پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نحوه تعمیر ماشین لباسشویی
    24 مرداد 1400 - 0:21
    شناسه : 186823
    0

    برای دستگاهی که بسیار سخت کار می کند، تعجب آور نیست که لباسشویی شما گاهی خراب می شود یا عملکرد آن تا حدی کاهش می یابد که لباس ها به اندازه کافی تمیز نمی شوند. به جای تماس با یک تکنسین گران قیمت لوازم خانگی، می توانید تعمیر لباسشویی را خودتان انجام دهید.

    پ
    پ

    ماشین لباسشویی 1 - نحوه تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر لباسشویی

    یک روز ماشین لباسشویی شما وفادارانه لباس های شما را تمیز می کرد و شما حتی به سختی به کارکردن آن فکر کردید. سپس، اتفاقاتی رخ داد که ماشین لباسشویی شما را متوقف کرد. حال باید برای تعمیر لباسشویی خود فکری بکنید. اگر دستگاه شما دچار مشکل جدی شده می توانید برای تعمیر لباسشویی با تکنیک سرویس پارس تماس حاصل کنید اما قبل از آن مواردی که در این مقاله آمده را بررسی کنید.

    ماشین لباسشویی 2 - نحوه تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر لباسشویی

    هر چند تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما که یک برند ساخت داخل است با تعمیر لباسشویی ال جی که یک برند خارجی است تفاوت دارد اما مواردی که در این مقاله بیان می شود، در تمام ماشین های لباسشویی مشترک است و با کنترل و برطرف کردن آنها می توانید مشکلات دستگاه خود را برطرف کنید.

    شاید حوضچه دستگاه پر از آب باشد اما از تخلیه آن خودداری می کند. یا تخلیه می کند اما خشک کن آن نمی چرخد. یا لباس ها شسته شده اند اما خیلی تمیز بیرون نیامده اند. به طور کلی، ماشین لباسشویی شما اساساً در اوج عملکرد خود نیست یا کلا متوقف شده است. در این حالت برای تعمیر لباسشویی خود باید فکری کنید.

    برای دستگاهی که بسیار سخت کار می کند، تعجب آور نیست که لباسشویی شما گاهی خراب می شود یا عملکرد آن تا حدی کاهش می یابد که لباس ها به اندازه کافی تمیز نمی شوند. به جای تماس با یک تکنسین گران قیمت لوازم خانگی، می توانید تعمیر لباسشویی را خودتان انجام دهید. اکثر این تعمیرات فقط به ابزارهای ساده نیاز دارند و می توانند توسط صاحبان خانه که فقط مهارت تعمیر لوازم خانگی محدودی دارند نیز انجام شود.

    هشدار!

    همیشه قبل از تعمیر ماشین لباسشویی خود، ان را از برق بکشید، مهم نیست که تعمیرات چقدر جزئی به نظر می رسند. ماشین های لباسشویی سنگین هستند و می توانند سرنگون شوند. بنابراین، دستگاه را کج نکنید و بدون کمک آن را حرکت ندهید. در ادامه مواردی را ذکر می کنیم که می توانید به تعمیر ماشین لباسشویی در خانه بپردازید.

    در این مقاله با آموزش تصویری تعمیر ماشین لباسشویی در خدمت شما هستیم.

    1-7- ماشین لباسشویی روشن نمی شود

    این اساسی ترین خرابی ماشین لباسشویی است: دستگاه روشن نمی شود. شما لباس ها را در حوضچه ماشین لباسشویی قرار داده اید، دکمه “ON”  را فشار داده یا صفحه را چرخانده اید، اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

    برای تعمیر ماشین لباسشویی که روشن نمی شود، ابتدا سیم برق پشت واشر را بررسی کنید تا از وصل بودن آن مطمئن شوید. به دلیل حرکت شدید ماشین لباسشویی، به ویژه هنگامی که بار نامتعادل است، ممکن است ماشین ها حرکت کنند. هنگامی که دستگاه حرکت می کند، ممکن است ناخواسته سیم برق را جدا کند. اگر سیم ماشین لباسشویی شما توسط سیم مفتول کوتاه شده، آن را باز کنید زیرا سیم کوتاه هیچ مزیتی ندارد. در این حالت، سیم را باز کنید تا انعطاف پذیری بیشتری ایجاد شود.

