×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شهرداری رودسر 2 - شورای شهر رودسر و معضل انتخاب فردی با مدرک تحصیلی مشکل دار - رودسر

به گزارش «بامردم» به نقل از حکایت گیلان، به نظر می‌رسد در این دوره انتخاب شهرداران در شهرهای مختلف، آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار توسط اعضای شوراها نادیده گرفته شده و یا به نفع خود اعضای شورا تفسیر می شود. شاید هم مراحل انتقال قدرت باعث شده که اعضای شورا امیدوار باشند که این آئین نامه خیلی سریع مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

 ماجرایی که در تهران بر سر انتخاب علی رضا زاکانی با مدرک پزشکی هسته ای شکل گرفته و ابهاماتی را ایجاد کرده در برخی از شهرهای دیگر نیز تکرار شده که در نوع خود عجیب است.

در یکی از شهرهای گیلان، یکی از کاندیداها با سابقه کارمندی شهرداری و مدیریت باغ وحش به عنوان شهردار انتخاب شده و شنیده می شود در رودسر نیز قرار است فردی با مدرک تحصیلی صنایع غذایی به عنوان شهردار انتخاب شود که چنین مدرک تحصیلی در آئین نامه اجرایی وجود ندارد. گفتنی است این فرد هرچند سابقه شهرداری در یکی از شهرهای غربی استان را دارد، اما انتخاب این فرد قبل از آئین نامه جدید شکل گرفته است. این در حالی است کلیه کسانی که در زمان تصویب این آیین‌نامه در سمت شهردار مشغول انجام وظیفه بوده‌اند و براساس آیین نامه جدید از نظر تحصیلات و سوابق اجرایی، واجد شرایط لازم برای تصدی سمت شهردار در شهر مربوط نباشند، تا زمان تصدی در سمت مذکور در آن شهر از شرایط تحصیلی و سوابق اجرایی مندرج در این آیین‌نامه معاف هستند و نمی توانند در شهر دیگر نیز از این مدرک استفاده کنند.

شاید اگر وزارت کشور در مورد علیرضا زاکانی به «مر قانون» عمل کند، در مورد شهرهای دیگر نیز انتظارات بیهوده برای عدم اجرای قوانین شکل نمی گیرد. گفتنی است در شورای قبلی رشت، حجت جذب به دلیل عدم مطابقت با آئین نامه نتوانست حکم انتصاب خود را دریافت کند و ماه ها شهر رشت درگیر بحث انتخاب شهردار باقی ماند. شاید اگر اعضای شورا قبل از انتخاب افراد گزینه مورد نظر خود را منطبق با قوانین انتخاب کنند، شاهد حجم وسیعی از مشکلات نخواهیم بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.