جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین درمان برای حملات پانیک چیست؟
    06 شهریور 1400 - 11:59
    شناسه : 187280
    1

    اگر دچار حملات پانیک شده‌اید، ممکن است ترس شدید ناگهانی همراه با علائم جسمی مانند لرزش، تعریق، گرفتگی قفسه سینه و ضربان قلب سریع را تجربه کرده باشید. ممکن است احساس کنید دچار حمله قلبی شده‌اید یا حتی در حال مرگ هستید.

    پ
    پ

    حمله پانیک چیست؟

    بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی در زندگی روزمره خود دچار حملات پانیک می‌شوند. در حالی که در حال حاضر درمان برای اختلالات هراس امیدبخش است، درمان پانیک می‌تواند به مدیریت و حتی جلوگیری از حملات کمک کند. اگر فکر می‌کنید علائم حملات پانیک را دارید، با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد بهترین گزینه‌های درمانی برای شما فکر کند.

    در حالی که هرکسی می‌تواند دچار حمله پانیک شود، بسیاری از افراد مبتلا به اختلال هراس می‌توانند به طور مرتب حملات پانیک را تجربه کنند. در این نوع اختلال اضطرابی، بدن شما پاسخ طبیعی به خطر ندارد. پاسخ می‌تواند به طور غیرمنتظره‌ای رخ دهد و کیفیت زندگی شما را مختل کند.

    پانیک 1 - بهترین درمان برای حملات پانیک چیست؟ - حملات پانیک

    علائم اصلی حمله پانیک

    اگر دچار حملات پانیک شده‌اید، ممکن است ترس شدید ناگهانی همراه با علائم جسمی مانند لرزش، تعریق، گرفتگی قفسه سینه و ضربان قلب سریع را تجربه کرده باشید. ممکن است احساس کنید دچار حمله قلبی شده‌اید یا حتی در حال مرگ هستید.

    شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است. حملات پانیک شما ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشد. شما می‌توانید چندین حمله پانیک را در یک روز یا یک هفته تجربه کنید و سپس هفته‌ها یا ماه‌ها بدون آن بمانید. بنابراین بهتر است برای درمان حمله پانیک خود، اقدام کنید.

    پانیک 2 - بهترین درمان برای حملات پانیک چیست؟ - حملات پانیک

    علل اصلی حمله پانیک

    هیچ پاسخ قطعی برای علت اختلالات هراس وجود ندارد، اگرچه آنها می‌توانند ارثی باشند. از آنجا که حملات پانیک می‌تواند یک ویژگی ژنتیکی باشد، سابقه خانوادگی در دریافت تشخیص مهم است.

    دانشمندان بر این باورند که وقتی مغز شما محیط اطراف و حواس شما را پردازش می‌کند، ارتباط نادرستی رخ می‌دهد. احساسات منظم شامل لمس، صداها و چیزهایی که می‌بینید به عنوان تهدید تفسیر می‌شوند و باعث ایجاد پاسخ ترس می‌شوند.

    در برخی موارد، یک حادثه ناگوار زندگی می‌تواند باعث حمله پانیک شود، یا باعث ایجاد استرس و افزایش احتمال وقوع یک حمله پانیک دیگر در آینده شود.

    چه کسی می‌تواند دچار حمله پانیک شود؟

    از آنجا که اختلالات هراس می‌تواند ارثی باشد، اقوام نزدیک چهار تا هشت برابر بیشتر از سایرین که سابقه خانوادگی ندارند در معرض خطر هستند.

    زنان دو برابر بیشتر از مردان به اختلال هراس مبتلا می‌شوند و میانگین سنی تشخیص این بیماری 25 سال است. با این وجود، اختلالات هراس می‌تواند بر همه، از جمله کودکان و نوجوانان تأثیر بگذارد.

