چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اطلاعات کلی درباره استانبول گردی در ترکیه
    11 خرداد 1400 - 17:35
    شناسه : 184328
    0

    استانبول شهر گرانی است و هزینه زندگی در این شهر بیشتر از تهران است ، ولی برای سفر به استانبول اگر از قبل برنامه ریزی کنید می توانید هزینه هایتان را به حداقل برسانید و یک سفر کاملا مقرون به صرفه و شیک داشته باشید ، در راهنمای سفر به استانبول قصد داریم تا راهکارهای کاهش هزینه های سفر به استانبول را برای شما عزیزان برشمریم .

    پ
    پ

    1 - اطلاعات کلی درباره استانبول گردی در ترکیه - استانبول

    زبان رسمی در استانبول ترکی استانبولی است و این را بدانید که مردم این شهر با وجود توریستی بودن آن خیلی به زبان انگلیسی آشنایی ندارند ، اختلاف ساعت استانبول با تهران  یک ساعت و نیم است که عقب‌ تر از تهران می باشد ، واحد پول در استانبول لیر ترکیه است که در بسیاری از فروشگاه ها با ارزهای دیگر نیز معامله صورت می گیرد ، نوع برق شهری 230 ولت و 50 هرتز است ،کد کشور ترکیه 0090 می باشد و برای تماس با شماره‌های اضطراری می توانید 112 را شماره گیری نمایید.

    آب و هوا و بهترین زمان سفر به استانبول

    آب و هوای استانبول بسیار متنوع و متغیر است ، این شهر آب و هوای مدیترانه ای ، گرمسیری  و آب و هوای اقیانوسی دارد ، لازم به ذکر است که دمای هوا در گرم ترین ماه سال در استانبول 24 و در سردترین ماه که فوریه باشد 6 درجه سانتی گراد می باشد ، بهترین زمان سفر به استانبول در فصل بهار و پاییز می باشد ، در این زمان هم هوا در این شهر خوب است و هم می توانید در حراج ها و جشنواره های این شهر شرکت کنید و خریدهای بسیار خوبی را انجام دهید.

    هزینه های سفر به استانبول

    استانبول شهر گرانی است و هزینه زندگی در این شهر بیشتر از تهران است ، ولی برای سفر به استانبول اگر از قبل برنامه ریزی کنید می توانید هزینه هایتان را به حداقل برسانید و یک سفر کاملا مقرون به صرفه و شیک داشته باشید ، در راهنمای سفر به استانبول قصد داریم تا راهکارهای کاهش هزینه های سفر به استانبول را برای شما عزیزان برشمریم .

    هزینه اقامت در استانبول

    اقامت در شهر مقصد همیشه یکی از دغدغه های گردشگران است و هزینه اقامت از جمله مهم ترین فاکتورها می باشد ، در استانبول که یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه است همیشه هزینه های اقامتی مد نظر گردشگران بوده و به همین دلیل هتل ها برای جذب گردشگران بیشتر ، بعضا تخفیف های ویژه ای را برای رزرو لحاظ می کنند ، با کمی جستجو در گوگل و سایت های رزرو هتل مانند بوکینگ دات کام و بسیاری سایت های مشابه می توانید بهترین هتل را با توجه به بودجه اقامتی خود پیدا و رزرو کنید.

    از جمله هتل های ارزان استانبول می توان به هتل اِوسِن و هتل اوران اشاره کرد ، از میان هتل های میان رده استانبول نیز می توان از هتل الیت ورلد پرستیژ و هتل بست وسترن ارسین نام برد ، اگر می خواهید هتلتان شیک تر باشد باید به سراغ هتل های 4 ستاره به بالا در استانبول از جمله هتل پرا پالاس و هتل دیوان استانبول بروید ، اگر می خواهید استانبول گردی کنید و هتل تنها برای جای خوابتان است بهتر است که برای اقامت کم تر هزینه کنید و به هاستل های استانبول بروید و پول خود را صرف گشت و گذار و تفریح و خرید کنید.

     1- منطقه سلطان احمد

    چه به آثار تاریخی و معماری علاقه‌مند باشید چه نباشید، حتما در استانبول به مسجد سلطان احمد در محله سلطان احمد سر بزنید. مسجد سلطان احمد معماری بی‌نظیری دارد و با شش مناره آبی رنگش، به مسجد آبی معروف شده است. حالا که تا مسجد سلطان احمد آمده‌اید، نگاهی به روبه‌‌روی این مسجد هم بیندازید و سری به موزه ایاصوفیه بزنید. کمی بالاتر از محله سلطان احمد و در نزدیکی شاخ طلایی، می‌توانید کاخ توپ‌کاپی را ببینید. توپ‌کاپی که چندین قرن کاخ سلطنتی حاکمان عثمانی بوده، حالا موزه‌ای است پر از یادگاری‌های سلطنت این حاکمان در ترکیه. از آنجا که توپ‌کاپی در نزدیکی تنگه بسفر قرار گرفته، اگر اهل عکاسی باشید می‌توانید در این کاخ عکس‌های زیبایی از چشم انداز بسفر بگیرید.

