جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تجهیزات اعلام حریق چیست؟
    27 خرداد 1400 - 14:46
    شناسه : 184942
    0

    تجهیزات متعارف از نوع قدیمی ترین تجهیرات اعلام حریق سنس است که علی رغم تغییرات کیفی اندک، همچنان جهت تصرف هایی با شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند .

    پ
    پ

    تجهیزات اعلام حریق چیست؟

    سیستم اعلام حریق : به طور کلی تجهیزات کشف و اعلام حریق یا به اختصار تجهیزات اعلام حریق، به مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که وظیفه آشکارسازی حریق و محل یا زون حریق را در اماکن مختلف بر عهده دارد.شرکت ایمن حریق پایدار نماینده رسمی تجهیزات اعلام حریق سنس در ایران می باشد که نمایندگی اعلام حریق سنس در تهران را بر عهده دارد.

    سیستم اعلام حریق سنس، زمانی که آتش (حریق)، دود، حرارت و … بوجود می آید شروع به کار می کند و آژیر یا چراغ چشمک زن خطر را به کار می اندازد. بدین ترتیب به ساکنین محل هشدار می دهد تا بر این اساس مقدمات عملیات اطفاء و در شرایط بحرانی تخلیه افراد و ساکنین انجام پذیرد و همزمان با آن سناریوهای کنترلی نیز انجام شود.

    https://imenpaydar.com/wp-content/uploads/2020/10/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%82-PC5.jpg

    انواع تجهیزات اعلام حریق

    به طور کلی سیستم اعلام حریق سنس به ۲ نوع تجهیزات اعلام حریق متعارف Conventional و تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر Addressable تقسیم می شود.

    تجهیزات اعلام حریق کانونشنال یا متعارف

    تجهیزات متعارف از نوع قدیمی ترین تجهیرات اعلام حریق سنس است که علی رغم تغییرات کیفی اندک، همچنان جهت تصرف هایی با شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند . دراین سیستم چندین دتکتور و شستی که یک منطقه از ساختمان را پوشش می دهند در قالب یک مدار (زون) به هم پیوسته به تابلوی کنترل مرکزی متصل می شوند .

    به همین سبب هر مدار نماینده یک منطقه (زون) است. نحوه هم بندی تجهیزات کشف و آشکارسازی (تشخیص) نسبت به تابلوی کنترل مرکزی به صورت شاخه ای و یا به عبارت دیگر شعاعی است. هر تابلوی کنترل مرکزی متعارف می تواند ۱۶،۱۲،۸،۴،۲ و یا مدارهای بیشتری را پشتیبانی کند.

    بیشتر بدانید : حمل خودرو

    https://imenpaydar.com/wp-content/uploads/2020/10/%D8%AF%D8%AA%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA.jpg

    اجزای تجهیزات اعلام حریق متعارف

    در اغلب سیستم اعلام حریق متعارف، مدار هشدار دهنده دیداری و شنیداری (آژیر و چراغ چشمک زن) از مدار کشف و تشخیص که مبنای تعیین مناطق هستند جداست. اما در گونه ای از سیستم های متعارف که به سیستم متعارف دو سیمه معروف است، می توان آژیرها/چراغ چشمک زن ها (استروب ها) را نیز در مسیر دتکتورها و شستی ها قرار داد که در این صورت، صرفه جویی قابل توجهی در مقدار لوله گذاری و سیم/کابل کشی به عمل خواهد آمد .

    بیشتر بدانید : تجهیزات اطفاء حریق

    بطور خلاصه سیستم اعلام حریق متعارف سیستمی است که درآن اجزای میدانی مانند دتکتورهای دود، حرارت، دود و حرارت (ترکیبی) و شستی های اعلام حریق به صورت آنالوگ همگی به طور موازی به یک زوج سیم متصل می‌شوند و در صورتی که هر یک از اجزای میدان از حالت نرمال به حالت آلارم تغییر کند، سیگنال جریان افزایش یافته و کنترل پنل مرکزی با توجه به این تغییر جریان و افزایش آن نسبت به حالت نرمال (Stand-By) به حالت آلارم تغییر وضعیت خواهد داد .

    شرکن ایمن حریق پایدار نمایندگی اعلام حریق سنس اعلام می دارد :

    تمامی تجهیزات اعلام حریق سنس از قبیل دتکتور سنس، آژیر سنس، کانونشنال سنس و غیره را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

    https://imenpaydar.com/wp-content/uploads/2020/10/%D8%B4%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1.jpg

    تجهیرات آدرس پذیر

    اصول کشف و تشخیص حریق در سیستم های آدرس پذیر مشابه سیستم های متعارف است، بجز اینکه در اینگونه از سیستم ها، هر یک از دتکتورها (دتکتورهای اتوماتیک) و یا شستی ها، دارای آدرس منحصر به فردی هستند که از طریق آن تابلوی کنترل مرکزی (پنل مرکزی اعلام حریق) قادر به شناسایی و تعیین محل دقیق هر یک از آن ها است.

    مدار کشف در اینگونه از سیستم ها به صورت حلقه ای (لوپ) است که از تابلوی کنترل مرکزی آغاز و به همان تابلو ختم می شود و کلیه تجهیزات کشف و اعلام در همین مدارهای حلقوی جای می گیرند.

    هر لوپ می تواند به تناسب تعداد تجهیزات و سطوح مورد حفاظت، یک یا چند منطقه (زون) را شامل شود و هر تابلوی کنترل مرکزی آدرس پذیر نیز می تواند یک یا چند حلقه را پشتیبانی کند.

    قیمت سیستم اعلام حریق sens

    قیمت سیستم اعلام حریق sens به صورت محصول در این صفحه وجود دارد.

    شما مشتریان عزیز می توانید محصولات اعلام حریق سنس را با قیمت مناسب در فروشگاه ما تهیه تمایید.

    آدرس : تهران، میدان توحید، خیابان ستارخان، کوثر دوم، پلاک 1، طبقه 6، واحد 39

    تلفن تماس : 02166949535 و 02166949534

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.