شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42790 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2422×
معرفی بهترین جاهای دیدنی شمال برای سفر
10 مرداد 1400 ساعت: 0:31
شناسه : 186338
1

برای ما ایرانی‌ها یکی از بهترین مناطق سفر، شمال کشور می‌باشد که با وجود وسعت دریای خزر و جنگل و طبیعت بکر و دست نزده، مورد توجه قرار گرفته است و در هر فصلی از سال پذیرای گردشگران و مسافران است.

پ
پ

1 - معرفی بهترین جاهای دیدنی شمال برای سفر -

برای ما ایرانی‌ها یکی از بهترین مناطق سفر، شمال کشور می‌باشد که با وجود وسعت دریای خزر و جنگل و طبیعت بکر و دست نزده، مورد توجه قرار گرفته است و در هر فصلی از سال پذیرای گردشگران و مسافران است. اما بر خلاف تصور ما که شمال را فقط با دریا و جنگل می‌شناسیم، مکان‌های دیدنی دیگری نیز دارد که هر کدام زیبایی محصور به خود را دارد. با ما همراه شوید تا شما را در مورد تنها بخشی از بهترین جاهای دیدنی شمال مانند: ییلاق ماسال، روستای فیلبند و ییلاق سوباتان بیشتر آشنا کنیم، علاوه بر آن‌که لوکس ترین هتل های شمال را هم به شما معرفی کنیم.

ییلاق ماسال

یکی از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی شمال ماسال نام دارد و بهترین شرایط آب و هوایی را دارا می‌باشد. به‌طوری‌که ییلاق مردم شمال است. این ییلاق زیبا و بی‌نظیر مناطق دیدنی بسیاری دارد که تمام چشم‌ها را خیره به خود می‌کند. یکی از جاهای دیدنی، بام سبز ییلاق که از بالا تمام منظره سرسبز ماسال قابل دیدن است و یا غار آویشو که یکی از کهن‌ترین غارهای ایرانی که طویل‌ترین غار آبی کشور به‌شمار می‌آید. از دیگر جاهای دیدنی و معروف ماسال، به محل دفن میزرا کوچک خان می‌توان اشاره کرد. در اطراف ماسال، روستای اولسبنگاه قرار دارد که خیلی دیدنی است، همچنین منطقه کهن اسبه ریسه قرار دارد که مربوط به سده‌های قبل از اسلام می‌باشد که صخره‌های بسیار بلندی دارد و برای ورزش صخره نوردی نیز مناسب‌ترین مکان به‌شمار می‌آید. از جاهای دیدنی این ییلاق با صفا چارک جنگلی ریزه مندان هست که در اثر طولانی مدت به جلگه تبدیل شده و نوع‌های گوناگونی از درخت مانند: راش، توسکا و غیره در آن دیده می‌شود. در ماسال، آبشارهایی با ارتفاع بلند و یا کوتاه وجود دارد که در کنار کوه قرار گرفته و دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبا همراه با سکوت و آرامش می‌باشد و یا باغ پرندگان که انواع اقسام پرنده‌ها در آن‌جا نگه‌داری می‌شوند و یا مکان‌های جذاب دیدنی دیگری مانند: اماکن مذهبی، زیارتگاه‌ها نیز وجود دارد. در این ییلاق با طبیعت سبز دست نخورده، منطقه‌ای با نام شاندرمن قرار دارد که بسیار خوش آب و هوا و دارای جنگل و رودخانه است.

2 - معرفی بهترین جاهای دیدنی شمال برای سفر -

روستای فیلبند

یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال، روستای فیلبند که جنگل بسیار سبز در دل کوه قرار گرفته و منطقه بسیار دیدنی است. این روستای زیبا و دیدنی در ارتفاع بلند است. به‌طوری‌که شما حس حرکت در میان ابرها می‌کنید. از جاذبه‌های دیدنی روستای فیلبند از امام زاده هاشم می‌توان نام برد، چشمه آبگرم، گور دخمه کافر، آبشار پلور و یا وجود آبشارهای گوناگون  دیگر است. اما خود مسیری که می‌خواهید به این روستا نیز بروید، بسیار دیدنی و جذاب هستند که از دره‌های بلند و زیبایی تشکیل شده و یا روستاهای اطراف فیلبند که بسیار دیدنی و جذاب هستند. در طول مسیر رسیدن به ییلاق فیلبند، چهار آبشار قرار دارد که در خنک شدن هوای این ییلاق تاثیر به سزایی داشته است.

