×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

چمنیان - چمنیان: مهدوی کیا و فدراسیون وضعیت خود را شفاف بگویند -

عباس چمنیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه به نظر می‌رسد با وجود تاکید فدراسیون فوتبال روی انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم امید، این تیم همچنان بلاتکلیف است، اظهار داشت: قبل از مطرح کردن نام‌ها‌ باید به مشکلی اشاره کنم که در سال‌های گذشته به شکل عمده مانع از موفقیت تیم‌های ما شده اشاره کنم. در مقاطع خیلی زیادی تیم‌های ملی پایه ما بدون سرمربی بوده‌اند و تکلیف فنی رده‌های مختلف مشخص نبوده است. همانگونه که الان هم به جز تیم نونهالان که هدایت آن را وحید امیری برعهده دارد، سایر تیم‌ها همچنان بدون سرمربی هستند.

وی افزود: این بلاتکلیفی و نامشخص بودن چارچوب و فلسفه کادرفنی که طبق سیاست‌های فدراسیون جلو می‌رود، خیلی به تیم ملی امید لطمه می‌زند. حسرت فوتبال ما برای صعود به المپیک به نیم قرن رسیده و نرسیدن به این رویا همیشه تکرار شده که یکی از دلایل آن هم این است در دوره‌های زیادی بین دو مسابقه انتخابی المپیک یا مسابقاتی که برای تیم زیر 23 سال انجام می‌شود، تکلیف کادرفنی این تیم مشخص نبوده است.

سرمربی سابق تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشورمان خاطرنشان کرد: خیلی خوب بود یک بار پس از ناکامی در صعود به المپیک، بلافاصله برای دوره بعدی تکلیف این تیم را  با انتخاب کادرفنی مشخص کرده و با 4-3 سال زمان دادن به سرمربی و دستیارانش، شرایط را برای انتخاب نیروی انسانی موردنیاز در سطح کشور و هماهنگ کردن تیم فراهم می‌کردیم. اکنون هم در شرایطی که فقط حدود یک ماه تا ارسال اسامی بازیکنان و نزدیک به دو ماه برای آماده‌سازی تیم‌مان فرصت داریم، تکلیف کادرفنی مشخص نشده است.

چمنیان افزود: در اینکه مهدوی‌کیا از بازیکنان ارزنده و مفاخر فوتبال ما است شکی وجود ندارد و با توجه به تجربیات بین‌المللی‌ و دیدگاه ارزشمندش، انتخاب وی به عنوان سرمربی می‌تواند به تیم ملی امید ما کمک کند اما این بلاتکلیفی لطمه بزرگی به تیمی می‌زند که اسم آن امید است اما همیشه در رقابت‌های مختلف از موفقیت آن ناامید شده‌ایم. این امر به دلیل بازیکن نبود بازیکن باکیفیت و بی‌ظرفیت بودن تیم‌های ملی امید ما نیست بلکه دلیل اصلی‌اش همین بلاتکلیفی است.

وی افزود: شاید یکی از دلایل مهم این بلاتکلیفی دخل و تصرف کمیته ملی المپیک در امور این تیم باشد. این موضوع یک فرصت و تهدید است. اگر همزمان از توانمندی و ظرفیت کمیته ملی المپیک و فدراسیون استافده شود، هم‌افزایی به بهتر شدن تیم کمک می کند اما اگر هر یک از این دو نهاد بخواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، تیم امید با تهدید بزرگی رو به رو می‌شود.خیلی مواقع هم در انتخاب کادرفنی، آماده‌سازی، برگزاری اردوها و اعزام تیم به مسابقات مختلف شاهد چنین وضعیتی بوده‌ایم و این تیم نسبت به سایر تیم‌های ملی بیشتر چنین چالشی داشته است.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا بهتر نیست مهدی مهدوی‌کیا هم زودتر تکلیف خود را با باشگاه هامبورگ آلمان قطعی کند، توضیح داد: باید دلیل مشکل را از خود مهدوی‌کیا پرسید اما اگر قرار باشد با باشگاه هامبورگ که در آن هم بسته نیست رایزنی صورت بگیرد، تاکنون این اتفاق افتاده بود. هامبورگ بلافاصله تصمیم خود را اعلام می‌کند اما شاید مشکل جای دیگری است و سایر چالش‌ها تاکنون همکاری مهدوی ‌کیا با تیم امید را قطعی نکرده است که امیدوارم فدراسیون فوتبال و وی آن را به شکل شفاف اعلام کنند.

وی افزود: در بحث تیم ملی امید ما با منافع شخص یا فدراسیون سر و کار نداریم بلکه پای منافع و آبروی فوتبال ملی در میان است. باید شرایطی ایجاد شود تا هم تیم امید نتیجه بگیرد و هم بازیکنان مستعد و باظرفیت ما آخرین پل رسیدن به تیم ملی بزرگسالان، پیشرفت در سطح فوتبال باشگاهی و حتی لژیونر شدن را طی کنند. البته تا زمان ادامه این بلاتکلیفی هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.