پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41529 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای سفر به استانبول
    11 خرداد 1400 - 17:49
    شناسه : 184327
    0

    استانبول، مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه و بزرگ‌ترین شهر این کشور است که با مساجد بزرگ و معماری باشکوهش، هتل‌های مدرن و لوکس، جاذبه‌های بیشمار تاریخی و گردشگری که دارد، هرساله میزبان شمار زیادی از گردشگران است. برگزاری جشنواره‌های متعدد و همچنین وجود مراکز خرید زیاد در این شهر توریستی سبب شده است که گردشگران […]

    پ
    پ

    - راهنمای سفر به استانبول - استانبول

    استانبول، مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه و بزرگ‌ترین شهر این کشور است که با مساجد بزرگ و معماری باشکوهش، هتل‌های مدرن و لوکس، جاذبه‌های بیشمار تاریخی و گردشگری که دارد، هرساله میزبان شمار زیادی از گردشگران است.

    برگزاری جشنواره‌های متعدد و همچنین وجود مراکز خرید زیاد در این شهر توریستی سبب شده است که گردشگران بی‌شماری از اکثر نقاط دنیا، شهر استانبول را برای مقصد سفر خود انتخاب کنند.

    وقتی‌که صحبت از استانبول می‌شود شاید این ذهنیت ایجاد شود که این شهر تنها برای خرید مناسب باشد، اما اگر کمی استانبول را بشناسید، می‌فهمید که این شهر تمامی نیازهایی که یک توریست دارد را در خود جای‌داده است.

    آب‌وهوای خوب و موقعیت جغرافیایی مناسب این شهر دیگر عاملی است که این شهر مقصد مسافرتی خیلی از مردم است.

    اما برای سفر به استانبول نیازمند اطلاعات کافی ازجمله: نحوه رزرو هتل در این شهر! ، وضعیت حمل‌ونقل شهر چگونه است؟ رستوران‌های خوب این شهر کدامند؟ و دیگر اطلاعات ضروری برای مسافرت به این شهر هستید. به همین دلیل در ایسفر سعی داریم که هم شما را در این مسیر راهنمایی کنیم و هم اینکه در صورت تمایل سفر خوبی را با رزرو بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل از این آژانس برای شما رقم بزنیم.

    اطلاعاتی که قبل از سفر به هر شهر یا کشوری لازم است مسافر بداند، ازجمله:

        مقدمه از شهر استانبول

        اطلاعات کلی از شهر استانبول (زبان، اختلاف ساعت و … )

        بهترین زمان سفر به استانبول

        تهیه بلیط و رزرو هتل در استانبول ( هتل‌های استانبول به همراه جزئیات آنها و … )

        هزینه سفر به استانبول

        حمل‌ونقل در استانبول (مترو ، اتوبوس، تراموا و … ، استانبول کارت)

        دیدنی‌های استانبول (جاذبه‌های گردشگری و توریستی استانبول)

        خرید کردن در استانبول ( مراکز خرید در استانبول و … )

        کافه‌ها و رستوران‌های استانبول

        فرودگاه‌های استانبول

        ویزا ترکیه ( انواع ویزا کاری، تحصیلی، توریستی )

    مختصری درباره شهر استانبول

    استانبول در شمال غربی ترکیه و در منطقه مرمر واقع شده است ، قسمت قدیمی این شهر بر روی هفت تپه ساخته شده است و بسیار منظره زیبایی را ایجاد کرده ، تپه کاملیکا ، بلندترین نقطه استانبول محسوب می گردد و جمعیت این شهر در حدود 15 میلیون نفر می باشد ، خوب است بدانید که استانبول یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است و به 660 قبل از میلاد مسیح باز می گردد ، در حقیقت بیزانس ها و مستعمره نشینان یونانی ساخته اند و بعدها به دست رومی ها افتاد ، بعد از رومی ها عثمانی بر این شهر سلطه افکندند و در نهایت با به رسمیت شناخته شدن جمهوری ترکیه ، این شهر به عنوان پایتخت اقتصادی و تجاری و گردشگری ترکیه شناخته شد.

    شهر استانبول

     اطلاعات کلی درباره استانبول

    زبان رسمی در استانبول ترکی استانبولی است و این را بدانید که مردم این شهر با وجود توریستی بودن آن خیلی به زبان انگلیسی آشنایی ندارند ، اختلاف ساعت استانبول با تهران  یک ساعت و نیم است که عقب‌ تر از تهران می باشد ، واحد پول در استانبول لیر ترکیه است که در بسیاری از فروشگاه ها با ارزهای دیگر نیز معامله صورت می گیرد ، نوع برق شهری 230 ولت و 50 هرتز است ،کد کشور ترکیه 0090 می باشد و برای تماس با شماره‌های اضطراری می توانید 112 را شماره گیری نمایید.

    آب و هوا و بهترین زمان سفر به استانبول

    آب و هوای استانبول بسیار متنوع و متغیر است ، این شهر آب و هوای مدیترانه ای ، گرمسیری  و آب و هوای اقیانوسی دارد ، لازم به ذکر است که دمای هوا در گرم ترین ماه سال در استانبول 24 و در سردترین ماه که فوریه باشد 6 درجه سانتی گراد می باشد ، بهترین زمان سفر به استانبول در فصل بهار و پاییز می باشد ، در این زمان هم هوا در این شهر خوب است و هم می توانید در حراج ها و جشنواره های این شهر شرکت کنید و خریدهای بسیار خوبی را انجام دهید.

