×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بستری کرونا - روند افزایشی بیماری کرونا در برخی شهرستان های گیلان/ تزریق دوز دوم به ۲۰ هزار نفر -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده، با اشاره به تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه سهمیه واکسن گیلان داده شده و تزریق دوز دوم را طی روزهای اخیر آغاز کردیم.

وی تاخیر ایجاد شده در تزریق دوز دوم را کمتر از چهار هفته دانست و افزود: متاسفانه با ازدحام جمعیت در مراکز تزریق واکسن مواجه هستیم که خطر ابتلا به کرونا را برای افراد که اکثرا سالمند هستند، زیاد می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه گرمای هوا و ازدحام جمعیت برای سالمندان مناسب نیست، عنوان کرد: سالمندان در این مرحله دوز دوم واکسن کرونا را تزریق می کنند که ممکن است خسته شوند و یا آسیب ببینند لذا مردم صبر و تحمل داشته و منتشر تماس یا پیامک دریافت واکسن باشند.

حیدرزاده، از تزریق دوز دوم به ۵۰ درصد سالمندان استان تا پایان هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد باقی مانده نیز هفته آینده سهمیه جدید واکسن را دریافت می کنند تا جمعیت سالمندان استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹۰ هزار نفر در کل استان حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: همچنین بالغ بر ۲۰ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت دوز دوم شدند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از همراهان سالمندان خواست از تجمع در مراکز تزریق واکسن خودداری کنند و متذکر شد: افراد هنگام تزریق حتما لوازم ضد عفونی کننده به همراه داشته باشند و ماسک بزنند؛ همچنین از دورهمی در بیرون از مراکز تزریق خودداری کنید.

حیدرزاده، با اشاره به افزایشی شدن تعداد بیماران مبتلا به کرونا در تعدادی از شهرستان ها، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و ادامه واکسیناسیون روند کاهشی مجددا اتفاق بیفتد.

وی از بستری شدن ۶۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۱۳ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۴۵ نفر وخیم است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.