×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تلویزیون رول شدنی - تلویزیون رول شدنی و آینده نگر ال جی - تلویزیون

اگرچه شرکت کره‌ای ال جی الکترونیکس در سال ۲۰۱۸ اولین سازنده‌ای بود که ایده تلویزیون‌های رول شدنی را به معنای واقعی کلمه تجاری سازی کرد، اما اخیراً اطلاعاتی مربوط به یک ثبت اختراع در اوایل ماه ژوئن از این شرکت به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد این شرکت درحال کار بر روی یک تلویزیون جدید رول شدنی قابل حمل است که از پهلو‌ها رول می‌شود.

به گزارش فرارو به نقل از وبسایت فناوری LetsGoDigital، ال جی الکترونیکس از آن زمان تولید تلفن‌های هوشمند خود را متوقف کرد، توسعه طرح تلفن هوشمند LG Rollable را که بسیاری منتظر آن بودند را نیز کنار گذاشت. با این حال این موضوع بدان معنا نبود که ایده‌های خلاقانه این شرکت و از جمله صفحه‌های نمایش رول شدنی (رول آپ)، به فراموشی سپرده شود چراکه ال جی اکنون فرصت تمرکز بر روی دیگر فعالیت‌های تجاری خود را یافته است. برای مثال، ال جی سالهاست در زمینه تولید تلویزیون‌های OLED فعالیت دارد و اولین مارکی بود که در سال ۲۰۱۸ تلویزیون رول شدنی Signature OLED R که به آن ROLED نیز می‌گویند، را معرفی کرد. این دقیقاً همان عرصه‌ای است که ال جی ایده‌های خلاقانه نمایشگر‌های رول آپ خود را می‌تواند در آن دنبال کند.

به گزارش فرارو، اکنون چندین سال از معرفی تلویزیون رول شدنی Signature OLED R در سال ۲۰۱۸ می‌گذرد و به نظر نمی‌رسد که طی این مدت ال جی به فکر توسعه بیشتر تلویزیون‌های رول آپ خود نبوده است. وبسایت فناوری LetsGoDigital در سال ۲۰۱۹ از وجود سه طرح جدید ال جی برای تولید تلویزیون‌های رول آپ، خبر داده بود. اما گزارش اخیر حاکی از آن بود که این غول فناوری کره‌ای این بار یک طرح تلویزیون رول آپی را به ثبت رسانده است که حتی قابل حمل است. علاوه بر این، این تلویزیون جدید بجای رول شدن از سمت بالا و پایین، از دو طرف و پهلو‌ها قابلیت رول شدن دارد که تغییری چشمگیر به شمار می‌رود.

بر این اساس، در ۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۴ خردادماه)، از طرف سیستم طراحی بین المللی لاهه، بخشی از دفتر مالکیت معنوی جهان (WIPO)، به ال جی الکترونیکس حق ثبت اختراعی برای یک «تلویزیون با صفحه نمایش قابل رول شدن» اعطا شد. این تلویزیون در جمع و جورترین حالت خود به شکل یک بلندگوی ایستاده است که به زیبایی در کناره‌ها گرد می‌شود. با این حال، این یک تلویزیون کششی است که روی پایه نسبتاً باریکی ایستاده است و صفحه رول آپ آن در دو کاست ذخیره می‌شود که می‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. با رول شدن نمایشگر از دو طرف، نمایشگر به درون این کاست‌ها فرو می‌رود و یک کاست بزرگ را تشکیل می‌دهد.

صفحه نمایشگر به هنگام جمع شدن، به دور کاست پیچ می‌خورد، به طوری که سطح صفحه نمایش نه تنها قسمت جلویی، بلکه دو طرف را نیز می‌پوشاند که اتفاقاً به دلیل ضخامت کاست ها، نسبتاً عریض می‌شود. در قسمت پشتی این تلویزیون یک پایه T نیز وجود دارد که روی پایه نصب شده است و از نمایشگر پشتیبانی می‌کند. یکی از کارکرد‌های این پایه این است که سطح هموار و صاف نمایشگر رول شدنی را تضمین کند. متأسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه صفحه این نمایش وجود ندارد، اما بر اساس تصاویر به نظر می‌رسد از نسبت تصویر ۱۶: ۹ برخوردار است. همچنین می‌توانید این نمایشگر OLED را فرض کرد.

این طرح بسیار شبیه به تلویزیون OLED TCL CsOT Rollable است که در اکتبر سال ۲۰۲۰ در جریان کنفرانس جهانی نمایش اکوسیستم (DTC 2020) به نمایش درآمد. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز در حال کار روی طراحی مشابهی است که LetsGoDigital قبلاً در مورد آن گزارشی را منتشر کرده بود. خرید تلویزیون رول آپ فعلی ال جی احتمالاً فوق العاده گران خواهد بود، اما مانند هر نوآوری تکنولوژیکی، قیمت با گذشت زمان کاهش می‌یابد. زمان نشان خواهد داد که آیا چنین صفحه نمایشگری می‌تواند ارزش افزوده کافی نیز داشته باشد. در اوایل سال جاری، ال جی یک تلویزیون OLED کشویی را نیز معرفی کرد که به نوعی تلاقی بین تلویزیون شفاف و رول آپ این برند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.