×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

هنگامی که از کروماکی صحبتی به میان می‌آید فکرمان مستقیماً به سمت فیلم‌های هالیوودی و علمی تخیلی می‌رود. اما سؤال اصلی این است؛ آیا کروماکی فقط در اضافه‌کردن جلوه‌های ویژه و پس‌زمینه در فیلم‌های هالیوودی کاربرد دارد؟ یا کاربرد آن بیش‌تر از آنچه فکر می‌کنیم است؟ با کمال ناباوری باید بگوییم بله کاربرد کروماکی که عموماً از آن به‌عنوان پرده سبز یاد می‌شود بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم است. در ادامه از کاربران و مزایای استفاده از کروماکی می‌پردازیم.

کاربران کروماکی

کروماکی در واقع تکنیکی است که به‌واسطه رنگ‌های کروماکی بر روی ویدئو یا عکس ما اعمال می‌شود. این تکنیک عموماً توسط پرده سبز اجرا می‌شود که رنگ آن سبز  است. افراد مختلف در سراسر دنیا از این تکنیک جهت افزایش کیفیت و خلاقیت ویدئوهای تولیدی خود استفاده می‌کنند.

1)کروماکی در پخش زنده یا استریم

افراد بسیار زیادی در پلتفرم‌های مختلفی همچون توییچ و یوتیوب اقدام به پخش زنده یا استریم می‌کنند. این افراد که به نام استریمر یاد می‌شوند در بسیاری از اوقات جهت افزایش کیفیت و تنوع استریم‌های خود از پرده سبز استفاده می‌کنند. یکی از مشهورترین افراد این حوزه یعنی Dr Disrespect موفقیت خود را مدیون استفاده از  پرده سبز می‌داند

کروماکی در استریم

2)کروماکی در اینستاگرام یا یوتیوب

افرادی که مدتی به تماشای یوتیوب یا اینستاگرام پرداخته‌اند، حتماً افرادی را مشاهده کرده‌اند که با پس‌زمینه‌های بسیار زیبا که تهیه آن‌ها چند صد میلیون هزینه دارد به تولید فیلم می‌پردازند. در واقع این افراد با استفاده از پرده سبز و تکنیک کروماکی به پس‌زمینه خود تصاویر و فیلم‌های زیبا اضافه کرده و جذابیت آن را چندین برابر کرده‌اند. کروماکی در یوتیوب

3)کروماکی در پینترست

شاید چند باری جهت گرفتن ایده به پینترست سر زده باشید. پینترست یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. شاید شما هم یکی از کاربران این شبکه اجتماعی محبوب باشید. یکی از ایده‌های عکاسی در این شبکه استفاده از این تکنیک در عکس‌های خود است که می‌توانید با دریافت این عکس‌ها آنها را به شکل‌های زیبایی در آورید. کروماکی در پینترست

مزایای استفاده از کروماکی

استفاده از تکنیک کروماکی در ویدئوهایتان دارای مزایای بسیاری است. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از آن اشاره شده است.

1) کاهش هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کروماکی کاهش هزینه‌های تولید است. با استفاده از این تکنیک شما قادر هستید به‌جای خرید دکور و وسایل میلیونی، تنها با خرید یک پرده سبز از این تکنولوژی بهره ببرید. در نتیجه کاهش هزینه‌های متفرقه می‌توانید هزینه اضافی را خرج تجهیزات بهتر جهت تولید محتوای باکیفیت‌تر کنید. فرض کنید برای ضبط فیلم خود نیاز دارید در یک محیطی قرار بگیرید که ساخت یا اجاره آن هزینه بسیار زیادی دارد اما با استفاده از کروماکی این مشکل شما به‌راحتی حل می‌شود.

2) صرفه‌جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای استفاده از پرده سبز صرفه‌جویی در وقت شما است. استفاده از این تکنیک می‌تواند زمان تولید ویدئوهای شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. چرا که گاهی ساخت و تهیه محیط موردنظر برای فیلم‌برداری روزها یا در مواردی ماه‌ها به طول بیانجامد. پس اگر از فعالان حوزه تولید محتوا هستید باید بدانید که با خرید یک پرده سبز و استفاده از تکنیک کروماکی مقدار قابل‌توجهی از زمان خود را ذخیره کارهای دیگر و مفیدتری کرده‌اید.

