چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اولین نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی
    04 شهریور 1400 - 9:34
    شناسه : 187205
    0

    نرم افزار حسابرسیار بر پایه دو بخش حسابداری و بخش حسابرسی تهیه شده است.با تلاش برنامه نویسان جوان و حرفه ای در تعامل با جمعی از حسابرسان، سعی شده است که نرم افزار حسابرسی حسابرسیار از قابلیت های مختلفی برخوردار باشد.

    پ
    پ

    11 1 - اولین نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی - حسابرسی

    نرم افزار حسابرسی حسابرسیار از نرم افزار های حسابرسی بسیار کاربردی است که طراحی و ساختار آن بر طبق استاندارد های پذیرفته شده حسابرسی صورت گرفته است. نرم افزار حسابرسیار بر پایه دو بخش حسابداری و بخش حسابرسی تهیه شده است.با تلاش برنامه نویسان جوان و حرفه ای در تعامل با جمعی از حسابرسان، سعی شده است که نرم افزار حسابرسی حسابرسیار از قابلیت های مختلفی برخوردار باشد.

    در عصر حاضر شاهد این هستیم که برنامه های مالی و حسابداری در کارخانه های تولیدی و شرکت ها بسیار پیچیده تر از گذشته در حال گسترش است و به تبع آن رسیدگی و حسابرسی فعالیت های مالی این مراکز، نیز امری سخت و زمان بر خواهد بود. بدین منظور اولین زمزمه ها  برای طراحی و ساخت نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی از سوی جمعی از برنامه نویسان جوان و پرتلاش کشورمان در سال 84 مطرح شد و سپس با همکاری و مشورت کارشناسان خبره حسابرسی، تبدیل به اولین نرم افزار و برنامه حسابرسی کامل و کاربردی تحت عنوان  حسابرسیار جهت پیشبرد آسان و سریع حسابرسی کلیه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی گردید.

    معرفی نرم افزار حسابرسی در نگاه کلی

    نرم افزار حسابرسی حسابرسیار از نرم افزار های حسابرسی بسیار کاربردی است که طراحی و ساختار آن بر طبق استاندارد های پذیرفته شده حسابرسی صورت گرفته است. این نرم افزار فرایند دقیق و سریع حسابرسی صورت های مالی کلیه واحد های تولیدی، بازرگانی و خدماتی را به نحوی یکپارچه و سیستمی امکان پذیر می سازد. نرم افزار حسابرسیار بر پایه دو بخش طراحی شده است: بخش حسابداری و بخش حسابرسی.

    بخش حسابداری نرم افزار

    جهت انجام حسابرسی یک واحدی اقتصادی ابتدا باید کلیه اسناد و دفاتر حسابداری توسط حسابرس مورد بررسی و موشکافی قرار بگیرد و این امر مستلزم ارتباط مستمر با بخش حسابداری و مالی واحد مورد نظر می باشد و باعث می شود زمان زیادی جهت رسیدگی به تک تک پرونده ها و اسناد صرف گردد که این امر کاهش بازدهی و عدم امکان نظارت دقیق را به دنبال خواهد داشت. به همین منظور در طراحی نرم افزار حسابرسی حسابرسیار ابتدا بخشی با عنوان حسابداری در نظر گرفته شده است. در این قسمت ابتدا کلیه اطلاعات و اسناد حسابداری واحد اقتصادی مورد رسیدگی به عنوان داده وارد نرم افزار می شود. انجام این امر باعث خواهد شد که حسابرس به کلیه اطلاعات حسابداری در قالب صورتهای مالی و کلیه دفاتر جزء، کل، تراز ها و … دسترسی آسان و کاملی داشته باشد و بدین صورت امکان نظارت و انجام حسابرسی را به صورت دقیق و سریع میسر می سازد.

    بخش حسابرسی

    بخش حسابرسی این نرم افزار نیز بر اساس داده های بخش حسابداری ، به حسابرس این امکان را می دهد که کلیه برنامه های حسابرسی خود را سازماندهی نماید. با استفاده از نرم افزار حسابرسیار، تهیه کاربرگ های 6020  که در برگیرنده صورت های مالی می باشد و همچنین امکان عطف گذاری به صورت خودکار و ساخت سایر کاربرگ های تفصیلی، معین و کل میسر می شود. همچنین با در اختیار داشتن این اطلاعات و تهیه نمونه های حاصل از آن، انجام آزمون های محتوا و سایر عملیات حسابرسی در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

     

    22 - اولین نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی - حسابرسی

    قابلیت های مختلف در نرم افزار حسابرسی

     

    قابلیت های مختلف در نرم افزار حسابرسی

     نرم افزارهای حسابرسی جهت انجام دقیق، کامل و سریع حسابرسی واحد های اقتصادی طراحی و ساخته می شوند و در اختیار حسابرسان داخلی و مستقل قرار می گیرند. در بازار شاهد ارائه برخی نرم افزار های حسابرسی هستیم که تمامی انتظارات و نیاز های شخص حسابرس را در رسیدگی به امور حسابرسی واحد مورد نظر به صورت کامل و کاربردی برطرف نمی نماید. از این رو با تلاش برنامه نویسان جوان و حرفه ای در تعامل با جمعی از حسابرسان و با در نظر گرفتن اصول و قواعد استاندارد حسابداری، سعی شده است که نرم افزار حسابرسی حسابرسیار از قابلیت های مختلفی برخوردار باشد تا امر حسابرسی را در کلیه واحد های اقتصادی اعم از تولیدی، بازرگانی و خدماتی را به صورت کامل و دقیق امکان پذیر نماید. برخی از قابلیت های نرم افزار حسابرسی حسابرسیار به شرح ذیل می باشد:

      • وارد نمودن اطلاعات حسابداری اعم از حسابها و اسناد بسته شده و همچنین حسابهای در جریان از تاریخ مورد نظر جهت انجام حسابرسی
      • تهیه گزارشات از گروه حسابها، حسابهای کل، معین، جزء و تفضیلی به منظور گرفتن تراز از آنها با امکان انتخاب محدوده مورد نظر
      • قابلیت انتخاب کدینگ حسابها به صورت مجزا و یا بر اساس کدینگ واحد اقتصادی مربوطه
      • اطلاعات حسابداری در سطح پنجگانه کل، معین، تفضیلی 1، 2 و 3 وارد نرم افزار می شود.
      • ویرایش اطلاعات پرونده جدا از نسخه پرونده اصلی امکان پذیر است.
      • تهیه تراز ها و گردش حسابها و بررسی هر کدام در سطح مورد نظر
      • تهیه گزارشات حسابداری بر اساس اسناد وارد شده در محدوده تاریخی تعیین شده
      • انجام نمونه گیری های دقیق بر اساس اهمیت آن در صورت های مالی
      • ارائه گزارش عملکرد تراز های تفصیلی در محدوده تاریخی مورد نظر
      • تهیه گزارش از اقلام و حسابهای راکد با توجه به عطف های مورد نظر در کاربرگ 6020
      • امکان ویرایش و مشاهده طرف حسابها و همچنین کاربرگ های حسابرسی
      • امکان تهیه گزارش از اطلاعات مربوط به هر یک از حسابهای کاربرگ حسابرسی به صورت مجزا و کامل
      • کلیه کاربرگ ها بر اساس فرمت استاندارد سازمان حسابرسی تهیه می شوند.
      • امکان عطف گذاری و ویرایش آن بر اساس قوانین استاندارد حسابرسی
      • در تمامی کاربرگ ها می توان کنترل های حسابرسی را وارد و انتخاب نمود.
      • با استفاده از امکان انجام فیلتر می توان بخشی از اسناد مورد رسیدگی را در گردش حسابها مشاهده نمود.
      • نمایش حسابهای رسیدگی شده جهت سهولت در روند حسابرسی
      • امکان گرفتن گزارش های تحلیلی از تراز ها در کلیه سطوح و مقایسه آن ها در تاریخ های مشخص شده
      • تمام پرونده های و برنامه های حسابرسی اعمال شده به صورت مدارک مستند، در قالب PDF قابل دسترسی می باشد.
      • امکان تعریف کاربرگ هایی نظیر 6060 و همچنین 6050 به همراه اسناد حسابداری و تعدیلات و طبقه بندی در فرمت اکسل جهت تکمیل کاربرگ های مورد نظر
      • امکان پشتیبان گیری از برنامه

    33 1 - اولین نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی - حسابرسی

    ضرورت استفاده از برنامه حسابرسی سیستمی

    ضرورت استفاده از برنامه حسابرسی سیستمی

     اکثر شرکت های بزرگ و موفق دنیا دارای بخش مالی قوی و منظمی هستند که این امر را با حسابرسی های داخلی مستمر جدا از حسابرسی های ضروری سالانه، امکان پذیر نموده اند. اما از آنجا که انجام حسابرسی از امور زمان بر می باشد و هزینه های بسیاری را بر شرکت ها تحمیل می نماید، انجام این فرایند تنها به هنگام ضرورت صورت می پذیرد. نرم افزار حسابرسی حسابرسیار با توجه به قابلیت های گسترده ای که دارد، امکان انجام حسابرسی کامل و دقیق را جهت کلیه واحد های اقتصادی در مدت زمان بسیار کوتاهی فراهم می نماید، و هزینه های ناشی از بررسی زمانبر امور حسابرسی و اتلاف وقت را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد. از این رو استفاده از برنامه حسابرسی به صورت سیستمی و هوشمند می تواند به عنوان ضرورتی جهت استفاده شرکت ها و واحد های مختلف اقتصادی تلقی گردد تا بتوانند بر امور مالی و حسابداری خود نظارت بیشتری داشته باشند و با  برطرف نمودن نقاط ضعف خود در قسمت های مختلف مجموعه، در حوزه فعالیت خود گام های موفقیت و پیشرفت را بردارند.

    دستاوردهای نرم افزار حسابرسی

    به طور معمول هر نرم افزاری در بدو ورود خود به بازار دچار کاستی ها و کمبود هایی می باشد که به مرور زمان و با توجه به انتظارات کاربران، ایرادات فنی و نرم افزاری مشخص خواهد شد. در این بین موفقیت و ارتقاء نرم افزار در گرو تلاش های مستمر علمی و تحقیقاتی تیم طراحی و اجرای نرم افزار می باشد. از این رو مفتخریم که دستاورد های درخشانی از نرم افزار حسابرسی حسابرسیار را پس از چندین سال فعالیت و تلاش مستمر در این حوزه شاهد هستیم و اکنون نسخه 6 این نرم افزار با توجه به نیاز های حسابداری و حسابرسی واحد های مختلف اقتصادی و خدماتی از جمله کارخانجات، شرکت ها، موسسات، دانشگاه ها، شهرداری ها، بیمارستان ها و … طراحی و ارتقاء یافته است، و آماده ارائه به واحد های مورد نظر و همچنین حسابرسان مستقل می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.