            آیا قطع کننده مدار به ماشین لباسشویی خاموش شده است؟ برای تنظیم مجدد قطع کننده مدار، پنل سرویس برق را پیدا کنید. قطع کننده صحیح را پیدا کنید، آن را در جهت “خاموش” بچرخانید و سپس به موقعیت  “ON” برگردید.

            ممکن است بخش سوئیچ درب جلوی لباسشویی شما معیوب باشد. این ناحیه ای از چارچوب در است که به دستگاه اطلاع می دهد که درب به درستی بسته شده است و خوب نیست که شروع به پر کردن از آب کنید. درب را ببندید و تماشا کنید که آیا قسمت روی در با قطعه روی دستگاه وصل می شود؟ قسمت بالایی باید در قسمت پایین قرار گیرد.

    ممکن است کلید درب ماشین لباسشویی شما معیوب باشد. می توانید با تنظیم دستگاه روی “ON”  و سپس فشار دادن با انتهای خودکار به درون سوراخ، آن را آزمایش کنید. در صورت کار صحیح، آب باید با وجود باز بودن درب شروع به پر شدن کند.

    2-7- ماشین لباسشویی لباس ها را به اندازه کافی تمیز نمی کند

     این ممکن است یکی از ناراحت کننده ترین مشکلات شستشوی لباس باشد، زیرا تنها پس از فرآیند کامل پوشیدن لباس متوجه آن می شوید. پس از شستن لباس، آن را برداشته و لباس های ظاهراً تمیز خود را با پرز، مو و سایر بقایای سبک به تن کرده اید.

    ماشین لباسشویی 3 - نحوه تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر لباسشویی

    از بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی خود خودداری کنید. یک ماشین لباسشویی بیش از حد پر، فضای کافی برای حرکت آب و شستشوی تمیز برای بیرون کشیدن مواد شوینده و زباله را ندارد. برای حداکثر میزان بارگیری به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.

    کمتر از شوینده استفاده کنید. بیش از حد مواد شوینده می تواند پرز و بقایای دیگر را بر روی لباس قرار دهد، نه اینکه آن را بیرون بکشد.

    وسایل مربوط به حیوان خانگی مانند پتو، تخت گربه و سگ را بشویید و اسباب بازی ها را جدا از بقیه لباس ها بشویید. اگر وسایل حیوان خانگی بیش از حد کثیف است، بعد از شستشو، حوضچه لباسشویی را با دست تمیز کنید.

        3-7- ماشین لباسشویی نمی چرخد

        با این مشکل رایج ماشین لباسشویی، حوضچه از آب تخلیه شده است اما از چرخش خودداری می کند. چرخش با سرعت زیاد عملی است که آب را از لباس بیرون می کشد تا بتوان آن را در خشک کن خشک کرد.

    سعی کنید لباس ها را داخل وان ماشین لباسشویی تقسیم کنید. وقتی تعادل ماشین لباسشویی از بین می رود، به طور خودکار متوقف می شود تا زمانی که بتوانید لباس را در حالت تعادل قرار دهید. پس از توزیع مجدد لباس، درب را دوباره ببندید. اگر توزیع بار درست باشد، دستگاه باید بطور خودکار شروع به چرخش کند. بارهایی که شامل مواد با جذب بالا مانند حوله، ملحفه و لباس های ضخیم مانند شلوار جین و ژاکت می شوند، اغلب نامتعادل می شوند.

    سطح دستگاه را روی زمین بررسی کنید. اگر دستگاه در حالت تراز نباشد، متوقف می شود. این عمل برای ایمنی لباسشویی لباس شما برنامه ریزی شده است. سطح دستگاه را با تراز بررسی کنید و با تنظیم پایه ها دستگاه را به سطح بازگردانید. اگر ماشین لباسشویی نمی چرخد، ممکن است لازم باشد کف را دوباره تراز کنید یا یک سکوی سطح زیر واشر اضافه کنید.

