جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع مدل های دستگاه پرکن مایعات
    10 خرداد 1400 - 0:06
    شناسه : 184305
    0

    پرکن های مایعات در مدل های مختلفی طراحی و تولید میشوند که در ادامه به انواع مکانیزم های دستگاه های پرکن مایعات و انواع مدل ها می پردازیم.

    پ
    پ

    1 21 - انواع مدل های دستگاه پرکن مایعات - پرکن مایعات

    در صنعت بسته بندی دستگاه های مختلفی وجود دارد که متناسب با نوع محصول از هر یک از دستگاه ها میتوان جهت بسته بندی محصولات استفاده کرد. در مورد بسته بندی مایعات رقیق و غلیظ از دستگاه ها پرکن مایعات بدین منظور استفاده می گردد. پرکن های مایعات در مدل های مختلفی طراحی و تولید میشوند که در ادامه به انواع مکانیزم های دستگاه های پرکن مایعات و انواع مدل ها می پردازیم.

    هماهنگی پر کن با مایعات از نظر میزان چگالی

    مایعات با توجه به میزان غلظت و چگالی به نوع بسته بندی خاص خود احتیاج خواهند داشت. از این رو این تفاوت مایعات در چگالی باعث شده است که ماشین آلات پرکن مایعات در دو نوع غلیظ و رقیق قابل طراحی و تولید باشند.

    دستگاه پرکن مایعات غلیظ

    این دستگاه همان گونه که از نام آن پیداست برای مایعاتی با غلظت روغن و یا مواد ژله ای مناسب می باشد. در واقع این دستگاه قابل استفاده برای مایعاتی با چگالی و یا غلظت بالا است. این دستگاه تنها از نظر عدم برخورداری از نیروی جاذبه به منظور عملیات تزریق با پرکن مایعات رقیق متفاوت می باشد. ژل خوراکی ، انواع شربت‌های غلیظ ، کنسانتره‌ها و روغن های گوناگون را می توان نمونه هایی از مایعات غلیظ به شمار آورد.

    دستگاه پرکن مایعات رقیق

    این دستگاه در رابطه با مواد مایعی که دارای چگالی پایین هستند به کار برده می شود. این مایعات دارای ویسکوزیته پایینی می باشند و حرکتی روان خواهند داشت، از این رو به هنگام عملیات تزریق از وزن خود این مواد بهره گرفته می شود. محلول های ضدعفونی ، آب معدنی ، نوشابه‌ها و… را می توان نمونه هایی از مایعات رقیق به شمار آورد. در ساخت این دستگاه مکانیزم ثقلی بیشترین نقش را خواهد داشت.

    2 20 - انواع مدل های دستگاه پرکن مایعات - پرکن مایعات

    آشنایی با نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات

    از دیگر عوامل موثر در انتخاب یک دستگاه پرکن مایعات نحوه عملکرد آن است. این موضوع برای انتخاب یک پرکن مایعات اقتصادی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

    به طور کلی می توان دستگاه پرکن مایعات را از نظر عملکرد به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم نمود.

    پرکن مایعات؛ دستگاهی که جهت پرکن کردن انواع مایعات رقیق و غلیظ در صنایع مختف غذایی، شیمیایی ، دارویی و … مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه پرکن مایعات در مکانیزم های مختلف پرکن پمپی، پرکن ثقلی و پرکن سیلندر پیستونی قابل طراحی و تولید می باشد.

    دستگاه پرکن اتوماتیک

    در شرکت پاشا صنعت البرز به دلیل تجهیز دستگاه های پرکن مایعات اتوماتیک به نوار نقاله و دربندی، کلیه مراحل بسته بندی مایعات تا مرحله لیبل زنی با حداقل نیروی انسانی انجام خواهد شد. نصب دستگاه دربند در انتهای خط انجام شده تا پس از انجام دستی درب گذاری ظروف یا بطری محصول به شکل دستی و از سوی اپراتور، بستن درب محصول به طور خودکار به وسیله دستگاه انجام گردد. ساخت و نصب دستگاه درب گذار روی خط بسته بندی باعث خواهد شد که کار اپراتور به حداقل رسیده و ماشین درب گذار بطری ها را درب گذاری نماید.

    دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

    این دستگاه پرکن که به طور معمول از آن با نام پرکن دستی یاد می شود فاقد نوار نقاله و دربندی می باشد. از این رو بایستی به صورت دستی راهبری محصول یا بطری را انجام داد و نیز به شکل دستی بطری ها را درب گذاری کرد. از انواع پرکن مایعات نیمه اتوماتیک می توان به پرکن مایعات رومیزی ، پرکن مایعات خانگی و پرکن مایعات کوچک اشاره نمود. در شرکت پاشا صنعت البرز به منظور آن که قابلیت های نوع نیمه اتوماتیک افزایش پیدا کند تولید مدل های رومیزی به همراه شاسی و میز انجام شده و مناسب ترین قیمت نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.

