دریافت کرده و بهبودی سریع تر داشته باشند.

    در ابعاد استخدامی و شغلی هم نداشتن قرارداد کاری مشخص و یا استفاده از نیروهای خدماتی به صورت پیمانی یکی از چالش های استخدامی این نوع از شاغلین محسوب می شود که در نوع خود باعث عدم اطمینان از آینده شغلی شده و در صورتی که شرکت یا کارگاه دچار مسئله ای شود، اولین نیروهایی که عذرشان خواسته می شود نیروهای خدماتی هستند چرا که تعهد خاصی به آن ها احساس نمی شود و قراردادهای مشخص و محکمی هم ندارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.