    زهکشی و شلنگ تخلیه را بررسی کنید. موارد کوچک ممکن است سیستم تخلیه دستگاه را مسدود کند. ممکن است بتوانید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بدون برداشتن آن بررسی کنید. در نهایت، شلنگ تخلیه ای که از پشت دستگاه به نقطه تخلیه منتهی می شود ممکن است مسدود شده باشد.

        4-7- ماشین لباسشویی صداهای بلند تولید می کند

    یکی از مشکلات آزاردهنده ماشین لباسشویی این است که ماشین لباسشویی صداهای کوبشی، سنگ زنی یا تکان دادن در حین چرخه حرکت یا چرخش تولید می کند. این مشکل را در اسرع وقت تعمیر کنید، زیرا این نوع حرکت می تواند به واشر آسیب برساند و مشکلات جدیدی ایجاد کند.

    بلبرینگ های وان که مستقیماً زیر وان قرار دارند، ممکن است فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند.

    اگر ماشین لباسشویی صدای جیغ تولید می کند، ممکن است یاتاقان های وان به روانکاری نیاز داشته باشند.

    ماشین لباسشویی 4 - نحوه تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر لباسشویی

    تسمه یا قرقره موتور ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده شده باشد. این بخش از تعمیر لباسشویی نسبتاً پیچیده است، جایی که برای رسیدن به موتور باید قسمت قابل توجهی از دستگاه را جدا کنید.

    تسمه قرقره پمپ ممکن است ترک خورده، فرسوده شده و یا به هر شکل دیگر از فرم خارج شده باشد. اغلب تسمه بوی لاستیک سوزان نیز می دهد.

        5-7- ماشین لباسشویی حرکت نمی کند

    یکی از مشکلات رایج مربوط به ماشین های لباسشویی این است که حوضچه یا وان ماشین با آب پر می شود اما همزن مرکزی حرکت نمی کند.

    آژیتاسیون حرکت رفت و برگشتی است که لباس را تمیز می کند. این عمل توسط دستگاه پلاستیکی و مخروطی شکل به نام همزن انجام می شود. دندانه های پلاستیکی کوچک جهت دار (همچنین به عنوان “سگ” شناخته می شوند) قسمت بالای همزن را به قسمت پایین متصل می کنند. در حالی که دستگاه در حالت همزن است، درب آن را باز کنید. سوئیچ درپوش را با انتهای صاف خودکار فشار دهید تا دستگاه در حالی که درب آن باز است متوقف نشود. اگر دستگاه صداهای معمولی یا حتی صدای آسیاب می دهد، اما همزن حرکت نمی کند، ممکن است دندانه ها فرسوده یا خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشند.

    موتور واشر ماشین شما ممکن است تحت تأثیر جهش برق قرار گرفته باشد و باید دوباره تنظیم شود. همه مارک ها دارای روش های مختلف بازنشانی هستند. برای اطلاع از تنظیم مجدد موتور لباسشویی، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، بسیاری از ماشین های لباسشویی جنرال الکتریک از شما می خواهند دستگاه را از برق بکشید، وصل کنید، سپس درپوش را شش بار در عرض 12 ثانیه بالا و پایین بیاورید و درپوش را حداقل 2 اینچ بالا بیاورید تا اتصال مغناطیسی سوئیچ درب قطع شود.

        6-7- ماشین لباسشویی پر از آب می شود اما تخلیه نمی شود

        بسیاری از صاحبان خانه تجربه بلند کردن درب ماشین لباسشویی را داشته اند ، اما لباس هایی را شناور کرده اند که در وان پر از آب خاکستری تیره رنگ شناور هستند. اگر دستگاه را به اندازه کافی زود گرفتید ، آب هنوز گرم یا ولرم است.