3) تبدیل خلاقیت به واقعیت

از خوبی‌های استفاده از تکنیک کروماکی این است که تقریباً کاری نیست که آن نتوانید انجام دهید. کافی است فکرهای خلاقانه خود را با چند کلیک به واقعیت نزدیک کنید. بله! این تکنیک قدرتمندتر از چیزی است که فکر می‌کنید. مزایا کروماکی تصور کنید می‌خواهید بر روی کشتی تایتانیک قدم گذارید یا به جنگل‌های آفریقایی بروید. این کار، کار دشواری نیست کافی است با استفاده از یک پرده سبز از خود ویدئویی تهیه کرده سپس با استفاده از تکنیک کروماکی این عمل را به اجرا در آورید.

4) تبدیل کردن یک برنامه خسته‌کننده به جذاب

اگر تولیدکننده یک برنامه هستید، می‌دانید که یکی از هنرهای تولید فیلم سرگرم‌کردن مخاطب است. اگر محتوای تولیدی شما به‌اندازه کافی جذاب نباشد باعث خستگی و در نهایت نارضایتی مخاطبانتان می‌گردد. یکی از راه‌های جذاب کردن برنامه‌های خود استفاده از این تکنیک خارق العاده است. تکنیک کروماکی شما را قادر می‌سازد با استفاده از خلاقیت خود برنامه‌ی خود را جذاب‌تر کنید و مخاطبان بیشتری برای خود جذب کنید. این کار با خرید یک عدد پرده سبز امکان‌پذیر است.

5) آسان بودن اعمال تغییرات

از دیگر مزایای استفاده از کروماکی می‌توان به‌آسانی اعمال تغییرات اشاره کرد. آیا از پس‌زمینه خود خسته شده‌اید؟ آیا محتوای شما جذابیت خود را ازدست‌داده و خسته‌کننده شده است؟ کافی است با چند کلیک پس‌زمینه خود را به‌کلی تغییر دهید. به همین راحتی! اگر با تغییرات پی‌درپی کارفرما مواجه شده باشید، خواهید دانست که پرده سبز چه موهبتی است. کافی است با چند کلیک پس‌زمینه را تغییر داده و دوباره امتحان کنید. مزایا کروماکی

از کجا پرده سبز می‌توانم تهیه کنم؟

اگر شما هم یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی بالا بودید و از مزایای بی‌شمار پرده سبز آگاه شدید، احتمالاً جای خالی پرده سبز را در کنار تجهیزات تولید محتوای خود احساس کرده‌اید. پرده سبز از آن دسته کالاهایی است که اگر بی‌کیفیت باشد می‌تواند باعث ازبین‌رفتن زحمت و زمان شما شود. پس سعی کنید از مرغوب‌ترین جنس‌های آن را برای کار تولید محتوای خود انتخاب کنید. شما برای تهیه پرده کروماکی می‌توانید به وب‌سایت مجموعه کروماکی لند مراجعه کرده و پس از مشاهده محصولات کروماکی آن ها اقدام به خرید این محصول ارزشمند کنید. در قسمت فون کروماکی این سایت نیز تمام راهنمایی‌هایی که برای خرید پرده سبز نیاز دارید نوشته شده است. پرده سبزهای این مجموعه از مرغوب‌ترین جنس‌ها بوده و تولیدی خود کروماکی لند است که در دو مدل پلاس و پرو تولید می‌شوند. بازهم اگر دچار ابهامی شدید می‌توانید با تماس با کروماکی لند به نشانی chromakeyland.com از مشاوره متخصصین این مجموعه بهره‌مند شوید. در قسمت وبلاگ سایت نیز می‌توانید از محتواهای آموزشی جهت استفاده از کروماکی درگوشی و کامپیوتر بهره‌مند شوید. هم چنین اگر قصد شروع تولید محتوا یا خرید تجهیزات آن را دارید می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت کروماکی لند انواع محصولات نورپردازی، تجهیزات آکوستیک، میکروفون و غیره را خریداری کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. علی

    عالی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.