جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اجرای طرح بالکن سبز همسایگی
    08 خرداد 1400 - 16:54
    شناسه : 184221
    0

    بالکن سبز همسایگی در ادامه پویش فرهنگی و آموزشی هم سایه هم به همت اداره آموزش های شهروندی و با مشارکت اداره فضای سبز این منطقه برگزار شد.

    پ
    پ

    hamsayegi sabz mashhadimirza 30 1024x684 1 - اجرای طرح بالکن سبز همسایگی - بالکن سبز

    به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، علیرضا خامسیان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ با اشاره به اینکه طرح «کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی» ذیل پویش هم سایه هم با مشارکت معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه و با هدف افزایش مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست در محله دکتر هوشیار منطقه به اجرا رسید، گفت: بالکن سبز همسایگی فارغ از کم و کیف اجرا، می تواند دارای اثرات مثبت در ابعاد زیست محیطی، ابعاد زیباشناختی و ابعاد اجتماعی باشد.

    او افزود: طرح کاشت گل و گیاه مشارکتی خانواده ها، ضمن کمک به تقویت تعاملات همسایگان می تواند تمرینی برای مسئولیت پذیری بیشتر آنان برای اداره محله سکونت خود، ارتقا حس تعلق خاطر محله ای، تعمیق گفتگو بین همسایگان و زیباسازی بصری محیط محل سکونت باشد.

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ یادآور شد: اجرای طرح کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه و برپایی بالکن های سبز در مجتمع مسکونی احسان با تعداد ۵۰ پنجره، برپایی کارناوال عروسکی شاد، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوعات نمای سبز ساختمان و همسایگی، برنامه های آموزشی ساخت گلدان با مواد بازیافتی، بافت کیسه از پلاستیک های غیرقابل بازیافت، آموزش ساخت گل های تراریوم از جمله برنامه های اجرایی در قالب این طرح بود.

    نوسازی ۵۵ درصد از مساحت بافت فرسوده منطقه ۱۴ تهران

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۴ از نوسازی ۵۵ درصد از مساحت بافت فرسوده این منطقه خبر داد.

    به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ حجت الله محمدزاده با بیان این خبر گفت: طبق آخرین گزارش ارسالی از سازمان نوسازی شهر تهران، مساحت بافت فرسوده این منطقه ۲۵۷.۵ هکتار است که با ارائه بسته های تشویقی و آگاه سازی مالکان تاکنون برای ۵۵ درصد از این مساحت، پروانه نوسازی صادر شده است.

    محمدزاده نسبت تعداد پلاک نوسازی شده به پلاک های فرسوده را نیز ۵۵.۶ درصد برشمرد و ادامه داد: ۲۵ درصد از کل پلاک های نوسازی شده با مشارکت شهروندان  به پلاک های تجمیعی اختصاص داشته است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۴ ارائه تسهیلات یک صد میلیونی، صدور پروانه ساختمانی بدون هزینه و یک طبقه تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده به افراد متقاضی را از جمله بسته های تشویقی نوسازی بافت فرسوده برشمرد.

    پیشگیری از پوسیدگی درختان

    با توجه به گرم شدن هوا و جلوگیری از شدت پوسیدگی ریشه و طوقه درختان در سطح بوستان سایه سار و بوستان سایه اقدامات گیاهپزشکی در صدر اجرای عملیات نگهداشت قرار گرفت.

    به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، به موجب کنترل بیماری قارچی درختان؛ احیاء تشتک درختان و تهیه دوغاب بنومیل نزدیک ریشه درختان در راستای درمان درختان می تواند اقدامی بزرگ باشد.

     با احیاء تشتک و مدیریت آبیاری می توان به تداوم نگهداشت درختان نارون و اقاقیا در سطح بوستان ها، سطح آلودگی ها را کاهش داد و از درختان بعنوان ریه های تنفسی شهر حمایت کرد.

    ۴۳۰۰ نقطه از معابر تهران مرمت شد

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از استمرار طرح بهسازی معابر پایتخت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

    به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،  صفا صبوری دیلمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: از ابتدای فروردین ماه تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۴۳۰۰ نقطه از عوارض خرابی موجود در سطح معابر پایتخت با بیش از ۶۶ هزار تن آسفالت مورد مرمت قرار گرفته است.

    صبوری متوسط آسفالت پخش و اجرا شده در هریک از مناطق ۲۲گانه را بیش از ۳ هزار تن ذکر و اضافه کرد: اتکا به تولیدات کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران که از ابتدای سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت، همچنان یک مزیت مهم اقتصادی در طرح بهسازی معابر شهر تهران به شمار می آید و تامین آسفالت از این طریق سبب صرفه جویی ۱۴ میلیارد تومانی طی یک ماه و نیم سپری شده از سال جاری شده است.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه امسال نیز اجرای یک میلیون تن آسفالت در قالب طرح بهسازی معابر شهر تهران هدف گذاری شده است، ابراز امیدواری کرد بخش قابل توجهی از اهداف تعیین شده، طی نیمه نخست سال و همزمان با فصل مناسب اجرای پروژه های روسازی آسفالتی تحقق یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.