    شهراستانبول

    هزینه های سفر به استانبول

    استانبول شهر گرانی است و هزینه زندگی در این شهر بیشتر از تهران است ، ولی برای سفر به استانبول اگر از قبل برنامه ریزی کنید می توانید هزینه هایتان را به حداقل برسانید و یک سفر کاملا مقرون به صرفه و شیک داشته باشید ، در راهنمای سفر به استانبول قصد داریم تا راهکارهای کاهش هزینه های سفر به استانبول را برای شما عزیزان برشمریم .

    هزینه اقامت در استانبول

    اقامت در شهر مقصد همیشه یکی از دغدغه های گردشگران است و هزینه اقامت از جمله مهم ترین فاکتورها می باشد ، در استانبول که یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه است همیشه هزینه های اقامتی مد نظر گردشگران بوده و به همین دلیل هتل ها برای جذب گردشگران بیشتر ، بعضا تخفیف های ویژه ای را برای رزرو لحاظ می کنند ، با کمی جستجو در گوگل و سایت های رزرو هتل مانند بوکینگ دات کام و بسیاری سایت های مشابه می توانید بهترین هتل را با توجه به بودجه اقامتی خود پیدا و رزرو کنید.

    از جمله هتل های ارزان استانبول می توان به هتل اِوسِن و هتل اوران اشاره کرد ، از میان هتل های میان رده استانبول نیز می توان از هتل الیت ورلد پرستیژ و هتل بست وسترن ارسین نام برد ، اگر می خواهید هتلتان شیک تر باشد باید به سراغ هتل های 4 ستاره به بالا در استانبول از جمله هتل پرا پالاس و هتل دیوان استانبول بروید ، اگر می خواهید استانبول گردی کنید و هتل تنها برای جای خوابتان است بهتر است که برای اقامت کم تر هزینه کنید و به هاستل های استانبول بروید و پول خود را صرف گشت و گذار و تفریح و خرید کنید.

    سه جاذبه تاریخی برتر در استانبول:

    ایاصوفیه (Hagia Sophia) – مسجد ایاصوفیه یکی از اصلی‌ترین مناطق تاریخی گردشگری شهر استانبول است که به علت گنبد بزرگ و بسیار زیبای خود مشهور است. هم اکنون این مسجد دومین موزه تماشایی ترکیه است و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

    کاخ توپکاپی (Topkapı Palace) – کاخ توپکاپی یکی دیگر از مناطق مهم تاریخی و گردشگری شهر استانبول است که گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. در چهار طرف این کاخ شاهد حیاط بزرگی هستیم و آثار خطاطی‌شده و لباس‌ها و ظروف چینی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

    روملی حصار (Roumeli Hissar) – روملی حصار یا قلعه رومی دارای 16 دیوار بلند و برج است و حیاطی بسیار زیبا و سرسبز دارد. قلعه روملی در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. هم اکنون این قلعه یکی دیگر از مناطق دیدنی استانبول به حساب می‌آید و گاهی اوقات کنسرت و تئاتر نیز در آن برگزار می‌شود.

    سه جاذبه طبیعی برتر در استانبول:

    تنگه بسفر – تنگه بسفر که قسمت اروپایی استانبول را از قسمت آسیایی آن جدا می‌کند، جزء پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به حساب می‌آید. شما می‌توانید سوار قایق و کشتی این تنگه شده و از زیبایی این تنگه لذت ببرید.

    دریای مرمره – شما باید حتما از جزایر دریای مرمره دیدن کنید. این جزایر در بخش آسیایی و اروپایی استانبول قرار دارند و از زیبایی بسیاری برخوردارند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این جزایر ممنوعیت اتومبیل در آنها است و تمام افراد باید با درشکه در آن رفت و آمد کنند.

    ساحل بورک (Burc beach) – ساحل بورک یکی دیگر از سواحل بسیار زیبای دریای سیاه است. ساحل طلایی رنگ بورک محلی مناسب برای تفریحات دریایی را برای گردشگران خود به امغان می‌آورد.

    سه مرکز خرید برتر در استانبول:

    نوبتی هم که باشد نوبت به خرید می‌رسد! این سه مرکز خرید را از دست ندهید؛

    بازار بشیکتاش استانبول (Beşiktaş Market) – بازار بشیکتاش در منطقه بشیکتاش قرار دارد و برای خریدی مطمئن، شیک و ارزان قیمت بسیار مناسب است. این بازار همیشه پر از جمعیت است به همین دلیل بهتر است صبح زود برای خرید به آن مراجعه کنید.

    مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول (Beyoğlu İş Merkezi) – در این مرکز خرید بسیار شیک و ارزان قیمت می توانید هر آنچه که نیاز دارید را تهیه کنید. این مرکز خرید همه چیز از انواع لباس ها از برندهای مشهور گرفته تا سوغاتی های ترکیه را در خود جای داده است.

    مرکز خرید ترکوز (Terkoz Pasajı) –  در این مرکز خرید ارزان قیمت اما بسیار شیک استانبول می‌توانید انواع لباس‌ها از برندهای معتبر را بهترین قیمت خریداری کنید. نرخ قیمت در این مرکز خرید از 3.5 تا 20 لیر ترکیه است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.