    ظرفیت تولید در ماشین بسته بندی مایعات به چه صورت است؟

    در صورتی که نیاز به تولید در ظرفیت بالا خواهید داشت مدل های اتوماتیک بهترین گزینه برای شما محسوب می گردند اما برای ظرفیت تولید متوسط و پایین، نوع نیمه اتوماتیک به راحتی قادر به رفع انتظارات شما خواهد بود. گفتنی است که در صورت بالاتر بودن تعداد نازل ها در نوع نیمه اتوماتیک بیشتر از 2 عدد افزایش هزینه تولید به شکلی سرسام آور رخ خواهد داد. چرا که در چنین شرایطی نیاز به کمک گرفتن از تعداد اپراتورهای بیشتری خواهد بود و به کارگیری یک نفر اپراتور بیشتر، در طی یک سال هزینه ای برابر با اختلاف قیمت نوع نیمه اتوماتیک 2 نازله با اتوماتیک 4 نازله می باشد. از این رو توصیه می شود در صورت نیاز به دستگاهی با تعداد نازل های بیشتر از دو عدد، اقدام به خریداری نوع اتوماتیک دستگاه نمایید.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه پرکن مایعات به آدرس زیر مراجعه نمایید:

    https://ps-alborz.ir/دستگاه-پرکن-مایعات/

    نحوه محاسبه ظرفیت تولید پرکن مایعات نیمه اتوماتیک 2 نازله

    در رابطه با پر کردن بطری های 400 سی سی می توان در طی یک ساعت 800 الی 950 عدد بطری را پر نمود.

    در زمینه پر کردن بطری های 1 لیتری در طی یک ساعت می توان 450 تا 600 بطری پر داشت.

    توصیه می شود برای درک هر چه بهتر اقدام به مشاهده فیلم مقابل نمایید.

    معرفی انواع مکانیزم پرکننده‌های مایعات

    به طور کلی می توان مکانیزم های پر کردن را به سه دسته زیر تقسیم بندی نمود:

    1. مکانیزم ثقلی
    2. مکانیزم سیلندر پیستونی
    3. مکانیزم پمپی

    این سه مکانیزم به نوعی در زمینه بسته بندی مایعات مکانیزم های تست شده و مدرن بین المللی هستند. بسته به نوع مواد مشتری در ساخت دستگاه پر کن مایعات از یکی از این سه روش بهره گرفته می شود. به طور معمول به منظور ساخت پرکننده مایعات در شرکت پاشا صنعت البرز در مدل اتوماتیک به زمانی 15 تا 30 روزه و در مدل نیمه اتوماتیک به 6 تا 15 روز نیاز می باشد.

    از مشخصه های هر یک از پرکن های دارای سلیندر پیستونی، ثقلی و پمپی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    مکانیزمدقتسرعتقدرت
    پرکن سیلندر پیستونی

     

    99.9595۹۰
    پرکن ثقلی

     

    908080
    پرکن پمپی

     

    859095

    1.   دستگاه پرکن ثقلی

    نازل پر کن ثقلی به گونه ای طراحی خواهد شد که برای مایعات بسیار رقیق بسیار کاربردی است. از این رو در صورتی که دارای محصولاتی مایع، سبک و رقیق هستید این دستگاه برای شما انتخابی مناسب خواهد بود. در این سیستم به منظور پر کردن مایعات نیروی جاذبه و به نوعی وزن خود مواد مورد استفاده قرار گرفته و از این رو به پرکن مایعات گرانشی نیز معروف است. در این سیستم به کارگیری نیروی جاذبه سبب شده این دستگاه به شکل ساده تری طراحی شده و از این رو به قیمت مناسب تری به فروش برسد. از بین مواد مناسب پرکن مایعات ثقلی می توان به لال ، الکل ، آب ، مواد شیمیایی ویژه ، جوهر ، مواد شیمیایی خورنده اسیدی و سفید کننده اشاره نمود. با وجود آنکه این سیستم به طور معمول برای محصولاتی که درون آن ها کف به وجود نخواهد آمد کاربردی است اما با این حال می توان حتی در صورت ایجاد کف نیز به منظور کنترل آن از یک صفحه استفاده نموده و در واقع سطح خاصی برای پر شدن در نظر گرفت.

    دستگاه پرکن ثقلی چه مزایایی به همراه دارد؟

    این دستگاه دارای کاربری آسان است؛

    با قیمتی مناسب قابل خرید و سفارش می باشد؛

    تعمیر و نگهداری آن هزینه چندان بالایی به همراه نخواهد داشت؛

    در بسته بندی مایعات خورنده بسیار کاربردی است.

