×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سردار محمد عبدالله پور - بسیجیان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند/ وضع موجود کشور را برای مردم تشریح و تبیین کنید - بسیجیان

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در گفتگوی صمیمانه زنده با بسیجیان استان در شبکه اجتماعی روبیکا ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در خرمشهر با وجود همه شهدایی که ما دادیم و خون‌هایی که ریخته شد به فرموده امام خمینی (ره)، این شهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: پیروزی امروز فلسطینی‌ها در مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی هم با تأسی از شهدای دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد و اشغالگران را وادار به تسلیم شدن در مقابل مقاومت اسلامی کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: تأسیس سپاه یک هدیه عظیم به ملت ایران بود و این نهاد انقلابی توانست در مقابل همه فتنه‌ها و سختی‌ها، موانع پیش رو در مقابل مسیر انقلاب را بردارد. سپاه امروز با مدیریت سازمان بسیج مستضعفین توانسته است بسیاری از مشکلات را در کشور حل کند و تلاش می‌کند هر جایی نیاز باشد حضور پیدا کند.

سردار عبدالله پور ادامه داد: در همه انقلاب‌های دنیا، بعد از درگذشت رهبران این انقلاب‌ها، انقلاب و آرمان‌های آن‌ها دچار مشکلات و انحرافات شد. بالاترین این انقلاب‌ها هم انقلاب پیامبر بود و بعد از رحلت پیامبر می‌بینیم که بلافاصله انحرافات در انقلاب شروع شد اما در انقلاب اسلامی به کمک بسیج توانسته‌ایم انقلاب را با تمام قدرت به‌پیش ببریم. بسیج مستضعفین هم در واقع همین مردم هستند که در مقابل انحرافات ایستادگی می‌کنند و می‌بینیم که امروز بسیجی‌ها برای پول و حقوق کار نمی‌کنند و چه بسا برای مأموریت‌های خود هزینه هم می‌کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از بسیجی‌ها هم‌اکنون در حال جمع‌آوری کمک‌ها برای طرح مواسات هستند و در بسیاری از امور دیگر در حال مشارکت هستند اما در این امور چشمداشت مالی ندارند.

سردار عبدالله پور با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: رهبر انقلاب در سال ۹۸ و ۹۹ تذکراتی به بسیج و سپاه مطرح کردند و از جمله اینکه فرمودند که شما در سپاه باید ارزیابی دقیقی از طرح‌های دشمن داشته باشید و دقیقاً باید دشمن را رصد کنید و ما هم با فرماندهی ایشان در حال رصد دقیق دشمن هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه باید در مقابله با دشمن راهبرد و تاکتیک داشته باشیم گفت: دشمن برای پیشبرد اهدافش می‌خواهد مردم را خسته کند و آن‌ها را از انقلاب نا امید کند و می‌بینیم که در همه برنامه‌های خود از جمله تحریم‌ها می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند و هدف نهایی آن‌ها مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز هم می‌بینیم که در نتیجه فعالیت‌های دشمن و عملکرد ضعیف برخی مسئولان، بخشی از مردم نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند. در ۸ سال گذشته مدیریت کشور به دست کسانی افتاد که نگاهشان به مذاکره و تعامل با دشمن بود و این آزمون خوبی برای آن‌ها بود همانطور که در برجام دیدیم که ما هر میزان که کوتاه آمدیم آن‌ها جلو آمدند و نه تنها تحریم‌ها را بر نداشتند بلکه تحریم‌های بیشتری را هم اعمال کردند و حتی در زمان کرونا اجازه ندادند در بخش درمانی، پول‌های نفت خودمان را هزینه کنیم.

عبدالله پور با طرح این سؤال که آیا در این شرایط آیا ما باید همه‌چیز را رها کنیم و یا بهتر است که دنبال تغییر وضع موجود باشیم گفت: نظر رهبر انقلاب چیست و چه کسانی می‌توانند ما را از این مشکلات عبور دهند. ما باید بپذیریم که دشمن می‌خواهد وقت و انرژی ما را بگیرد و به ما هم کمکی نخواهد کرد. وقتی شما می‌خواهید راه درست را بروید نظام سلطه به شما اجازه نمی‌دهد این کار را بکنید. امروز ما راهی جز قوی‌تر شدن نداریم. شما در همین چند ماه اخیر دیدید که اسراییلی‌ها مشکلاتی در نطنز و کشتی‌رانی ما ایجاد کردند اما ما با قدرت خود با آن‌ها کاری کردیم که دیگر جرئت نکنند دیگر از این کارها انجام دهند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تأکید کرد: ما در بحث کشتی‌رانی به آن‌ها ثابت کردیم که آمار همه کشتی‌های شما را داریم. بنابراین اگر قوی شویم کاری نمی‌توانند با علیه ما کاری انجام دهند. در بحث تحریم بنزین هم همین اتفاق افتاد و دیدیم که با کمک وزارت نفت و قرارگاه خاتم جلوی آن‌ها ایستادیم و تحریم را بی‌اثر کردیم.

