×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

مسکن - وام اجاره ۷۰ میلیون تومان شد -

به گزارش «بامردم» نقل از نانومگزین، گروهی از دانشمندان “دانشگاه کاتولیک والنسیا”(UCV) در پژوهش جدیدی نشان داده‌اند که نانومواد مبتنی بر کربن با میزان مسمومیت کم یا بدون مسمومیت برای انسان، درمان‌های امیدوارکننده‌ای برای سینه‌پهلو ناشی از کووید-۱۹ و همچنین سایر ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها از جمله انواع مقاوم در برابر دارو هستند.

پروفسور “آنجل سرانو”(Ángel Serrano)، پژوهشگر ارشد این پروژه و همکارانش، پژوهش‌های صورت گرفته در مورد فعالیت ضد ویروسی و ویژگی‌های ضد میکروبی نانومواد مبتنی بر کربن از جمله “فولرن”(Fullerene)، نقاط کربنی، گرافین و محصولات جانبی آن را مورد بررسی قرار دادند. آنها در پژوهش خود، این موضوع را تایید کردند که نانومواد مبتنی بر کربن، فعالیت ضد ویروسی در برابر ۱۳ رشته ویروس از جمله کروناویروس را دارا هستند.

نانومواد مبتنی بر کربن علاوه بر فعالیت ضد میکروبی، سازگاری زیستی، تجزیه بیولوژیکی و توانایی تولید مجدد بافت در طیف گسترده، عملکرد عمدتا فیزیکی دارند و با خطر کمتر مقاومت ضد میکروبی همراه هستند.

باکتری‌ها کووید-۱۹ را بدتر می‌کنند

پژوهش در این حوزه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیاز فوری به گزینه‌های درمانی برای کووید-۱۹ را مطرح می‌کند. درمان‌های ارائه شده برای سینه‌پهلو ویروسی و سندروم حاد تنفسی مرتبط با کووید-۱۹، هیچ تاثیری را در آزمایش‌های بالینی نشان نداده‌اند و یا تاثیر کمی داشته‌اند.

این شرایط معمولا بدتر می‌شود زیرا پاتوژن‌های باکتریایی می‌توانند سینه‌پهلو ناشی از کروناویروس را تشدید کنند. مقاومت آنتی‌بیوتیکی در درمان سینه‌پهلو، به صورت هشدار دهنده‌ای در حال افزایش است. به همین دلیل شاید درمان‌های جدید از جمله درمان با نانومواد مبتنی بر کربن بتوانند یک راه‌حل پایدار ارائه دهند.

دانشمندان ۱۰ کشور از سراسر جهان که در حوزه کروناویروس کار می‌کنند، در این پژوهش شرکت دارند که به سرپرستی آزمایشگاه بیومواد و مهندسی زیستی دانشگاه کاتولیک والنسیا انجام می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.