    پانیک 3 - بهترین درمان برای حملات پانیک چیست؟ - حملات پانیک

    چگونه می‌توانید بفهمید که دچار حمله پانیک شده‌اید؟

    اگر از اختلال پانیک رنج می‌برید، ممکن است یک نگرانی اساسی در مورد زمان وقوع یک اتفاق داشته باشید. حملات پانیک بسیار ناگهانی هستند و علائم آن جسمی و روحی می‌باشند:

    • اضطراب و ترس بی‌دلیل
    • احساس از دست دادن کنترل
    • ترس از مرگ یا احساس اینکه اتفاق بدی رخ خواهد داد
    • ضربان قلب سریع
    • عرق کردن، لرزش
    • مشکل در تنفس
    • ضعف یا سرگیجه
    • احساس سوزن سوزن شدن دست‌ها، بازوها یا پاها
    • درد قفسه سینه یا معده و حالت تهوع

    اگر اختلال هراس دارید، ممکن است از رفتن به مکان‌هایی که قبلاً حمله‌ای در آن رخ داده است، اجتناب کنید. به عنوان مثال می‌توان به محیط‌های پر سر و صدا و شلوغ مانند کنسرت یا مراکز خرید اشاره کرد.

    هیچ آزمایشی نمی‌تواند اختلال پانیک را به طور قطعی تشخیص دهد. خودآگاهی بسیار مهم است، بنابراین می‌توانید در مورد زمان وقوع حملات وحشت خود و همچنین احساسی که قبل، حین و بعد از آن دارید، توضیحاتی ارایه دهید.

    پانیک 1 - بهترین درمان برای حملات پانیک چیست؟ - حملات پانیک

    درمان حمله پانیک

    در حالی که حملات پانیک هیچ تهدید خاصی برای سلامت جسمی شما ایجاد نمی‌کنند، زندگی با آنها دشوار است. حملات پانیک مداوم ممکن است منجر به سوء مصرف مواد یا ایجاد اختلالات اضافی مانند آگورافوبیا یا ترس از حضور در مکان‌های شلوغ شود. بهترین گزینه درمانی برای حملات پانیک شما، متفاوت از سایر افراد است.

    ۱-روان‌درمانی در درمان حمله پانیک

    همانطور که خودآگاهی کلید تشخیص است، می‌تواند به شما در مدیریت حملات نیز کمک کند. یک درمانگر خوب می‌تواند با ابزارهایی که دارد به شما کمک کند تا در هنگام حملات، قوی باشید و سریعتر بهبود یابید.

    یک درمانگر خوب و باتجربه می‌تواند به شما در یادگیری تکنیک‌های مقابله با حمله پانیک کمک کند. در حالی که نمی‌توان از حملات پانیک به طور کامل اجتناب کرد، اما دانستن اینکه در هنگام حمله وحشت باید چکار کرد ممکن است به شما در غلبه بر این مرحله و بهبودی کمک کند.

    ۲-دارو درمانی در درمان حمله پانیک

    اگر پزشکتان مشکوک باشد که عدم تعادل شیمیایی در مغز شما باعث حملات شما می‌شود، داروها یا مکمل‌های دیگر می‌توانند به جلوگیری از حملات کمک کنند. داروهای ضد افسردگی اغلب تجویز می‌شوند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند تعداد حملات را کاهش دهد.

    علاوه بر این موارد، ممکن است برای بهبود این اختلال نیاز به تغییر در شیوه زندگی خود داشته باشید. یک رژیم غذایی سالم و ورزش تأثیر مثبتی بر بدن و ذهن شما دارد و می‌تواند به شما کمک کند احساس کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید.

    خطرات درمان حمله پانیک

    همه داروها دارای عوارض جانبی هستند، بنابراین در مورد آنچه انتظار دارید با پزشک خود مشورت کنید. یک خط ارتباطی باز با پزشک خود داشته باشید و در مورد اینکه درمان شما چگونه خوب کار می‌کند صادق باشید. پیدا کردن ترکیب مناسب از گزینه‌های درمانی ممکن است زمان بر باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.