×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- خشکسالی بیخ گوش ایران/ کاهش ۴۱ درصدی بارش ها -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا: میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۱۳۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) تا ۲۰ خردادماه به رقم ۱۲۹.۷ میلی‌متر رسید که در مقایسه با دوره بلندمدت ۵۲ ساله با کاهش ۴۱.۵ درصدی همراه شده و این درحالی است که میزان مصرف آب نسبت به پارسال رشد ۱.۲ درصدی یافته است.

ایران در سال آبی جاری (مهر۱۳۹۹تا آخر شهریور ۱۴۰۰) یکی از خشک‌ترین سال‌های ۵۰ سال اخیر را تجربه می‌کند و این خشکی اثرهای نامطلوب خود را برحجم آب مخازن سدهای مهم کشور برجای نهاده و از طرف دیگر هجوم به استفاده از سفره‌های زیرزمینی را دامن زده است.

کاهش ملموس بارش‌ها مهمترین اثر خشکسالی امسال است که دغدغه تامین آب مورد نیاز را جدی تر از زمان دیگری کرده است.

براساس گزارش تازه‌ای که از سوی مرکزملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی منتشر شده از ابتدای سال آبی جاری تا روز بیست خرداد ماه تنها ۱۲۹.۷ میلی‌متر بارندگی در کشور اتفاق افتاده و این درحالی است که در دوره بلند مدت ۵۲ ساله ۲۲۱.۹ میلی‌متر بارندگی در کشورمان به ثبت رسیده که نشان از کاهش بارش‌ها در امسال به میزان ۴۱.۵ درصد دارد.

میزان بارش‌های فصل بهار نیز تا ۲۰ خردادماه درحالی به رقم ۲۲.۲ میلی‌متر رسیده که در دوره بلندمدت این میزان عدد ۵۴.۷ میلی‌متر را نشان می‌دهد که اختلافی ۶۱.۳ درصدی دارد.

از ابتدای خردادماه جاری تا روز بیستم آن فقط ۲.۱ میلی‌متربارندگی اتفاق افتاده درحالی که این رقم در دوره بلند مدت ۴.۵ میلی‌متر بوده و اختلافی ۵۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان بارش‌های هفت روز گذشته تا ۲۰ خرداد ماه ۰.۲ میلیمتر گزارش شده است و این درحالی است که میزان مصرف آب در کلان شهر تهران در ۱۷ خرداد ۱۴۰۰: سه میلیارد و ۵۷۵ میلیون لیتر بود که ۱.۲ درصد افزایش نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.