×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

دلتا همه غیر ایمن ها را درگیر می کند - دلتا همه غیر ایمن ها را درگیر می کند/ بستری ۲۱۰۰ کرونایی در گیلان - دلتا

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به روند ابتلا به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: سیر بیماران سرپایی روزانه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه نسبت مثبت شدن تست های کرونایی اندک اندک در حال کاهش است و اگر این روند کاهشی ادامه پیدا کند، از دو هفته دیگر شاهد کاهش تعداد بیماران سرپایی خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت بستری های کرونایی را صعودی دانست و تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته ۳۹۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم؛ همچنین از ۲۰۵۰ بستری در روز دوشنبه به ۲۱۰۰ بستری در روز سه شنبه رسیدیم که نشان می دهد وضعیت بیماری بدتر شده ایست.

حیدرزاده، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پایبندی به قرنطینه و عدم خروج از منزل فقط در موارد خیلی ضروری، گفت: به هیچ وجه در دورهمی های خانوادگی و دوستانه شرکت نکنید، زیرا ویروس دلتا می تواند همه افراد غیر ایمن که تاکنون به آن مبتلا نشده اند را درگیر کند.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته واکسیناسیون نوبت دوم در جریان است و تزریق نوبت اول نداریم، خاطرنشان کرد: افرادی که هنوز دوز نخست واکسن کرونا را دریافت نکرده اند باید منتظر بمانند لذا از هفته آینده ثبت نام جهت تزریق دوز اول آغاز می شود.

معاون علوم پزشکی گیلان، تعطیلات کرونایی را فرصتی برای کاهش شدت بیماری دانست و یادآور شد: برنامه های عزاداری سید و سالار شهیدان که مصادف با تعطیلات است، حتما در فضای باز و همراه با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ماسک باشد و مدت زمان برگزاری را محدود کنید تا شاهد بیمار شدن افراد نباشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.