ییلاق سوباتان

یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال، ییلاق سوباتان است که جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. از این جاذبه‌های دیدنی به دریاچه نئور می‌توان اشاره کرد که مرکز رشد گیاهان معطری  نظیر بابونه و نعناع کوهی است که هنگام قدم زدن بوی عطر این گیاهان را می‌توانید استشمام کنید. در این دریاچه پر از ماهی‌های پولک دار می‌باشد که با ماهی‌گیری می‌توانید از این ماهی‌های خوش طعم بپزید و نوش جان کنید. در این ییلاق جذاب و دیدنی، ورزان قرار دارد، آبشاری بسیار زیبا و دیدنی در داخل کوه است که از رودخانه بزرگی سرچشمه می‌گیرد و با صخره‌های زیبایی که در اطراف این آبشار قرار دارد، هنگام سقوط به این صخره‌ها ریخته می‌شود که منظره بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند و یا گوری دره که گورستانی با قدمت بسیار کهن و قدیمی است این قبرها از سنگ و یا چهار چینه و یا غیره ساخته شده است. در این ییلاق خوش آب و هوا رودخانه‌های پرخروش دیگری نیز قرار دارد که در آب و هوای خنک این ییلاق موثر بوده و برای همین در دسته ییلاق شمالی‌ها قرار دارد تا در زمان گرما و رطوبت تابستان به‌‌ سوباتان پناه ببرند. در مسیر رسیدن به سوباتان، جاده و جنگل‌هایی با درختان به قامت کشیده نیز قرار که مسیر را جذاب و دیدنی کرده است.

3 - معرفی بهترین جاهای دیدنی شمال برای سفر -

بهترین زمان سفر به شمال کشور

اما چیزی که برای مسافر در هنگام سفر به شمال اهمیت دارد، بهترین زمان سفر می‌باشد تا بتواند تمام جاذبه‌های دیدنی شمال را ببینید. بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا و جذاب دوست داشتنی، شش ماه اول سال می‌باشد. با این‌که شمال در فصل پاییز با برگ‌های رنگارنگ و زیبا و زمستان هم  بسیار دیدنی و جذاب است. اما به‌دلیل باران و یا برف‌های فراوانی که می‌بارد و با هوای نسبتاً سردی که دارد، باعث می‌شود تا تمام مناطق دیدنی را نتوانید ببینید. اما در بهار و یا تابستان با آب و هوای خنک و دلپذیری که دارد، بهترین زمان سفر است.

معرفی لوکس ترین هتل های شمال

با هجوم مسافران در هر فصلی از سال و بازدید از جاهای دیدنی شمال، وجود هتل‌های لوکس خالی از لطف نیست که در هر گوشه‌ای از شمال با بهترین و لوکس‌ترین امکانات به مسافران ارائه می‌شود. یکی از لوکس ترین هتل های شمال، پارسیان خزر می‌باشد که پنج ستاره و بازسازی شده و دارای اتاق‌های رو به دریا و یا جنگل با لابی بسیار شیکی است و یا مروارید خزر که چهار ستاره و در دسته لوکس ترین هتل های شمال و بسیار شیک می‌باشد.

4 - معرفی بهترین جاهای دیدنی شمال برای سفر -

یکی دیگر از هتل‌های لوکس که در شمال قرار دارد، هتل پنج ستاره میزبان که به دریای خزر و قله دماوند کاملاً مشرف است و ویو بسیار فریبنده‌ای دارد که از تماشای آن لذت می‌برید. هتل ونوس پلاس که در کنار نمک‌آبرود قرار دارد و دارای  موقعیت مکانی بسیار خوبی است و یا هتل هالیدی که دارای استخر و جکوزی مشرف به جنگل است. اما در اطراف شمال هتل‌های جنگلی لوکس و لاکچری هم قرار دارد تا احساس آرامش را با اقامت در لاکچری‌ترین هتل‌های جنگلی تجربه کنید. از این هتل‌های لوکس جنگلی به هتل بام سبز می‌توان اشاره کرد و یا هتل‌های دیگری با نام سالار دره سالاری، نارنجستان نور، المپیک آمل و بسیار دیگر از هتل‌ها که بسیار شیک و مجلل هستند.

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “معرفی بهترین جاهای دیدنی شمال برای سفر”
  1. ماسال واقعا بهشته

    پاسخ
  2. من خیلی دوست دارم شمال یه ویلا بخرم ولی نمیدونمم کجا و چطوری

    مثلا برای خرید ویلا در نشتارود نمیدونم چه کنم سایت های زیادی هم هست ولی باز سردرگم میشم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.