    معایب دستگاه پرکن ثقلی کدامند؟

    قدرت تزریق در آن ضعیف است؛

    در رابطه با مایعات دارای چگالی متوسط کارایی مطلوبی نخواهد داشت؛

    کاربرد آن محدود است؛

    به نسبت دیگر انواع دستگاه پرکن، کار اپراتور با آن بیشتر خواهد بود؛

    در رابطه با موادی که در دمای محیط دچار تغییر خواهند شد کاربرد ندارد؛

    در رابطه با مواد نیازمند به چرخش چندان کارایی نخواهد داشت.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی به پاشا صنعت البرز مراجعه نمایید.

    مروری بر مزایای دستگاه پرکن ثقلی پاشا صنعت البرز

    به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش خواهد رسید و از این رو دارای قیمت مناسبی است؛

    متناسب با مواد قابل سفارش و تولید اختصاصی خواهند بود؛

    در نوع اتوماتیک آن از دستگاه دربندی استفاده شده است؛

    از 5 متر نوار نقاله دارای سنسور چشمی برخوردار می باشد؛

    مخزن 300 لیتری از جنس استیل یا پلی اتیلن دارد؛

    مجهز به تابلو برق پیشرفته است؛

    از نمایشگر رنگی و PLC  برق بهره مند می باشد؛

    به کمک سطح سنج مخزن بسته بندی مایعات را با بالاترین دقت انجام خواهد داد؛

    در ساخت نازل ها و نیز سایر قطعات در تماس با مواد از استیل 304 بهره گرفته شده است؛

    در رویه شاسی های این دستگاه ورق استیل 304 به کار برده شده است؛

    نازل ها به صورت سفارشی از 2 تا 20 عدد قابل نصب خواهند بود.

    2.   دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

    در بین دستگاه های پر کن مختلف مکانیزم سیلندر پیستون را می توان پرقدرت ترین و دقیق ترین گزینه به شمار آورد و به همین دلیل می توان آن را برای مایعات غلیظ انتخابی مناسب دانست. به واسطه این مدل می توان با توجه به حجم سیلندر مایعات غلیظ را پر کرد. این در حالی است که در رابطه با موادی نظیر روغن مایع، کارایی چندان مطلوبی نخواهد داشت و استفاده از این دستگاه به منظور پر کردن مایعات غلیظ سبب افت سرعت کار خواهد شد. علاوه بر آن به منظور پر کردن مایعات در ظرفیت های کمتر از 1 لیتر نیاز به دستگاه پرکنی با دقتی بالا می باشد. به عنوان نمونه برای آن که بطری پت 100 سی سی را از شیرکاکائو پر نمود دستگاه پمپی و یا ثقلی از خطای میانگین 5 تا 10 سی سی برخوردار خواهد بود که این میزان در رابطه با بطری های کوچک مقدار زیادی می باشد. این مدل اگر چه در مقایسه با دو نوع دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است اما این هزینه در مقایسه با قدرت و سرعت عملکرد آن کاملا مناسب خواهد بود.

    پرکن مایعات با سروو موتور

    در بین پرکن های خطی می توان پرکن مایعات با موتور الکتریکی سروو موتور را بهترین و باکیفیت ترین گزینه دانست. سروو موتور را می توان نوعی موتور الکتریکی دانست که اینرسی پایین در آن این امکان را فراهم نموده تا در مقایسه با موتورهای پنوماتیک دارای حرکات مکانیکی سریع تری باشد. در رابطه با خرید این نوع از دستگاه پرکن مایعات به دلیل قیمت بالایی که داشته شما قادر به انتخاب یک دستگاه پرکن اتوماتیک 12 نازله سیلندر پیستونی‌ خواهید بود که با هر دستگاه از امکان بسته بندی  3500 تا 4200 بطری 1 لیتری در هر ساعت برخوردار گردید و با این وجود نیز باز هم این دستگاه در مقایسه با یک دستگاه پرکن 4 نازله با موتور سروو موتور دارای قیمت مناسب تری است.

     دستگاه پرکن با سروو موتور در چه مواردی کاربرد دارد؟

    این دستگاه در کارخانه های بزرگ و پر تیراژ به کار برده می شود. علاوه بر آن در کارخانجاتی که در آن ها مواد گران قیمتی تولید خواهد شد نیز به دستگاه پرکن مایعات با دقت بالا همچون، پرکن سیلندر پیستونی یا پرکن سروو موتور نیاز می باشد. دستگاه های پرکن مایعات با سروو موتور به واسطه مدارهای الکتریکی که داشته بسیار کاربردی تر می باشند. در کنار این موتور مدارات الکترونیکی به شکلی سری تعبیه شده اند و به وسیله سیستم الکترونیکی حرکات مکانیکی الکتروموتور دقیق تر شده و از این رو سرعت و حرکات موتور بهینه سازی می گردد. به همین دلیل این دستگاه در کنار سرعت، از دقت مطلوبی نیز برخوردار است. بسته بندی ظروف و بطری های در اندازه های مختلف به واسطه پرکن مایعات با مکانیزم سیلندر پیستونی پنوماتیک و پرکن سروو موتور با خطای کمتر از 5 سی سی انجام می پذیرد.

