جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قیمت انواع دستگاه فیلتر شنی
    26 مرداد 1400 - 0:12
    شناسه : 186923
    0

    فیلتر شنی یا در اصطلاح سند فیلتر(send filter) نوعی از انواع مختلف فیلتراسیون می‌باشد که در صنعت تصفیه آب بوده و کار اصلی آن جداسازی املاح معلق در آب و از بین بردن کدورت در آب مصرفی می‌باشد.

    پ
    پ

    دستگاه فیلتر شنی 1 - قیمت انواع دستگاه فیلتر شنی - انواع دستگاه فیلتر شنی

    فیلتر شنی یا در اصطلاح سند فیلتر(send filter) نوعی از انواع مختلف فیلتراسیون می‌باشد که در صنعت تصفیه آب بوده و کار اصلی آن جداسازی املاح معلق در آب و از بین بردن کدورت در آب مصرفی می‌باشد. فیلترهای شنی تشکیل شده از انواع سنگ های سیلیس یا شن های کریستالی تشکیل شده اند که همانطور که گفته شد وظیفه اصلی این دستگاه جداسازی املاح معلق جامد از آب مصرفی می‌باشد. قیمت فیلترشنی و انواع مختلف این دستگاه بستگی به اندازه حجم آب در گردش دارد که در صورت تغییر این امر فیلتر شنی دارای ظرفیت های متنوعی می‌باشد.

    فیلتر شنی چیست؟

    در جواب به سوال فوق می‌توان به تانک های سیلیس دار اشاره کرد که دارای مخزن هایی می‌باشند که تحت فشار هستند و از بدنه ی فایبرگلاس، فولادی و استیل ساخته شده اند. در تعریفی ساده تر می‌توانیم بگوییم یک مخزن شنی تشکیل شده از بستری می‌باشد از ماسه، شن، ریگ و سنگ سیلیس با درصد خلوص بالا که به شکل دانه بندی شده و لایه ای بر روی هم قرار گرفته اند. آب مصرفی کدر که به همراه املاح معلق فراوانی در جریان از این بستر ماسه ای در لایه به لایه های این دستگاه کدورت و املاح خود را از دست می‌دهند. این فیلترها توانایی از بین بردن ذرات معلق در آب را تا قطر 35 میکرون را دارند. نکته بسیار مهمی که در مورد فیلترهای شنی وجود دارد توانایی نداشتن این فیلتر ها در تشخیص بو و رنگ موجود در آب و حذف کردن آنها می‌باشد، که به دلیل حذف کردن این دو گزینه موجود  در آب وصرفی از فیلترهای میکرون استفاده می‌شود، که برای نتیجه بهتر در استفاده از این فیلتر توصیه می‌شود بلافاصله پس از عمل فیلتراسیون شنی استخر از فیلترهای کربنی استفاده گردد. همانطور که گفته شد وظیفه فیلترهای شنی حذف مواد جامد معلق با افت فشار حداقل درون یک سیستم تصفیه آب بحساب می‌آید. امروزه علت استفاده بالا از فیلتر های شنی و دستگاه های تصفیه آب سلیسی هم در مصارف خانگی و هم در صنعتی، قیمت ارزان و مناسب و همچنین طول عمر بالای این دو دستگاه می‌باشد.

    فیلتر شنی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

    می‌توانیم بطور کاملا کوتاه بیان کنیم که فروش فیلترشنی در هر مکانی که آب باشد و آن آب مصرفی برای مردم آن منطقه دارای کیفیت مناسبی نباشد به جهت از بین بردن کدورت آب از این سیستم استفاده می‌شود. حال از مهمترین کاربردهای مرسوم فیلتر شنی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

    • معمولأ استفاده زیادی در طراحی سیستم های ابدهی مصرفی در روستاها، آب شرب که معمولأ از چاه گرفته می‌شود قالبأ دارای کدورت بسیار بالایی می‌باشد
    • قبل از ورودی شناوری آب جبرانی کولینگ تاور به دلیل جلوگیری از رسوب گیری پکینگ ها و تجهیزات داخلی
    • قبل از تصفیه آب ورودی به دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس به دلیل جلوگیری از مسدود شدن ممبران های RO
    • برای تصفیه خانه های داخل شهر آب و فاضلاب که با هدف تصفیه فاضلاب و بازگشت آن به کاربری طراحی شده اند
    • برای تصفیه آب دائمی استخرهای بزرگ و کوچک و با هدف ایجاد شفافیت مجدد در آب
    • در جهت افزایش کیفیت آب مصرفی و گردشی در ماشین آلات صنعت فولاد

