شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با فنجان های سرو قهوه
    06 خرداد 1400 - 14:00
    شناسه : 184149
    0

    در سایت سان راپ می توانید انواع فنجان نسپرسو را تهیه کنید و اگر عادت دارید این نوشیدنی را در لیوان میل کنید در این سایت انواع لیوان نسپرسو نیز موجود است.

    پ
    پ

    1 19 - آشنایی با فنجان های سرو قهوه -

    شاید اول که چشمتون به عنوان مقاله می افته با خودتون بگین مگه مهمه که تو چه فنجانی قهوه بخوریم؟

    باید بهتون بگم بله.

    مهمه که برای هر قهوه فنجان مناسب انتخاب کنیم. چرا؟

    چون قهوه ها به نسبت نوع و مدت زمانی که رست می شوند کافئین متفاوتی دارند و چون کافئین یک ماده ی محرک هست باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشم؛ از طرفی برای برخی از افراد مانند بیماران قلبی عروقی کافئین مضر است و باید مصرف آن را کنترل کنند حال اگر قرار باشد اسپرسو که سرشار از کافئین است را در یک لیوان یا ماگ بزرگ سرو کنیم قطعا برای کنترل کردن این موضوع دچار مشکل خواهیم شد.

    بعد از این مورد معمولا در کافی شاپ ها و مکان هایی که قهوه برای عموم سرو میشود حتما باید  مبحث زیبایی شناختی را در نظر بگیرند زیرا مردم زمانی که به کافی شاپ می روند در کنار طعم و عطر قهوه به سایر ویژگی هایی که در کنار فنجان قهوه شان قرار دارد هم توجه می کنند و بطور کلی همه ی انسان ها زیبایی را دوست دارند.

    قبل از خوردن قهوه آنچه که برای مشتری چشم نواز است ظروف،لیوان و فنجان هایی است که ما به وسیله ی زیبایی آنها مشتری را از خود راضی نگه میداریم.

    در سایت سان راپ می توانید انواع فنجان نسپرسو را تهیه کنید و اگر عادت دارید این نوشیدنی را در لیوان میل کنید در این سایت انواع لیوان نسپرسو نیز موجود است.

    حال با هم بررسی خواهیم کرد که بهتر است هر قهوه در چه فنجان و یا لیوانی سرو  شود.

     

    انواع فنجان سرو قهوه

    قبل از اینکه در رابطه با سایز و انواع فنجان های قهوه خوری صحبت کنیم کمی اطلاعات کلی راجب میزان و واحد اندازه گیری قهوه بدانید بد نیست.

    واحد اندازه گیری فنجان های قهوه خوری را معمولا با انس بیان می کنند که هر میلی لیتر حدود 30 انس است و یک فنجان استاندارد حدود 8 تا 10 انس می باشد.

     

    فنجان کوچک: از این فنجان برای سرو قهوه هایی همچون ترک، اسپرسو، ریسترتو معمولا استفاده می شو و حجم آن بین 20 تا 35 میلی لیتر است.

    برای آشنایی با فواید  قهوه ترک کلیک کنید.

    فنجان دوبل: این فنجان بیشتر برای کسانی کارایی دارد که در بند حجم و انس  و میلی لیتر نیستند و سعی دارند میزانی قهوه استفاده کنند که آرامش بیشتری بگیرند.

     

    حال با جنس فنجان ها بیشتر آشنا شوید:

    شیشه

    2 18 - آشنایی با فنجان های سرو قهوه -

    خوبی این فنجان ها این است که قابلیت بازیافت دارند و مجددا به چرخه ی طبیعت برمی گردند. اما به سرعت داغ می شوند و شاید دست مشتری تان بسوزد و همچنین نوشیدنی در این فنجان ها خیلی زود سرد می شود.

    و اگر بخواهیم از لحاظ زیبایی شناختی بررسی کنیم چون محتویات داخل فنجان به همراه رنگ نوشیدنی دیده می شود حس خوبی را به مشاری القا می کند و بسیار چشم نواز است.

    برای سرو نوشیدنی هایی همچون موکا که ترکیب خوشرنگی از قهوه و شیر و خامه است این فنجان ها انتخاب مناسبی است.

     

    سرامیک

    3 8 - آشنایی با فنجان های سرو قهوه -

     فنجان های سرامیکی اگر با مواد با کیفیت تهیه شوند برای سلامتی افراد هیچ ضرری ندارد و از طرفی گرما و حرارت را به خوبی در خود حفظ می کنند. فقط باید مراقب باشید چون جنس آنها شکننده است.

