جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سفیر ایران در ژاپن: تمرکز میزبان برگزاری المپیک در شرایط سالم است
    29 تیر 1400 - 16:35
    شناسه : 185975
    1

    سفیر ایران در ژاپن شرایط کنونی میزبان بازی‌های المپیک توکیو را اضطراری عنوان کرد و گفت: شور و نشاط در این دوره از المپیک به دلیل حضور نداشتن تماشاچیان وجود ندارد و تمرکز بر برگزاری اصل رویداد در شرایط سالم است.

    پ
    پ

    - سفیر ایران در ژاپن: تمرکز میزبان برگزاری المپیک در شرایط سالم است -

    به گزارش ایرنا؛ مرتضی رحمانی موحد که از سال ۹۷ به عنوان سفیر ایران در ژاپن فعالیت دارد، درباره وضعیت کنونی میزبان بازی‌های المپیک می‌گوید: امروز حال و هوای توکیو در شرایط اضطراری است و دولت ژاپن تصمیم گرفت تا  از ۳۱ تیر، یک روز قبل از افتتاحیه بازی‌ها تا سوم مردادماه، به مدت چهار روز تمام اداره‌های دولتی، شرکت‌ها و موسسه‌ها در توکیو را تعطیل اعلام کند تا شرایط حضور ورزشکاران، مقامات و کاروان‌های ورزشی فراهم باشد.

    وی که پیش از این عهده‌دار این سمت در نیوزیلند هم بوده است، از افتتاح نمایشگاه در حاشیه این رویداد خبر داد و گفت: برای تاثیرگذاری فرهنگی با بررسی‌ها و امکان سنجی‌هایی که انجام شد در طول مسابقات المپیک ۲ برنامه فرهنگی داریم؛ یکی برگزاری نمایشگاه «ایران زیبا» و دیگر رونمایی از تابلوفرش المپیک است.

    نماینده ایران در توکیو ادامه می‌دهد: البته به دلیل محدودیت‌های شدید بخشی از اهداف پیش بینی شده در المپیک محقق نخواهد شد اما بستگی دارد کشورهای صاحب کاروان از جمله ایران، چگونه بتوانند  کاروان‌های ورزشی خود را برای معرفی کشور، ورزش و بهره‌برداری در حوزه دیپلماسی عمومی، فرهنگی و ورزشی استفاده کنند.

    رحمانی موحد این را هم گفت: سفارت ایران در توکیو همکاری نزدیکی با گروه سرپرستی کاروان دارد و آنچه نیاز باشد سفارت با کمال میل و با دستور محمدجوادظریف وزیر امورخارجه در اختیار آنها خواهیم گذاشت.

    همچنین معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، معاونت مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، سرکنسولی ایران در شانگهای، ریاست اداره دوم کشورهای مشترک‌المنافع، ریاست دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در وزارت امور خارجه و ریاست دبیر خانه همکاری‌های اقتصادی سه‌جانبه در زمره مسئولیت های مرتضی رحمانی موحد به شمار می رود.

    خال سفیر ایران در کنار فعالیت کاری خود در توسعه و تقویت روابط بین ایران و ژاپن از  ۲ سال گذشته دیدارهای متعددی با مقامات ارشد کشورمان برای حضور موفق کاروان ورزشی در این رویداد بزرگ داشته و همکاری های لازم در این زمینه را در زُمره اولویت‌های مهم قرار داده است. اکنون در آستانه برپایی سی ودومین دوره بازی‌های المپیک توکیو به پای گفت‌و گوی اختصاصی با ایرنا نشست که مشروح آن را در زیر می خوانیم.

    اجرای ۸ راهکار بابت‌ تخلیه بنادر از کالای اساسی‌/۴.۳۷ میلیون تن کالا‌ از بندر امام خارج شد

    مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از‌ ابتدای سال تا روز ۲۷ تیر۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تن کالای اساسی از طریق ۱۸۴ هزار سفر ناوگان کامیونی از بندر امام خمینی(ره) خارج شد.

    اجرای ۸ راهکار بابت‌ تخلیه بنادر از کالای اساسی‌/۴.۳۷ میلیون تن کالا‌ از بندر امام خارج شد

    ‌محمدحسین دغاغله در گفت‌‌وگو با ‌خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت ورود و خروج کامیون‌ها به بنادر برای تخلیه کالای اساسی اظهار داشت: از ابتدای سال 1400 تا پایان روز 27 تیر امسال، از 8 بندر تجاری کشور میزان 7 میلیون تن کالای اساسی از طریق ناوگان کامیونی به سرزمین اصلی‌ (داخل کشور) جابه‌جا شد‌.

    * 4.37 میلیون تن کالای اساسی از طریق 184هزار سفر ناوگان کامیونی از بندر امام تخلیه شد ‌

    وی ادامه داد: بیشترین میزان کالای اساسی حمل شده توسط ناوگان کامیونی از‌ ابتدای سال تا روز 27 تیر، مربوط به بندر امام خمینی(ره) با رقم 4 میلیون و 371 هزار تن است‌؛ این میزان کالای اساسی بندر امام خمینی(ره) با 184 هزار سفر به داخل کشور آورده شده است.

    * تخلیه 860 هزار تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی با ناوگان کامیونی ‌

    مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: پس از بندر امام خمینی(ره) در بندر شهید رجایی میزان کالای اساسی که از ابتدای سال تا 27 تیر از طریق ناوگان کامیونی وارد کشور شده است، ‌860 هزار تن کالای اساسی است.

     *  تشکیل ستاد ویژه حمل کالای اساسی از بنادر از 29 روز پیش

    دغاغله با بیان اینکه با تدابیری که اتخاذ شد تلاش کردیم ورود کالا از بنادر به کشور تسهیل شود، گفت: یکی از تسهیلات در این باره تشکیل ستاد ویژه حمل کالای اساسی بود که حدود 29 روز پیش در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ادارات کل استانی تشکیل و موضوع پیگیری شد تا این ستاد ویژه حمل کالای اساسی به تسریع تخلیه بنادر کمک کند.

    وی افزود: ‌در پایانه بندر امام خمینی(ره) نیز ستاد ویژه حمل کالای اساسی تشکیل دادیم و مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و معاونان به ترتیب در بندر امام خمینی(ره) حضور مستمر دارند.

    مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان های کشور گفت:از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح امروز؛ ۲۹ تیرماه ۵۷ شهرستان در ۱۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در پنج روز گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

    وی ادامه داد: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۲۵۷۸ سیل‌زده، ۶۱۱ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند. همچنین در سیل و آب‌گرفتگی شش روز گذشته در ۱۵ استان، ۸ نفر (سیلاب ۷ نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را ازدست‌داده اند.

    رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: در سیل اخیر، ۱۱۸ دستگاه چادر امدادی، ۱۲۹۸ تخته پتو، ۴۴۱ تخته موکت، ۱۵۱۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۶۲ بسته غذایی، ۳۱۷۰ قوطی کنسرو، ۶۰۷ کیلوگرم برنج، ۱۵۵ کیلوگرم روغن، ۹۲۱ کیلوگرم قند و شکر، ۶۳۰ بطری آب معدنی و ۴۹ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۵ استان کشور توزیع‌شده است.

    به گفته ولی پور ۱۶۵ تیم عملیاتی شامل ۶۵۸ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۵۷ شهرستان متاثر از حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.