×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

استرس و اضطراب سردرد - رفع سردرد و میگرن با ۱۲ میوه خوش طعم - رفع سردرد

سردرد اختلالی است که همه ما گاه و بی گاه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و دچارش می‌شویم. این اختلال می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و حتی در انجام کار‌های روزمره ما مشکل ایجاد کند. خیلی از افراد با شروع سردرد به سراغ قرص‌های مسکن و شیمیایی می‌روند تا از شر این درد خلاص شوند، اما در این مطلب با ۱۲ میوه برای رفع سردرد و میگرن آشنا می‌شوید که در رفع این مشکل تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

۱. موز

این میوه که مملو از مواد مغذی ضروری نظیر پتاسیم و منیزیم است به عنوان یکی از خوراکی‌های درمانی موثر برای سردرد‌های شدید شناخته می‌شود. منیزیم عضلات دچار تنش را آرام می‌کند و پتاسیم نیز باعث تعادل الکترولیت‌ها در بدن و کاهش درد می‌شود. موز در درمان حالت تهوع و خستگی مفرط ماهیچه‌ای ناشی از سردرد‌ها نیز بسیار موثر است.

۲. انگور سیاه

این میوه خوش طعم و مزه خاصیت تسکین انواع سردرد‌های شما را دارد؛ بنابراین وقتی میگرن دارید، سعی کنید انگور سیاه بخورید، زیرا می‌تواند سردرد ناشی از میگرن را درمان کند. اعتقاد بر این است که آنتی‌اکسیدان موجود در انگور، مانند ریبوفلاوین، مسئول درمان بیماری میگرن است.

۳. هلو 

برای پاکسازی و رفع سموم از بدن هلو بسیار مفید است و به خارج کردن سموم مضر از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند. یک مطالعه‌ پژوهشی ثابت کرده است که عصاره هلو دارای عناصر محافظت‌کننده کبد است و در درمان اختلال کبد سمی ناشی از درمان طولانی مدت بیماری‌های مختلف مانند میگرن، بیماری سل و دیابت ارزشمند است؛ بنابراین اگر سردرد‌هایی دارید که به خاطر وجود سموم در بدن تان است مصرف هلو یا فرآورده‌های آن را فراموش نکنید.

۴. گیلاس

برای درمان سردرد‌های شدید می‌توانید مقداری گیلاس بخورید یا آب گیلاس بنوشید. گیلاس حاوی ترکیب فعالی به نام کوئرستین است که خواص ضد التهابی دارد و به عنوان آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمندی شناخته می‌شود. مواد غذایی زیادی هم می‌توانند اثرات ضد التهابی در بدن داشته باشند.

۵.. آناناس

آناناس از دیگر میوه‌های پر آبی است که می‌تواند به خلاصی سریع از شر سردرد کمک کند. این میوه حاوی ترکیبی به نام بروملین است که خواص ضد التهابی دارد. همین عامل آناناس را به یکی از دارو‌های طبیعی برای رفع سردرد و میگرن تبدیل کرده است. مصرف روزانه‌ آناناس می‌تواند فواید زیادی داشته باشد.

۶. لیمو

در صورتی که سردرد شدید دارید، خمیری از پوست لیمو درست کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی پیشانی بگذارید. خواص آرام بخش لیمو به رفع سردرد کمک می‌کند. به علاوه می‌توانید یک تکه لیمو را به چای سبز اضافه کنید. در واقع خواص ضد التهابی پوست لیمو درد شما را بهبود می‌بخشد.

۷. سیب زرد

کسانی که سردرد‌های شدید دارند می‌توانند برگ تازه سیب زرد را له کنند تا خمیر شود. سپس این خمیر را بر پیشانی بگذارند. استفاده از این خمیر باعث تسکین فوری سردرد می‌شود.

۸. خیار 

خیار جزو سبزیجات پر آبی است که به سرعت به بدن آب‌رسانی می‌کنند. بنابراین، این ماده خوراکی می‌تواند سردرد‌های ناشی از کم آبی یا دهیدراته شدن بدن را آرام کند. خیار را می‌توانید به اشکال مختلف استفاده کنید.

۹. انگور سبز

آب انگور رسیده یکی از دارو‌های خانگی قدیمی برای میگرن است. بنابراین، دفعه‌ بعد که سر درد شدیدی داشتید، یک لیوان آب انگور تازه مصرف کنید. این نوشیدنی باعث تسکین درد شما خواهد شد. اگر صبح زود آب انگوری را که هیچ گونه شیرین‌کننده یا آبی به آن اضافه نشده است بنوشید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

۱۰. طالبی

این میوه تابستانی هم می‌تواند برای درمان سردرد گزینه‌ مناسبی باشد، زیرا سرشار از آب و بسیاری دیگر از مواد مغذی ضروری است. این میوه به حفظ آب و سلامتی بدن کمک می‌کند.

۱۱. انجیر

در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که معمولا به سردرد‌های خوشه‌ای دچار می‌شوید، احتمالا میزان منیزیم در بدن شما پایین‌تر از حد معمول است. شما می‌توانید روزانه از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم مکمل منیزیم استفاده کنید. هرچند، بهتر است از مواد غذایی سرشار از منیزیم مثل انجیر و آواکادو در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

۱۲. هندوانه

کم شدن آب بدن یکی از شایع‌ترین دلایل سردرد‌های شدید است. این وضعیت را می‌توان با مصرف خوراکی‌های سرشار از آب، نظیر هندوانه معالجه کرد. ۸۰ درصد این میوه‌ی زود هضم و خوشمزه از آب تشکیل شده است و منبع خوبی برای مواد معدنی ضروری نظیر منیزیم است که می‌تواند به تسکین سردرد کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.