پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه بدلیجات سیاه شده را  براق یا طلایی کنیم
    06 تیر 1400 - 0:08
    شناسه : 185235
    1

    در تنواع بدلیجات از از سنگ های زینتی، بافت های پارچه و منسوجات مختلف،  قطعات پلاستیکی و دیگر مواد استفاده شده است که بسته به جنس و قیمیت بدلیجات می توانند کیفیت هایی متنوع داشته داشته باشند. این کیفیت در طول عمر بدلیجات چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کارایی قسمت های مختلف تاثیرگزار است.

    پ
    پ

    چگونه بدلیجات سیاه شده را براق یا طلایی کنیم - چگونه بدلیجات سیاه شده را  براق یا طلایی کنیم - بدلیجات

    خانم ها و آقایان زیادی از اکسسوری ها و بدلیجات به جای نقره و طلا استفاده می کنند زیرا هم ارزانتر بوده و هم به علت قیمت کم تنوع بیشتری از آنها را می توان تهیه نمود. بدلیجات و اکسسوری ها می توانند از جنس های مختلفی همچون انواع چرم مصنوعی، استیل زنگ نزن، برنج و یا فلزات دیگر با روکش کروم تزیینی باشند. همچنین در تنواع بدلیجات از از سنگ های زینتی، بافت های پارچه و منسوجات مختلف،  قطعات پلاستیکی و دیگر مواد استفاده شده است که بسته به جنس و قیمیت بدلیجات می توانند کیفیت هایی متنوع داشته داشته باشند. این کیفیت در طول عمر بدلیجات چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کارایی قسمت های مختلف تاثیرگزار است.

    چه عواملی باعث کدر یا سیاه شدن بدلیجات می شوند؟

    از آنجا که بدلیجات مقاومتی به اندازه طلا یا نقره ندارند در معرض هوا یا مواد شیمیایی دیگر خورده و اکسید می شوند. بسته به جنس بدنه بدلیجات و اکسسوری ها عوامل مختلفی می تواند در این فرآیند سهیم باشد. مهمترمین عامل در سیاه و کدر شدن سطح براق بدلیجات هواست. هوا باعث خوردگی و کدری سطوح فلزی میشود، این فرآیند با حضور رطوبت تسریع شده و به همین خاطر کدر و سیاه شدن بدلیجات در نواحی مرطوب مثلا در شمال ایران با سرعت و شدت بیشتری انجام می شود.

    عامل دیگر در خوردگی و کدر شدن سطح بدلیجات تماس آن با مواد شمیایی مختلف مثل انواع شوینده ها بخصوص شوینده های حاوی جرم گیر و سفید کننده و یا تماس با انواع عطر یا ادکلن است. در مورد بدلیجات خانم ها استفاده از انواع کرم و مواد آرایشی نیز باعث واکنش با فلز بدیجات شده و سطح آنها را کدر و سیاه می کنند.  برای پیشگیری از چنین موضوعیتوصیه می شود که اگر از انواع کرم استفاده می نمایید بدلیجات و اکسسوری خود را پس از استفاده با آب و صابون بشورید و بدرستی و به صورت کامل خشک نمایید. همچنین برای آقایانی که از انواع اکسسوری مردانه  مانند گردنبند استفاده می نمایند توصیه می شود قبل از پاشش عطر و ادکلن اکسسوری خود را در آورده و بعد از استعمال عطر آن را ببندند و از پاشش مستقیم عطر بر روی آن خوداری کنند. همچنین از آنجایی که بدلیجات مقاومت پایینی دارند بهتر است در مواقعی که منزل هستید آنها را در جعبه مخصوص قرار داده و همیشه آنها را استفاده ننمایید. همچنین هرگز هنگامی که آنها را بر تن دارید استحمام نکنید. برای نگهداری از آنها جعبه های چوبی بسیار مناسب می باشند. در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد که چگونه بدلیجات و اکسسوری که سیاه و کدر شده است را دوباره سفید و براق نمایید.

    سفید و براق کردن بدلیجات و اکسسوری سیاه شده

    یکی از بهترین روش ها برای حذف رسوب و خوردگی های سطحی بدلیجات استفاده از محلول سرکه و نمک و آب ولرم است. برای این کار یک قاشق غذاخوری نمک و یک استکان سرکه را با سه لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بدلیجات را با آن تمیز کنید. بعد از این کار حتما بدلیجات را آب معمولی بشورید و خوب و کامل خشک نمایید.

    روش دیگری که برای از بین بردن خوردگی و همچنین رسوب های مختلف بر روی سط ح فلز اکسسوری ها بسیار مفید است و می تواند سطح بدلیجات را بسیار براق و درخشنده کند استفاده از خمیر دندان است. کریستال های بسیار کوچک داخل خمیر دندان که خاصیت سایندگی دارند می توانند رسوب های مختلف روی بدلیجات را که در اثر تماس با آب یا عرق بدن تشکیل شده است و همچنین خوردگی های سطحی روی بدلیجات را بخوبی از بین ببرد. برای این کار از یک پارچه زبر یا یک مسواک معمولی و مقداری خمیر دندان برای جلا دادن سطوح بدلیجات استفاده نمایید. دقت کنید که خمیر دندان در شیار های روی بدلیجات باقی نماند چون خود آن می تواند باعث خوردگی شود و عمر زیور آلات بدلی شما را کم کند.

    روش کاربردی دیگر استفاده از سس گوجه فرنگی است. بله سس گوجه فرنگی می تواند بدلیجات کدر و سیاه شده شما را جلا داده و رسوب و زنگار روی آنها را پاک نماید. بعد از انجام این کار هم حتما بدلیجات را با آب شسته و خشک نمایید.

    راه بسیار کار آمد و مفید دیگر استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن بدلیجات است. برای اینکار ظرفی را پر از آب ولرم کرده و مقداری مایع ظرفشویی در آن حل می نماییم. سپس بدلیجات را در آن قرار داده و برای نتیجه بهتر می توانیم با مسواکی نرم آن را به آرامی تمیز نمایییم. همانطور که در روشهای قبلی نیز به آن اشاره شد پس از تمیز کردن آن با مایع ظرفشویی آن را به خوبی آب کشیده و تمیز می کنیم.

    در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که در هنگام خرید بدلیجات باید به کیفیت بدنه و مواد به کار رفته در آن دقت کنیم تا عمر مفید طولانی تری داشته باشند. برای انتخاب و خرید بدلیجات می توانید از وب سایت نیدورا دیدن فرمایید و با خواندن توضیحات هر محصول به اطلاعات مربوط به جنس بدنه و اجزای تشکیل دهنده آن پی ببرید. استفاده از مواد مصرفی مرغوب با جنس خوب می تواند عمر مفید بدلیجات را بصورت قابل توجهی افزایش داده و امکان استفاده طولانی مدت آن ها را فراهم کند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.