×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمد نعیم - جنگ تمام شد/خواستار روابط بین المللی مسالمت آمیز هستیم -

به گزارش «بامردم» به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد نعیم ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به تلویزیون الجزیره گفت: امروز یک روز بزرگ برای مردم افغانستان و مجاهدین است. آنها ۲۰ سال است که شاهد تلاش ها و فداکاری های خود بوده اند. به لطف خدا ، جنگ در کشور به پایان رسیده است

نعیم گفت که نوع و شکل دولت جدید در افغانستان به زودی مشخص می شود و افزود که طالبان نمی خواهند در انزوا زندگی کنند و خواستار روابط بین المللی مسالمت آمیز است.

وی گفت: ما به آنچه که به دنبال آن بودیم ، یعنی آزادی کشور و استقلال مردم ، رسیده ایم. ما اجازه نخواهیم داد که از سرزمین های ما برای هدف قرار دادن کسی استفاده شود و نمی خواهیم به دیگران آسیب برسد. ما فکر نمی کنیم نیروهای خارجی تجربه شکست خورده خود را در افغانستان بار دیگر تکرار کنند

نعیم گفت: ما آماده گفت وگو با همه شخصیت های افغان هستیم و حفاظت لازم را برای آنها تضمین می کنیم.

نعیم افزود ، این گروه به حقوق زنان و اقلیت ها و آزادی بیان در قوانین شرعی احترام گذاشت.

این سخنگو تاکید کرد که طالبان می خواهد روابط مسالمت آمیزی داشته باشند و مشتاق توسعه چندین کانال ارتباطی است که قبلاً با کشورهای خارجی باز کرده بود.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: ما از همه کشورها و نهادها می خواهیم برای حل هرگونه مشکل با ما وارد گفتگو شوند.

نعیم گفت که هیچ نهاد یا مقر دیپلماتیک توسط طالبان مورد هدف قرار نگرفته است و این گروه امنیت شهروندان و نمایندگی های دیپلماتیک را تامین خواهد کرد.

او فرار غنی را غیرمنتظره خواند و گفت: حتی نزدیکانش نیز چنین انتظاری نداشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.