جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نصب سختی گیر رزینی
    23 مرداد 1400 - 10:26
    شناسه : 186792
    0

    برای نصب کردن سختی گیرهای رزینی یکی از مهمترین موارد که باید حتما به آن توجه ویژه ای شود مکان و محیط نصب این دستگاه می‌باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    پ
    پ

    108393 5sw6os - نصب سختی گیر رزینی -

    برای نصب کردن سختی گیرهای رزینی یکی از مهمترین موارد که باید حتما به آن توجه ویژه ای شود مکان و محیط نصب این دستگاه می‌باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فاکتورهایی که برای محل نصب سختی گیر های رزینی بسیار مهم هستند و باید به آنها توجه فراوانی بشود، عبارت اند از: دربسته بودن محیط نصب دستگاه، امن بودن محیط، صاف و بدون ورود نور خورشید باشد و همچنین سرمای زیاد به آن محیط وارد نشود و همچنین نکته دیگری که درباره نحوه نصب سختی گیر های رزینی قابل اهمیت می‌‌باشد دستگاه باید به شیر لوله کشی آب اصلی فاضلاب نزدیک باشد و همچنین فاضلاب اصلی نباید بیشتر از 15 فوت از دستگاه فاصله داشته باشد. حال ما در این مقاله می‌خواهیم به

    آموزش نصب سختی گیر رزینی

    در محیط های مختلف بپردازیم.

    جزئیات مهمی درباره قبل از نصب سختی گیر رزینی

    همانطور که گفته شد محل نصب دستگاه سختی گیر رزینی باید در نزدیکی فاضلاب اصلی باشد و همچنین این فاضلاب اصلی نباید بیشتر از 15 فوت تا دستگاه سختی گیر رزینی فاصله داشته باشد. روش اتصال سختی گیر به فاضلاب با استفاده از یک لوله پلاستیکی با سایز 1.2 امکان پذیر می‌باشد. در بعضی مواقع دیده شده که فاصله میان سختی گیر و فاضلاب اصلی بیشتر از 15 فوت بوده است که در این شرایط برای متصل کردن از یک لوله تخلیه سختی گیر 1 اینچ استفاده می‌شود. نکته قابل توجه دیگری در نصب سختی یگر رزینی متوازن نصب شدن این دستگاه و محکم بودن پایه های آن می‌باشد. پس از مطمئن شدن از نکات فوق، باید لوله های ورودی و خروجی به دستگاه متصل شود و بعد از انجام اینکار قسمت دریچه دسترسی بالای مخزن را باز می‌کنیم و بستر آماده شده را با رزین و شن آماده می‌کنیم.

    نحوه نصب و راه اندازی سختی گیر رزینی

    دستگاه سختی گیر رزینی بطور معمول باید در مکان هایی با فضای بسته نصب شود بدور از گرمای مستقیم و تابش نور خورشید، اما اگر در مواقعی این دستگاه در فضای باز نصب شد باید کاملا به دور از نور مستقیم خورشید باشد و همینطور نباید در نزدیکی سیستم های گرمایشی نصب شود. ارتفاع و محل قرارگیری دستگاه باید به شکلی باشد که شیری که به صورت چند حالته نصب شده به راحتی قابل دسترسی باشد. یک صافی آب در قسمت ورودی دستگاه نصب شده است که برای زیاد بودن ذرات معلق شن و ماسه تا این ذرات در صورت فراوان بودن بیش از حد خود به قطعات داخلی شیر آسیب وارد نکنند. و از طرفی دیگر وجود کدورت بالا در آب ورودی به سیستم موجب گرفتگی و کور شدن رزین ها و در انتها از بین رفتن آنها خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق معمولأ از فیلتر میکرونی قبل از سختی گیر استفاده شود.

    108393 7v9b78 - نصب سختی گیر رزینی -

    مراحل نصب دستگاه سختی گیر به ترتیب

    • در ابتدای کار باید شیرهای ورودی و خروجی را ببندیم و محل نصب مانومتر را به وسیله ی درپوش و مواد آب بندی مناسب مسدود بشود.
    • در مرحله ی بعد با استفاده از آب شهر و از مسیر شیر ورودی سختی گیر را پر می‌کنیم و همچنین برای افزایش فشار تا 7 بار(طبق دستور العمل محصول) و یا با استفاده کردن از دستگاه تلمبه فشار آب آن را تا 1.5 برابر فشار کار از مسیر شیر ورودی اقدام می‌نمایید و با اینکارو از نشتی نداشتن سختی گیر مطمئن می‌شوید که در صورت وجود داشتن نشتی در هر قسمت و یا محل اتصال پوشش از شیر معیوب اقدام به تعمیر می‌کنید.
    • تمامی حالت های شیر نیمه اتوماتیک را بررسی می‌کنید و در در صورت لزوم هر وضعیت را بر روی آن مشخص ی‌نمایید.
    • اگر در هر قسمت از سختی گیر نشتی آب دیده شد، باید بطور کامل از عدم وجود هوا در تجهیزات اطمینان حاصل فرمایید.