    کاخ توپکاپی

    امپراتوری عثمانی از سال 1465 تا 1853 از این کاخ بخش عظیمی از آسیا و اروپا را اداره می‌کرد. سلطان محمد فاتح در 1459 دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در سال 1465 به پایان رسید.این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.

    ایاصوفیه

    این مسجد در دوره بیزانس یکی از مهم‌ترین کلیساهای دنیا بود و به دستور امپراتور اکنستانتین اول ساخته شده و بعد در قرن ششم میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

    مسجد سلطان احمد

    این مسجد که به‌خاطر کاشی‌کاری و رنگ خاص گنبدش به مسجد آبی هم معروف است هنوز هم مهم‌ترین مسجد استانبول است. خانم‌ها (حتی توریست‌های اروپایی) باید با حجاب اسلامی وارد مسجد شوند.

    2- محله بیوقلو

    تنگه بسفر، محل اتصال دریای سیاه و مرمره و محل تقسیم استانبول بین آسیا و اروپاست. ساحل تنگه بسفر به جز چشم‌انداز زیبایی که از پل بسفر در اختیارتان می‌گذارد، محل کاخ دولمه باغچه هم هست. کاخی که آتاتورک در آنجا از دنیا رفت و تمام ساعت‌های این کاخ به احترام او روی 9:5، یعنی ساعت فوتش ثابت نگه داشته‌اند.

    میدان تقسیم

    این منطقه یکی از مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و قلب استانبول است که به خاطر رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌های متعددش شهره شده است. ایستگاه مرکزی مترو در این میدان قرار دارد. یادبود جمهوریت که توسط پیکر تراش مشهور ایتالیایی، پیئترو کانونیکا ساخته شده و در سال 1928 رونمایی شد نیز در میدان تقسیم واقع شده است.

    خیابان استقلال

    خیابانی معروف در قسمت اروپایی شهر استانبول در بخش بیوقلو است. این خیابان به طول تقریبی 3 کیلومتر مملو از کافه، رستوران، بوتیک و مرکز خرید است و تقریباً در تمامی ساعات شبانه روز مملو از جمعیت است. در روزهای آخر هفته حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می‌کنند.

    دلمه باغچه

    این کاخ از سال 1889 تا 1909 میلادی از این مکان به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شده است. در این کاخ می‌توانید وسایل زندگی آتاتورک در روزهای آخر عمرش را ببینید. مسجد دلمه باغچه و برج ساعت دیگر مکان‌هایی است که می‌توانید رایگان از آنها بازدید کنید.

    3- بویوک آدا

    شهر ساحلی و تاریخی استانبول اما به جز مراکز خرید و آثار باستانی جاذبه‌های دیگری هم برایتان خواهد داشت. شبه جزایر آدولار که در دریای زیبای مرمره قرار گرفته‌اند، مقصدی بی‌نظیر برای توریست‌ها هستند. شما می‌توانید با کشتی‌هایی که هر روز به این جزایر رفت و آمد می‌کنند، با پرداخت هزینه‌ای معادل بیست هزار تومان، به این جزایر سفر کنید و برگردید. بزرگ‌ترین جزیره، جزیره بیوک آداست که رفت و آمد در آن از طریق درشکه و دوچرخه انجام می‌شود. اگر در فصل گرما به استانبول سفر کنید می‌توانید از وزش‌های آبی در این جزایر لذت ببرید و ناهار دلچسبی هم در رستورن‌هایش بخورید.

    ماهی تازه

    در رستوران‌های این منطقه می‌توانید غذاهای خوشمزه تهیه شده از ماهی تازه روز را میل کنید.

    دوچرخه سواری

    در جزیره اتومبیل دیده نمی‌شود و کالسکه وسیله جابه‌جایی است اما توصیه ما کرایه کردن دوچرخه و گشتن در جاده زیبای ساحلی است.

    استانبول گردی دیجیتال

    اول، یک سیم کارت دیتا بخرید و روی گوشی با تبلتتان نصب کنید. این‌طوری با وایبر هم به راحتی با دوستانتان در ایران ارتباط داشته باشید.

    دوم، اپ Istanbul travel guide را نصب کنید و بدون احتیاج به کمترین راهنمایی دیگران می‌توانید از تمام دیدنی‌های این شهر لذت ببرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.