×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

1 5 - دم آوری قهوه با یک روش جذاب ، هاریو ر60 - دم آوری قهوه

امروزه که مصرف نوشیدنی قهوه در کشورمان بسیار فراگیر شده است ، افراد به روش های مختلفی نظیر اسپرسو ، فرانسه ، ترک و… قهوه خود را دم آوری و مصرف میکنند ، دم آوری چکه ای به روش هاریو v60  یکی از پر طرفدارترین و حرفه ای ترین روش های دم آوری قهوه است که پروفایل طعمی قهوه به خوبی حس میشود و همچنین کافئین مناسبی از قهوه آزاد میشود ، در ادامه با آموزش نحوه دم آوری قهوه v60 با ما همراه باشید.

دستگاه دم آوری قهوه هاریوv60

برای دم آوری قهوه به روش v60 اولین و ابتدایی ترین مرحله تهیه قهوه با اندازه آسیاب مناسب میباشد ، اندازه آسیاب مناسب قهوه در این روش به طور تقریبی کمی درشت تر از پودر اسپرسو هست.

2 4 - دم آوری قهوه با یک روش جذاب ، هاریو ر60 - دم آوری قهوه

آب مورد نیاز برای این حالت از دم آوری باید در دمای ۹۰ تا ۹۶ درجه سانتی گراد باشد.

مقدار پودر قهوه مورد نیاز حدودا ۴۰ گرم.

آموزش دم آوری قهوه وی ۶۰

برای شروع ، فیلتر هاریو v60 را درون آن به خوبی جای میدهیم و پس از قراردادن آن ابزار دم آوری بر روی یک لیوان که از قبل گرم شده ، پودر قهوه خودرا درون آن میریزیم.

در مرحله بعد باید به آرامی آب داغ را در نقطه مرکزی پودر قهوه به صورت دایره وار و در جهت عقربه های ساعت اضافه کنیم. بعد از اضافه کردن حدودا ۵۰ گرم آب حدود ۳۰ تا ۴۰ ثانیه صبر میکنیم تا پودر ترکیب شده با آب اصطلاحا شکوفه قهوه را ایجاد کند و سپس دوباره عملیات ریختن آب در مرکز فیلتر به صورت ساعتگرد را شروع میکنیم ، حتما توجه شود که نباید در این مرحله کناره های فیلتر خیس شوند.

3 4 - دم آوری قهوه با یک روش جذاب ، هاریو ر60 - دم آوری قهوه

بعد از اضافه کردن ۳۰۰ تا ۳۲۵ گرم آب ، حال شروع به بزرگتر کردن محور چرخشی مان میکنیم و کم کم به گوشه های فیلتر نزدیک میشویم و در نهایت لبه ها خیسانده میشوند.

زمانی که به مقدار وزن کلی ۴۲۵ الی ۴۵۰ گرم رسیدیم دست نگه میداریم و صبر میکنیم تا مایع قهوه v60 کم کم از فیلتر خارج شود و درون لیوان بریزد.

در نهایت پس از تخلیه کامل مایع درون فیلتر به لیوان ، ابزار v60 را از روی لیوان برداشته و با چرخاندن لیوان ، مایع قهوه را حباب زدایی میکنیم.

حال قهوه ای که به روش v60 تهیه کرده ایم آماده است ، نوش جان.

منابع:

https://cafiato.ir

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.