    طریقه نصب مخزن نمک به دستگاه سختی گیر

    • مخزن نمک را از نظر آب بند بودن آزمایش شود.
    • لوله کشی بر طبق نقشه کار سازندگان با لوله پلیمری یا فلزی انجام شود.
    • اتصال لوله در این به کفشوی فاضلاب با فاصله هوایی مناسب
    • تشخیص محل اتصال لوله تخلیه بر سر شیر نیمه اتوماتیک
    • لوله کشی خط تخلیه در هنگام

      نصب سختی گیر رزینی

      و مخزن نمک در کنار دستگاه سختی گیر رزینی بر طبق نقشه کار و نصب شیر تخلیه

    نحوه راه اندازی دستگاه سختی گیر رزینی

    1-در ابتدای کار تمامی شیرها را می‌بندیم و تنها شیر هواگیری دستگاه را باز می‌کنیم.

    2-دسته شیر سولو(solo valve) را در حالت(Run) وضعیت C قرار می‌دهیم.

    3-شیر شماره1 یا همان شیر ورودی را باز می‌کنیم و در این حالت مخزن دستگاه به تدریج پر از آب خواهد شد.

    4-به محض خروج شدن آب از لوله هواگیری، شیر هواگیری را می‌بندیم.

    5- سپس شیر شماره 2 یا همان شیر خروجی را باز می‌کنیم. بدین ترتیب دستگاه آماده بهره برداری و تصفیه آب است.

    108393 7317gt - نصب سختی گیر رزینی -

    نحوه راه اندازی سختی گیر رزینی با استفاده از شیر اتوماتیک

    در هنگام استفاده از شیر اتوماتیک باید این شیر را بر روی دستگاه سختی گیر رزینی نصب کنیم و تمامی لوله کشی های مربوط را انجام دهیم. نکته قابل ذکر در این مرحله این است که این سیستم توانایی نصب به دو صورت از بالا و یا نصب از پهلو به سختی گیر رزینی را دارد. سپس در این مرحله شیر فلکه اصلی ورودی آب به دستگاه را تا 4.1 باز می‌کنیم، تا زمانی که آب به داخل سیستم و منبع وارد شود. در زمانی که جریان آب متوقف شود به آرامی شیر فلکه خروجی آب را باز می‌کنیم تا هوای داخل سیستم بطور کامل خارج شود، و پس از آن شیر فلکه ی خروجی را می‌بندیم و شیر فلکه ورودی را بطور کامل باز می‌کنیم.

    در مرحله ی بعد کلید برگشت به حالت دستی را چندین بار فشار می‌دهیم تا سیستم به حالت بک واش خود برسد و دراینقسمت آب به مدت 4 دقیقه از مسیر فاضلاب خارج می‌گردد. پس از خارج شدن آب منبع نمک را از آب پر کرده و آن را از مقدار کافی نمک پر کنید، سپس نمک را در آب تا حدامکان حل می‌کنیم. و باز هم چندی بار کلید برگشت به حالت دستی را فشار می‌دهیم تا زمانی که سیستم به فرم احیا برسد، اجازه می‌دهیم که کاملا آب منبع نمک مکیده شود.

    باز هم کلید برگشت به حالت دستی را چندبار فشار می‌دهیم تا به شکل پر کردن منبع آب نمک وارد شده و مخزن نمک تا حد لازم پر از نمک بشود. و در ادامه برای آخرین بار چندین بار کلید برگشت به حالت دستی را می‌فشاریم تا دستگاه به حالت شستشوی سریع برسد و اجازه می‌دهیم تا برای مدتی این سیکل نیز به صورت آزمایشی کار کند. در مرحله آخر از آب بدست آماده خروجی نمونه برداری می‌کنیم که در صورت مناسب بودن کیفیت آن کلید برگشت عملکرد دستی را فشار می‌دهیم تا دستگاه به فرم سرویس برگردد. مصرف کنندگان از این دستگاه می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق تر و بهتر از نحوه نصب و شرایط نصب این دستگاه به

    سایت رسمی مخزن سازه

    مراجعه کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.