    دستگاه فیلتر شنی 2 - قیمت انواع دستگاه فیلتر شنی - انواع دستگاه فیلتر شنی

    انواع فیلترشنی

    1-فیلترشنی ثقلی:

    این نوع از فیلترهای شنی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به فیلترهای شنی کند دارند و همچنین تفاوت آنها در مساحت بستر شنی است که از آن عبور می‌کند و همچنین سرعت بالاتری به نسبت فیلترهای کند دارند، و از طرفی این فیلترها به دلیل عبور جریان آب با سرعت و فشار بالاتری نسبت به انواع دیگر این دستگاه بستر پوشیده شده از جنس سنگ و سیلیس با درجه خلوص 98 درصد در مساحت های کمتری تاسیس می‌شوند. دیگر ویژگی های این نوع فیلترها نسبت به نوع فیلتر کند همانطور که گفته شد سرعت بالاتر آن می‌باشد، که قابل ذکر است به دلیل بستر کوچکی که از شن و ماسه درون این نوع فیلتر وجود دارد، آب از آن عبور می‌کند و در نتیجه سرعت سرعت کثیف شدن بستر شنی افزایش پیدا می‌کند که فاصله ی بین دو شستشو 12 الی 17 می‌باشد، که هزینه ی بیشتری به نسبت نوع کند دارد که به طبع هزینه نگهداری و استهکاک بیشتری دارد. البته باید گفته شود که هزینه احداث این نوع فیلتر شنی کمتر از فیلتر های کند است.

    2-فیلترشنی کند

    فیلترشنی کند(slow sand filter) معمولأ برای تصفیه آب های خام و همچنین تصفیه ی آب های شرب استفاده می‌شود. اندازه این نوع فیلتر بستگی به اندازه گذر جریان آب یا همان دبی آب اندازه گیری و تعیین می‌شود. فیلترشنی کند به سطح مقطع بالایی نیاز دارد به که این امر به علت قدرت کم در انجام فیلتراسیون می‌باشد. به دلیل وجود سطح مقطع بالا، افت فشار و هزینه نگهداری این نوع فیلتر کمتر از دو نوع دیگر می‌باشد. از این نوع فیلتر به علت مساحت کم و همچنین عملکرد پایین منحصرأ در برخی از تصفیه خانه های روستایی نیز استفاده می‌شود. درون این فیلترها از شن استفاده می‌شود و آب از بین این شن ها با سرعت پایین در جریان می‌باشد. در این عملیات به کمک چنگالی آب و وزن این سیال از لایه های مختلف شن درون مخزن عبور می‌نماید. در این مدل فیلترهای شنی را به شکل بتنی و در عمق مشخص از زمین نیز حفر می‌کنند.

    3-فیلترشنی تحت فشار

    فیلترشنی تحت فشار به صورت عمودی و هم به شکل افقی انجام می‌شود. این نوع فیلترشنی جز پراستفاده ترین ها در نوع خود می‌باشد و در محیط های صنعتی و حتی خانگی که به سرعت بالایی برای تصفیه آب نیاز داد قابل استفاده می‌باشد. و همچنین از این نوع فیلترشنی در محیط هایی که گرد و غبار کدورت و ذرات معلق آب بالا است نیز استفاده می‌شود. امروزه برای از بین بردن ذرات وعلق و کدورت آب یا به طور کلی تمامی ذراتی که بیش از 100 میکرون هستند از فیلترشنی تحت فشار استفاده می‌شود.

    دستگاه فیلتر شنی 3 - قیمت انواع دستگاه فیلتر شنی - انواع دستگاه فیلتر شنی

    دسته بندی انواع فیلترشنی بر اساس متریال بدنه

    • فیلترشنی فلزی(گالوانیزه)
    • فیلترشنی فایبرگلاس

    این دو نوع فیلترشنی از نظر جنس متریال استفاده شده در بدنه آن ها دسته بندی می‌شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که برای اطلاعات دقیق تر درباره این دو نوع فیلترشنی می‌توانید به سایت رسمی مخزن سازه مراجعه کنید.

    قیمت فیلترشنی

    فیلترهای شنی از نظر قیمت را می‌توانید براساس ظرفیت مخزن های این سیستم دسته بندی کرد، بطوری که هر چه ظرفیت این مخزن ها افزایش یابد قیمت آنها نیز افزایش پیدا می‌کند. البته نکته قابل توجه درباره قیمت های فیلترشنی تفاوت این قیمت براساس نوع متریال استفاده شده در بدنه این سیستم می‌باشد که قیمت فیلتر شنی با متریال فلزی قیمت بالاتری نسبت به فیلترشنی با متریال فایبرگلاس می‌باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.