    ممکن است پمپ دستگاه شما با یک تکه پارچه یا موارد دیگر مربوط به شستشو مسدود شده باشد. با یک فنجان اندازه گیری آشپزخانه، آب را با ضامن خارج کرده و سپس دستگاه را از برق بکشید. پیچ های صفحه جلویی را بردارید. برای دسترسی آسانتر دستگاه را به سمت بالا متمایل کرده و قسمت جلویی دستگاه را به صورت دو در چهار یا آجر قرار دهید. ممکن است محفظه پمپ دستگاه شما به راحتی قابل مشاهده باشد، بنابراین ارزیابی اینکه آیا در پمپ گرفتگی دارید یا نه، ساده است. در این صورت، از پنس برای برداشتن ملایم گرفتگی پمپ استفاده کنید.

    از طرف دیگر، گرفتگی ممکن است در لوله راه راهی که به پمپ منتهی می شود، باشد. لوله را باز کنید. یک سطل در نزدیکی خود داشته باشید، زیرا این لوله از آب پر می شود. آب را تخلیه کنید. اگر گرفتگی در شلنگ وجود داشته باشد، معمولاً در انتهای شلنگ است. آن را با دست یا پنس بیرون بکشید.

        7-7- ماشین لباسشویی لرزش یا پیاده روی می کند

    هنگامی که ماشین لباسشویی شما کار می کند، مخصوصاً در هنگام چرخش، ممکن است بشدت تکان بخورد یا لرزش داشته باشد، اغلب آنقدر زیاد که ماشین راه می رود. اگر دستگاهی با کارایی بالا دارید که چرخه چرخش سریع تری نسبت به ماشین های بارگیری بالا دارد، ممکن است این اتفاق رخ دهد. ماشین های پیاده روی بسیار خطرناک هستند زیرا می توانند از خطوط آب یا زهکشی جدا شوند، یا ممکن است به سیم برق فشار بیاورند و باعث آتش سوزی برق شوند.

    ماشین لباسشویی 5 - نحوه تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر لباسشویی

    ممکن است دستگاه شما نیاز به تراز مجدد داشته باشد. از ابزار تراز برای ارزیابی سطح دستگاه از پهلو به پهلو و جلو به عقب استفاده کنید. با بالا و پایین آوردن پاهای دستگاه سطح دستگاه را دوباره تنظیم کنید. برخلاف خشک کن که فقط دو پایه قابل تنظیم جلو دارد، اکثر ماشین های لباسشویی دارای چهار پایه قابل تنظیم هستند.

    با کنار هم قرار دادن ماشین لباسشویی و خشک کن، ممکن است تسمه های اتصال شل شده و باعث لرزش شدید دستگاه شود. این می تواند یک وضعیت خطرناک باشد، زیرا خشک کن ممکن است از ماشین لباسشویی بیفتد. تسمه های اتصال را محکم کنید یا در صورت لزوم تسمه ها را تعویض کنید.

    روش کلاسیک و راحت برای رفع لرزش ماشین لباسشویی، ایجاد تعادل در بار است. وسایل بلند و سنگین را دور همزن مرکزی بکشید تا در یک طرف جمع نشوند. لباس های بزرگ را به طرف دیگر مواردی که به همان اندازه بزرگ هستند منتقل کنید.

    خرید پد ضد لرزش را در نظر بگیرید. آزمایشات مستقل نشان داده است که لنت هایی با ضخامت 3 اینچ عملکرد بسیار خوبی در از بین بردن لرزش دارند. در حالی که ارزان نیست، پدهای ضد ارتعاش می توانند ابزاری ارزشمند برای کاهش انتقال ارتعاش واشر به کف خانه شما باشند.

    در این مقاله به آموزش تعمیر لباسشویی پرداختیم و نکاتی را ذکر کردیم که هر کس بتواند در صورت بروز مشکلی مختصر، ماشین لباسشویی خود را تعمیر کند. اما اگر مشکل دستگاه شما جدی است، برای تعمیر آن نیاز به دانش تخصصی دارید و در این حالت تعمیرات لباسشویی در منزل میسر نیست. هر چه سریعتر با یک مرکز تعمیر لباسشویی در تهران تماس بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.