×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

ارسلان زارع - لاهیجان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می شود - لاهیجان

به گزارش ایرنا، ارسلان زارع روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان در محل استانداری اظهار داشت: با درخواست شرکت سرمایه گذاری درویشی برای در اختیار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت با منابع مالی مناسب برای سرمایه گذاری و بهره مندی از اطلاعات کامل پا به این عرصه گذاشته است.

وی تصریح کرد: البته مدیران این شرکت باید با رویکرد گردشگری ، استفاده از نیروهای بومی منطقه، تعامل مناسب و همچنین در نظر گرفتن اولویت های منطقه را مدنظر داشته باشند.

زارع یادآور شد: البته حدود یک دهه از عمر مصوبه مجلس برای تبدیل لاهیجان به منطقه ویژه اقتصادی سپری می شود که از سال گذشته این امر به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و هم اینک نیز یک شرکت برای اجرای این طرح پیشقدم شده است.

رسول فرخی در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی گیلان اظهار کرد: تلاش همه مسئولان استان باید در راستای تحول و توسعه همه جانبه گیلان باشد.

وی افزود: با توجه به فراهم شدن زمینه‌های آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، انتظار می‌رود این منطقه زمینه‌ای برای ایجاد تحولی عظیم در سرمایه گذاری و اشتغال شود.

فرخی با بیان اینکه صرفه جویی در بودجه نباید از اضافه کاری و رفاه پرسنل ادارات تأمین شود، تاکید کرد: اضافه کاری و رفاه امروزه به عنوان حقوق پرسنل محسوب می‌شود و برای صرفه جویی در اعتبارات با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی نباید باری بر مشکلات مردم اضافه کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به ابلاغ آمایش سرزمینی گیلان، تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات فراوان با برخی از ادارات در زمینه توسعه پایدار، منابع مالی گیلان باید در مسیر تحول و مقدمه توسعه پایدار هزینه شود.

فرخی به لزوم رفع موانع از سوی برخی از دستگاه‌ها همچون محیط زیست و منابع طبیعی اشاره و ادامه داد: موضوعات مطروحه از سوی این دستگاه‌ها باید به کمیته برنامه ریزی ابلاغ و در نهایت در آن تصمیم گیری و اقدام و در برخی موارد ضرورت دارد از برخی از شرح وظایف‌ها چشم پوشی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.