×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

20210603 011649 -  از تقطیع فیلم تا مظلوم نمایی | من از مردم نمی‌ترسم؛ از مردمم -

ادب و شخصیت موجه یونس محمودی و سلامت اداری اخلاقی و مالی او بر کسانی که وی  را از نزدیک می شناسند پوشیده نیست و این امر نیازی به اثبات ندارد.

فردی که خود را در ویدیوی اخیر خبرنگار رسمی معرفی می کند خبرنگار رسمی نیست.

فیلم تقطیع شده است تا موضوع را شبیه سیلی خوردن سرباز نشان دهند. فرماندار می گوید من بدون دعوت آمده ام اینجا این مسئله مردم روستا را باهم حل کنیم و در ادامه می گوید «من از مردم نمی‌ترسم؛ از مردمم.» اما جناب به اصطلاح خبرنگار تنها قسمت «من از مردم نمی ترسم» را در تقطیع می آورد تا فرماندار را یک فرد زورگوی مستبد نشان دهد. اما فیلمی که در اختیار رسانه معاند بی بی سی قرار داده اند، نشان می‌دهد که فیلم منتشر شده توسط خبرنگار ادعایی تحریف شده است و قابل استناد نیست.

این جمله «من از مردم نمی ترسم» باعث شده هجمه های زیادی علیه فرماندار ایجاد شود اما اگر نیک بنگریم و بدانیم در ادامه گفته «من از مردمم» داستان عوض می شود.

مثل این است که فردی را تهدید کنند که او را به کلانتری می برند و او  بگوید «من از پلیس نمی ترسم چون تخلفی نکردم.» این را مقایسه کنید با جمله «من از پلیس نمی ترسم.» گوینده جمله اول فردی موجه را در ذهن متبادر می سازد اما گوینده جمله دوم ممکن است فردی غیر موجه باشد.

جمله «از خدا نمی ترسم جز در زمان گناه» را با جمله «از خدا نمی ترسم» گوینده جمله اول فردی مومن و متقی است اما گوینده دوم فردی بی تقواست.

فیلمبردار با بی اخلاقی محض فیلم را تقطیع کرده و باعث ایجاد جو روانی منفی علیه فرماندار شده است. حال سوال اینجاست اگر خبرنگار ادعایی، صداقت را اصل می داند چرا به این کار ناجوانمردانه دست زده است.

نحوه درخواست فرماندار که رییس شورای تأمین شهرستان است برای عدم فیلمبرداری محترمانه بود و با خواهشاً و درست نیست همراه بود که حتی خود خبرنگار ادعایی نیز به این موضع اذعان دارد که فرماندار محترمانه خواست که فیلمبرداری نشود.

اما چرا فرماندار جلوی فیلمبرداری را گرفت؟ محمودی به عنوان فردی میانجی برای حل مشکل زمین به لیالستان رفته بود و برای اینکه گمان می کرد فیلمبرداری باعث می شود مسئولین ذیربط نظرات و دلایل خود را به طور کامل بیان نکنند از افرادی که فیلمبرداری می کردند با گفتن عبارت خواهشاً فیلم نگیرید و این کار درست نیست آقایان ناراحت می شوند خواست به فیلمبرداری خاتمه دهند
حال آیا فرماندار می توانست جلوی فیلمبرداری را بگیرد؟

بله

در حقوق رسانه در زمینه «حق بر حریم خصوصی اشخاص حقوقی» پرسشی پیش می آید. آیا خبرنگار بدون اذن و اجازه امکان تهیه گزارش یا فیلم از اشخاص حقوقی را دارد؟

خیر

حال اینکه فرماندار رییس شورای تامین شهرستان است و در صورت صلاحدید می تواند از اختیارات خود برای تعطیل کردن شهرستان استفاده کند چه برسد به صدور دستور عدم فیلمبرداری.

از طرفی فردی که ادعا می کند خبرنگار رسمی است خبرنگار رسمی نیست و ادعای کذبی را مطرح می کند و توقع دارد فرماندار برای صحبت خصوصی با مسئولین به فرمانداری برگردد

چرا این همه هجمه علیه محمودی درست شد؟

شباهت اولیه این غائله به چندین مورد کتک کاری خبرنگاران و سرباز توسط برخی مسئولین باعث شده خیلی از مردم گمان کنند که اتفاقی از همین دست در لاهیجان اتفاق افتاده است.

تقطیع فیلم توسط خبرنگار ادعایی نیز مزید بر علت شد تا افرادی که در جریان موضوع نبودند فرماندار را مقصر و زورگو ارزیابی کنند.

مشکلات اقتصادی و رد صلاحیت های عمده و عدم وجود شور انتخاباتی و کاهش امید به آینده خشمی نهفته در مردم بوجود آورده که با دیدن این فیلم و عبارت «من از مردم نمی ترسم»  محمودی آماج این خشم های فروخورده شد.
در ادامه چه اتفاقی افتاد؟

فردی که خود را خبرنگار رسمی معرفی میکرد نه تنها از محل دور نشد بلکه حتی تلفن همراه او نیز توقیف نشد.
نکته جالب آن‌جاست که جمعی از مردم و ورزشکاران لیالستان، فردای انتشار آن ویدیو جهت دلجویی با گل و شیرینی به دفتر فرماندار رفتند و از وی بابت پیگیری های مستمر پیرامون زمین ورزشی لیالستان تشکر نمودند.

حال تاحدودی مشخص است این برنامه از پیش طراحی شده و تقطیع ابتدای مکالمات [که محمودی از واژه «پسرم» و «خواهش میکنم» استفاده می‌کند] و دو کات در میان صحبت ها که در سطور فوق به آن اشاره شد با چه اهدافی و در راستای منافع کدام اشخاص صورت گرفته است.

حسین اظهری/گیل و دیلم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.