وی افزود: ما امروز برای قوی شدن و بی‌اثر کردن تحریم‌ها نیاز به یک دولت جوان حزب الهی انقلابی داریم و ما می‌بینیم که این نگاه می‌تواند کشور ما را قوی کند. امروز بسیج و نیروهای مسلح تلاش می‌کند یک امنیت پایدار به وجود بیاورد و در روزهای گذشته هم در برخورد با گروه‌های تروریستی در مرزها این موضوع را ثابت کردیم.

وی با اشاره و تأکید بر مشارکت حداکثری ادامه داد:

اگر مشارکت پایین باشد دولت هم دولت مقتدری نخواهد بود و با اجرای طرح لبیک، بسیجیان باید تلاش کنند خانواده و دوستان خود را متقاعد کند که هر رأی حکم یک گلوله در مقابل دشمن را دارد و اگر سؤالی و شبهه‌ای هم دارند باید به سؤالات آن‌ها پاسخ‌گو باشیم و آن‌ها را متقاعد کنیم تا در انتخابات حضور داشته باشند.

سردار عبدالله پور با اشاره به جنگ روانی دشمن برای پایین آوردن مشارکت مردم در انتخابات و ماجرای نامه رزمندگان گیلانی به امام خمینی (ره) برای حضور عملیات کربلای ۵ گفت: امروز بسیجیان گیلانی که با پایگاه‌ها در ارتباط هستند دل نوشته‌ای برای رهبر معظم انقلاب بنویسند که ما نمی‌گذاریم مانند حماسه کربلای ۵ پشت رهبر معظم انقلاب خواهیم ماند و اجازه نمی‌دهیم مشارکت در انتخابات پایین بیاید.

وی افزود: علاوه بر افزایش مشارکت و برقراری امنیت انتخابات، انتخاب اصلح هم بسیار مهم است و کسی را انتخاب کنید که با رهبری زاویه نداشته باشد. متأسفانه بعضی از این نامزدها وقتی به قدرت می‌رسند تا جایی با رهبر انقلاب می‌آیند اما بعداً با ایشان فاصله می‌گیرند. شرط تأیید آدم‌ها کسانی هستند که همگام با رهبری باشد. این تشخیص را خودتان باید بدهید. احتمال دارد هر کدام از شما دنبال یک نامزد باشید اما نامزدهای دیگر را تخریب نکنید. تخریب منطق را از بین می‌برد و بین ملت کدورت ایجاد می‌شود. رئیس‌جمهوری را انتخاب کنید که بفهمد که چگونه مسئله اقتصاد را حل کند و مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور را بفهمد و برای آن راهکار داشته باشد و بدانید که یقیناً کشور از این مشکلات عبور خواهد کرد و امیدواریم در ۲۸ خرداد، خرمشهر دیگری را آزاد کنیم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از بسیجیان درباره مصداق انتخاب اصلح گفت: معرفی مصداق برای بسیجیان از برنامه‌های سپاه نیست و ما فقط سخنان رهبر انقلاب را تبیین می‌کنیم و اهمیت انتخابات در بحث مشارکت را تشریح خواهیم کرد. همچنین ما باید وضع موجود را تشریح کنیم و به مردم بگوییم اگر وضع موجود خوب نیست باید برای تغییر وضع موجود مشارکت داشته باشیم و اگر وضعیت خوبی داریم باید تلاش کنیم این وضعیت حفظ شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیجان معمولاً در انتخابات مشارکت می‌کنند اما باید تلاش کنند دیگران را به پای صندوق بیاورند گفت: شهدا در جنگ برای امنیت و ارزش‌ها تکه‌تکه شدند و این انصاف نیست که امروز برای برخی مشکلات در انتخابات مشارکت نکنیم و ان شالله با مشارکت مردم این مشکلات هم رفع خواهد شد.

سردار عبدالله پور تأکید کرد: برقراری امنیت، افزایش مشارکت، انتخاب درست و حفظ سلامت انتخابات چهار مأموریت سپاه در انتخابات است و بسیجیان در این حوزه‌ها باید به ما کمک کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.