    3.   پرکن مایعات پمپی

    3 9 - انواع مدل های دستگاه پرکن مایعات - پرکن مایعات

    این دستگاه هم در رابطه با مواد غلیظ و هم در مواد رقیق کاربردی می باشد. به نوعی می توان گفت از نظر مانور، این دستگاه در مقایسه با دیگر انواع پرکن مایعات از قابلیت های بیشتری برخوردار است و می توان به کمک آن چندین نوع محصول را بسته بندی نمود. گریس یکی از محصولاتی است که غالبا به صورت اختصاصی به وسیله این دستگاه بسته بندی خواهد شد و همان طور که می دانید این ماده از چسبندگی و غلظت بالایی برخوردار است. این دستگاه پرکن را با توجه به توان و قدرت فشار بالای پر کنندگی می توان برای مایعات غلیظ و چسبنده انتخابی مناسب به شمار آورد. در شرکت پاشا صنعت البرز برای ساخت دستگاه پرکن پمپی از پمپ های استیل درجه 1 بهره گرفته می شود. این پمپ توان دستگاه پرکن مایعات را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد و توسط نازل های دستگاه مواد به همراه فشار بالایی تزریق می گردند.

    Plc برق دستگاه پرکن اتوماتیک

    از موارد مورد نیاز دستگاه پرکن اتوماتیک می توان به سیستم برق، نرم افزار و کنترل پیشرفته اشاره نمود. در دستگاه های پرکن مایعات اتوماتیک از سیستم های برقی، با تابلو برق جداگانه و یا سیستم برق داخلی استفاده خواهد شد. برای نمونه از بین این سیستم ها می توان به تابلو برق با کنترل سیستمی لوگو اشاره نمود.

    کنترل پرکن مایعات اتوماتیک پاشا صنعت البرز

    در شرکت پاشا صنعت البرز از راه حل به روزتری و پیشرفته تری در مقایسه با برق لوگو بهره گرفته می شود، علاوه بر آن به منظور کنترل و تنظیم راحت دستگاه دارای نرم افزاری فارسی ساز شده می باشد. اتوماسیون مرکزی   plc وظیفه انجام تمامی دستورات مرتبط با جک‌های جلوگیر – عقب گیر ، نازل‌ها و دیگر اجزای پرکن اتوماتیک پاشا صنعت البرز را برعهده دارد. به منظور دسترسی به این اتوماسیون از یک رابط کاربری پیشرفته در نمایشگر لمسی و تماما رنگی موجود در تابلو برق بهره گرفته می شود.

    نکات قابل توجه در زمینه انتخاب نوع دستگاه پرکن مایعات

    دستگاه پرکن مایعات که یک ماشین پیچیده به شمار آمده و برای آن که یک بهره وری مناسب داشته باشد نیاز است که مورد الزامات بسیاری قرار گیرد که از بین این الزامات می توان به میزان خورندگی محصول یا تیراژ تولید یا حتی محدودیت جایگاه و سقف مکان مورد نظر اشاره نمود. علاوه بر این موارد، پارامترهای دیگری نیز وجود داشته که باعث می شود تولیدکنندگان به صورت اختصاصی دست به طراحی و ساخت دستگاه پرکن مایعات برای خریداران بزنند.

    طراحی و ساخت دستگاه پرکن مایعات

    در صورتی که قصد داشته ماشین آلات پرکننده ای متناسب با نیاز شما ساخته شوند کافی است با ما تماس گرفته و ایده و طرح ذهنی خود را با ما مطرح نمایید.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماشین آلات بسته بندی نظیر دستگاه استرچ پالت، دستگاه شیرینگ پک، دستگاه میکسر پودر و دستگاه پرکن مایعات به وبسایت ماشین سازی پاشا صنعت البرز مراجعه نمایید:

    info@ps-alborz.ir

    ماشین سازی پاشا صنعت البرز (https://ps-alborz.ir/)

    آدرس کارگاه : البرز – کرج – کمالشهر – خیابان ظفر 3 – بلوار شورا – سمت راست کوچه ولیعصر 20 – پلاک 1

    شماره تماس کارگاه : 02634807634

    موبایل : 09361554113

    موبایل : 09125689025

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.