شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان
    23 تیر 1400 - 12:33
    شناسه : 185768
    0

    استاندار گیلان، افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان طی سه ماه نخست سال جاری را امیدوارکننده خواند و گفت: عوامل تاثیرگذار این موفقیت باید بررسی و تقویت شود.

    پ
    پ

    زارع - افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان - ازدواج در گیلان

    به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ ارسلان زارع در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی و بهزیستی و سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز ازدواج، فرصت مناسبی برای ترویج شیوه و سیره زندگی بزرگان دین، فرهنگ اصیل ازدواج، ساده زیستی، تسهیل در امر ازدواج و قناعت ورزی در جامعه است.

    وی افزایش ۳۱.۷ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: عوامل تاثیرگذار این موفقیت باید بررسی و تقویت شود.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۲۱ تیرماه؛ روز ملی عفاف و حجاب به عنوان نماد فرهنگ اسلامی محسوب می شود، گفت: این روز یادآور واقعه دردناک به شهادت رسیدن جمع زیادی از مومنان در مسجد گوهرشاد مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضداسلامی پهلوی اول است.

    نماینده عالی دولت در گیلان عفاف و حجاب را از زمره موضوعاتی دانست که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده و افزود: رعایت عفاف و حجاب، آرامش و امنیت فردی را رقم می زند و موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: حفظ عفاف و حجاب، ایجاد نشاط فردی و اجتماعی و کاهش آسیب‌ها را به همراه دارد و این مهم در صورتی محقق می شود که به درستی بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود.

    زارع، حمایت از تولیدکنندگان لباس و پوشاک منطبق با الگوی حجاب و عفاف را یکی از اقداماتی دانست که فرصتی مناسب برای ظهور خلاقیت جوانان تحصیل‌کرده این بخش را فراهم می سازد و گفت: این اقدام حمایتی با بهره‌گیری از مولفه های فرهنگی، ملی و بومی، الگوهایی شایسته در حوزه لباس به جامعه عرضه می‌کند.

    وی اضافه کرد: اتخاذ رویکردهای اقناعی از ضرورت توجه به فرهنگ عفاف و حجاب با در نظر داشتن فراگیری فضای مجازی و لزوم تولید محتوا در این بستر، به طور قطع در حصول نتیجه موثر است.

    استاندار گیلان، همچنین به پیش‌بینی برنامه‌های متنوعی از قبیل مسابقات اجتماعی – فرهنگی و هنری، دوره های آموزشی و… همزمان با هفته حجاب و عفاف توسط دستگاه های فرهنگی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه ها با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان و کشور، بر بستر فضای مجازی برگزار شده و اطلاع‌رسانی می شود.

    وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی همچون فرهنگ عفاف و حجاب، حقوق شهروندی و آسیب‌های اجتماعی از موارد مهمی است که باید در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: استفاده از ظرفیت پژوهشگران، کارشناسان و نیز تشکل‌های مردمی در گروه های کاری تخصصی متناسب با موضوعات مختلف، راهکاری مفید است که در کنار پرهیز از موازی کاری و افزایش هم‌افزایی، می‌تواند نتایج موثری را در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه به دنبال داشته باشد.

    زارع، به اجرای پروژه‌های خوبی همچون دهکده سالمندی و سلامت و کلینیک سالمندی به عنوان یک ظرفیت اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها می‌تواند الگوی خوبی برای سرمایه‌گذاران در قالب های مختلف باشد و علاوه بر این، مرکز جامع سلامت و کارت منزلت اجتماعی نیز برای بانوان سرپرست خانواده اثرگذار است.

    استاندار گیلان ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات خانواده‌ها با فرزندان طلاق را اقدامی پسندیده و اثربخش دانست که مورد استقبال قرار گرفته و ادامه داد: به منظور افزایش تجهیزات و امکانات و ایجاد مراکز مشابه در شهرستان‌های مستعد، از این اقدام حمایت مالی و اعتباری می‌شود.

    وی ایجاد فضای با نشاط در مسیر شکوفایی استعدادهای کودکان و مشارکت دادن آنان در برنامه های اجتماعی به عنوان نسل آینده ساز جامعه را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در این راستا باید با بهره گیری از آموزه های دینی در رابطه با حقوق کودک، ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به این حقوق و رشد هویت ملی را شاهد باشیم.

    نماینده عالی دولت در گیلان، بروز آسیب‌هایی به سبب فاصله گرفتن از الگوهای سبک زندگی ایرانی – اسلامی را یادآور شد و گفت: این آسیب‌ها هم به لحاظ روحی، روانی و جسمی همچون اعتیاد، طلاق و خشونت و نیز چاقی، کم تحرکی و دیابت در جامعه اثرگذار بوده است.

    وی تصریح کرد: بی تردید تکیه بر سبک زندگی متناسب با مولفه های ایرانی و اسلامی نیازمند مشارکت عمومی و نیز تلاش فراگیر اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج این فرهنگ است.

    زارع گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی کارگران و فعالیت های ورزشی و فرهنگی سال گذشته را خوب ارزیابی و بر لزوم ارتقاء کمی آنها در سال جاری با برزگاری دوره های آموزشی تاکید کرد.

    وی گزارش کمیته امداد امام خمینی(ره) به ویژه در بخش مسکن مددجویان و زنان سرپرست خانوار را نیز امیدوارکننده دانست و تاکید کرد که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی و الگوسازی زنان موفق در جهت تشویق دیگران مورد توجه باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.