    استیل

    4 4 - آشنایی با فنجان های سرو قهوه -

    مقاوم ترین نوع لیوان از جنس استیل است که تحت هیچ شرایطی نمی شکند، حرارت را در خود حفظ نمی کند و بدنه ی آن بسیار داغ می شود.

     

    فنجان  قهوه ترک:

    این قهوه  را می توان نوعی از قهوه های سنگین در نظر گرفت که معمولا در حجم کم سرو می شود زیرا میزان کافئین آن بالاست به همین سبب از فنجان های کوچک و ظریف برای سرو قهوه ترک استفاده می شود که حجم آنها حدود 80 تا 100 سی سی بیشتر نباشد.

     

    موکا

    5 3 - آشنایی با فنجان های سرو قهوه -

    برای سرو این نوشیدنی از لیوان های خاصی به نام آیریش استفاده می کنند که معمولا حجم آن حدود 200 سی سی است و معمولا هم شیشه ای است تا محتویات زیبای داخل لیوان بتواند برای مشتری چشم نواز باشد.

     

    فنجان قهوه فرانسه

    این قهوه به دلیل طعم دلنشینی که دارد و معمولا هم تلخ نیست به مقدار بیشتری سرو می شود.

    حجم فنجان های سرو قهوه فرانسه بین 150 تا 180 سی سی می باشد

     

    فنجان قهوه عربی

    برای سرو این قهوه به هیچ وجه نباید از فنجان های بزرگ و عمیق استفاده شود، فنجان هایی با حجم بین 80 تا 100 سی سی معمولا برای این قهوه مناسب هستند.

     

    فنجان  لته

    برای سرو این قهوه معمولا از فنجان هایی به نام کاپ استفاده می کنند  که حجم آن بین 250 تا 300 سی سی می باشد.

    از آنجایی که معمولا روی این نوشیدنی را با استفاده از هنری به نام لته آرت تزئین می کنند بهتر است از کاپ هایی خریداری کنید که دهانه ی پهن تری داشته باشند.

     

    فنجان کاپوچینو

    6 1 - آشنایی با فنجان های سرو قهوه -

    نوشیدنی هایی همچون کاپوچینو که روی آنها فوم وجود دارد بهتر است حتما یک پلیت (پیش‌دستی) و قاشق در کنارش قرار داده شود.

    برای سرو این قهوه از فنجان هایی با حجم 150 تا 220 سی سی استفاده می شود.

     

    فنجان اسپرسو:

    اسپرسو را نباید در حجم زیاد سرو کرد زیرا هم کافئین زیادی دارد و هم تلخ است پس آن را در فنجان های کوچک سرو کنید.

     

    تمام آنچه گفته شد اطلاعاتی کلی در رابطه با فنجان های سرو قهوه  بود این به این معنا نیست که شما ملزم به استفاده از این نوع و این سایز از فنجان ها هستید.

    بلکه می توانید با توجه به سلیقه ی خود و شناختی که از مهمان یا مشتری خود دارید ظروف لازم را تهیه کنید اما آن چیزی که  حتما باید مورد توجه قرار دهید میزان کافئین و طعم قهوه ای است که قصد سرو آن را دارید.

     

    حال که شما کمی جزئی تر پا به دنیای قهوه ها گذاشتید و مطالبی راجب نحوه ی سرو و فنجان های سرو قهوه مطالعه کردید اگر دوست دارید از این پس به طور تخصصی قهوه بنوشید و با تجهیزات آن بیشتر آشنا شوید به سایت سانراپ سری بزنید و از قهوه ها و ادوات لازم دیدن کنید.

    این سایت دارای محصولات متنوعی اعم از کپسول قهوه و دستگاه نسپرسو است که استفاده از آنها در دهه های اخیر بسیار رایج شده و همگان علاقه مند به استفاده از آنها هستند.

     

    انواع ماگ ها

    7 - آشنایی با فنجان های سرو قهوه -

    ماگ های اور سایز: عده ای عات دارند قهوه شان را به مقدار زیاد میل می کنند یا هر روز صبح قبل از رفتن به محیط کار حجم زیادی قهوه برای خود تهیه می کنند تا پایان تایم  کار یقهوه داشته باشند پیشنهاد ما به شما ماگ های اور سایز است که حجم زیادی قهوه را در خود جای می دهد.

    (در این ماگ ها حدود 20 تا 25 انس قهوه جای داده می شود)

     

    ماگ های مسافرتی :

    این ماگ ها برای استفاده در خارج از منزل تهیه شده اند؛ مسافرت؛ محل کار و زمان هایی که قرار است بطور طولانی خارج از منزل باشیم.

    (حجم این ماگ ها حدود 15 تا 20 انس)

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.