جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41449 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش معرق به عنوان هنری اصیل و پولساز و درآمدزا
    31 خرداد 1400 - 0:57
    شناسه : 185058
    0

    آموزش معرق بستگی به آن دارد که معرق با چه متریالی انتخاب شود. معمولا رایج‌ترین متریال در معرق چوب است. گرچه معرق در زمینه های دیگری قابل اجراست ولی ماندگارترین و زیباترین و قدیمی ترین آثار معرق مربوط به چوب است.

    پ
    پ

    معرق - آموزش معرق به عنوان هنری اصیل و پولساز و درآمدزا -

    در دنیایی که پول درآوردن بسیار سخت می شود شده، درآمدزایی در گرو به دست آوردن تخصص است. تخصص های علمی،‌ تکنیکی، ورزشی، کامپیوتری، تجاری و اقتصادی یا حتی تخصص های هنری. تخصص های هنری مانند معرق. آموزش معرق برای به دست آوردن تخصص در هنر معرق لازم است شما می توانید از اینجا یکی از بهترین انواع آن را ببینید. معرق هنری اصیل و قدیمی. اما آموزش به چه شکل؟

    آموزش معرق را از کجا شروع کنیم؟

    آموزش معرق بستگی به آن دارد که معرق با چه متریالی انتخاب شود. معمولا رایج‌ترین متریال در معرق چوب است. گرچه معرق در زمینه های دیگری قابل اجراست ولی ماندگارترین و زیباترین و قدیمی ترین آثار معرق مربوط به چوب است.

    انواع شیوه های آموزش معرق چوب

    معمولا و بر طبق سنت همیشگی آموختن انواع هنرها در نزد استادکار آن هنر امکان پذیر بوده است. کنار استاد هر فنی حاضر شدن و نگاه کردن به دست استاد و گوش کردن به راهنمایی ها و آموزش های او. این شاید هنوز هم بهترین راه برای آموختن هر هنری باشد. در این حالت استاد می تواند اشکالات هنرجو را از نزدیک دیده و برطرف کند.

    با این حال برای آموزش هنر می توان از وسایل ارتباطی و تکنولوژی نیز استفاده کرد. دیدن و شنیدن حرکات استاد و آموزش های او از طریق ویدئوهای زنده یا غیر زنده امکان پذیر است. این شیوه آموختن را آموزش از راه دور می گویند.

    این درحالی است که شاید با بروز بیماری های همه گیری مانند کووید ۱۹ آموزش از راه دور به شکل بسته های ویدئویی یا ویدئوهای زنده یک ضرورت باشد.

    چیتاآرت https://cheetart.ir/ یکی از بهترین پلت فرم هایی است که به دنبال آموزش هنر از راه دور می باشد. آموزش های این سایت از طریق بسته های ویدئویی تهیه شده توسط آن به فروش می رسد.

    ابزارهای لازم برای آموختن معرق چوب

    برای آموختن معرق شما نیاز به انواع چوب دارید. چوب هایی که به شکل ورقه شده و با قطرهای مختلفی از چند میلیمتر تا یک سانتیمتر برش خورده اند. انواع چوب ها با توجه به استحکام،‌ رنگ و رگه و پولک روی آن متفاوت است. برای هر نوع از معرق می توانید از چند از این چوب ها استفاده کنید.

    دومین چیزی که در آموختن معرق به کار شما می آید اره مویی و کمان اره است. این اره مخصوص معرق چوب است. با این اره می توانید چوب هایی تا قطر یک یا یک و نیم سانتیمتر را هم برش بزنید.

    سومین وسیله داشتن یک زیردستی مناسب است که روی میز کار نصب می شود. این وسیله را می توانید از فروشگاه های وسایل هنری و فروش وسایل معرق تهیه کنید.

    میز کار مشخصا یکی از مهم ترین وسایل کاری در آموزش معرق است. سمباده، چسب، کاتر، چسب کاغذی، دلر دستی از دیگر ابزاری هستند که شما برای کار معرق به آن ها نیاز دارید.

    در آخر داشتن الگو برای برش از لوازم معرق کاری چوب می باشد. با تهیه این وسایل می توانید به کار آموزش معرق بپردازید.

    معرق چوب یکی از تخصص های درآمدزا

    امروزه بخش زیادی از مردم برای تزئین منزل یا کادو و هدیه از صنایع دستی استفاده می کنند. صنایع دستی ماندگار، زیبا، با ارزش و به یاد ماندنی است و ارزش خود را با گذشت زمان از دست نمی دهد بلکه ارزشمندتر می شود. از این رو بازار بسیاری از رشته های صنایع دستی در کشور پر رونق است.

    یکی از این رشته های هنری، هنر معرق است. معرق می تواند هنری درآمدزا باشد. اما شرط آن کسب تجربه، مهارت و به کار بردن ذوق و سلیقه و خلاقیت در طرح و اجرا است.

    هر چه اثر شما زیباتر و ظریف تر باشد و مطابقت آن با الگو بیشتر باشد تاثیر بیشتری در ذهن خریدار دارد و این باعث می شود که بتوانید هزینه بیشتری از او طلب کنید. ظرافت در معرق حرف اول را می زند و این در گرو آموزش معرق به شکل کامل و اساسی است.

    معرفی یکی از بهترین اساتید آموزش معرق در کشور

    چنان که گفته شد داشتن ظرافت و خلاقیت در کار معرق به هنر شما جلا و ارزش بیشتری می دهد. این باعث می شود کار شما ارزش اقتصادی بیشتری نیز داشته باشد. برای این کار باید سراغ بهترین آموزش معرق بروید. یکی از بهترین اساتید آموزش هنر معرق چوب در ایران استاد حسن زادنیا است.

    استاد حسن زادنیا متولد شهر مشهد و ساکن در آن است. استاد زادنیا دارای آثار متعددی در زمینه معرق و هنر منبت می باشد. یکی از خلاقیت های استاد زادنیا تلفیق دو هنر معرق و منبت است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم.

    هنر معرق منبت چوب چیست؟

    هنر معرق منبت چوب ابداع استاد حسن زادنیاست که با تلفیق دو هنر اصیل و قدیمی معرق و منبت آثاری خلاق و بسیار زیبا خلق می کند. در این هنر شما پس از برش صفحات چوب در قالب طرح هایی از خوشنویسی به قطر یک سانت یا بیشتر از طریق ابزارهای منبت مانند مغار به معرق برش خورده را شکل می دهد.

    در این هنر هر حرف یا کلمه در معرق یک شکل دارد و به شکل سه بعدی دیده می شود بر خلاف روش معمول معرق که اثر نهایی دو بعدی و صاف دیده می شود.

    شما برای خرید آموزش معرق سبک استاد زادنیا می توانید به سایت چیتاآرت که آدرس آن در بالاتر آمده مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.