سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شوکه شدن مردم گیلان از مبالغ قبض های برق
    08 شهریور 1400 - 16:18
    شناسه : 187406
    0

    قبض های بالای برق در فصل تابستان برخی از مردم گیلان را شوکه کرده است.

    پ
    پ

    برق - شوکه شدن مردم گیلان از مبالغ قبض های برق -

    امیری یکی از شهرندان شهرستان رشت در گفت و گو با ایسنا گفت: برای واحد مسکونی ما بیش از یک میلیون تومان قبض برق صادر شده است که پرداخت آن در توان ما نیست.

    وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم انتظار می رفت که دولت تدابیری خاص در این خصوص بیاندیشد.

     الله یاری یکی دیگر از ساکنین مردم رشت با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰هزار تومان برایشان پول برق آمده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل تابستان علیرغم اینکه گرمای کلافه کننده ای داشتیم سعی کردیم، مصرف کولر را مدیریت کنیم.

    قبوض برق قوز بالای قوز در شرایط سخت اقتصادی  

    وی افزود: در دوران کرونا خیلی از افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند و تعطیل بودند، حتی برای معاش روزانه خود با سختی مواجه شدند و این قبض برق ها قوز بالای قوز در این شرایط سخت کرونایی شده است.

    مهندس بیدی معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق در این خصوص پاسخ داد: تعرفه های برق و شرایط عمومی آنها وفق مقررات مندرج در مصوبه های هیئت وزیران ملاک و مبنای قطعی و بلافصل محاسبه بهای برق مصرفی مشترکین بوده و این شرکت نیز مکلف به رعایت مفاد مصوبه یاد شده است.

    وی افزود: وفق مفاد مندرج در مصوبه های فوق الاشاره تمامی مشترکان خانگی در استان گیلان با توجه به شرایط خاص اقلیمی آب و هوایی از تاریخ۱۵خرداد تا تاریخ ۱۵ شهریور با تعرفه گرمسیری نوع ۴، که نرخ ارزانتری نسبت به روزهای عادی است محاسبه می شود..

    افزایش نرخ برق از اول اردیبهشت ماه سال جاری     

    وی در خصوص افزایش نرخ برق از اول اردیبهشت سال جاری گفت: مشترکین با رعایت الگوی مصرف خانگی مشمول افزایش ۷ درصد نسبت به سال گذشته و مشترکین پر مصرف با مصرف ببش از الگوی  مصرف علاوه  بر ۷درصد، مشمول افزایش ۱۶ درصدی نیز می شود.

    بیدی افزود: الگوی مصرف در ماههای تابستان۴۰۰کیلووات ساعت در ماه و در ماههای غیرگرم ۲۰۰کیلووات ساعت در ماه است. در  ماههای تیر، مرداد و شهریور سقف تامین برق مشترکین خانگی ۸۰۰کیلووات ساعت در ماه است و مازاد آن با قیمت پایه معادل ۸۲۰۳ریال محاسبه می شود.

    معاونت فروش و خدمات مشترکین تصریح کرد: آندسته از مشترکین خانگی که  در ماههای تابستان مصرفشان ۱۵۰کیلووات ساعت و کمتر باشد مشمول طرح برق امید می شوند و ‌بهای برق مصرفی صفر میشود.

    مردم نسبت به رعایت الگوی مدیریت مصرف انرژی برق، اقدام کنند

    وی ضمن تشکر از مشترکین کم مصرف و خوش مصرف درخواست کرد، تمامی مشترکین علی الخصوص مشترکین پر مصرف بمنظور کاهش هزینه برق مصرفی خود و همچنین کمک به جلوگیری از اعمال خاموشی ناخواسته به مردم استان، نسبت به رعایت الگوی مدیریت مصرف انرژی برق، اقدام کنند.

    بیدی افزود: حسب بررسی های میدانی و تحلیل های مقایسه ای موجود در سیستم جامع خدمات مشترکین این شرکت مشاهده می شود که در مجموع محاسبات انجام شده وفق مصوبات ابلاغی بوده و از این بابت انحرافی مشاهده نشده است.

    بیدی ضمن ارج نهادن به دیدگاه های اصحاب نظر و تنویر افکار مشترکان اعلام کرد: این شرکت آمادگی کامل دارد در صورتی که مصادیق و یا ابهاماتی دال بر محاسبه غیر متعارف بهای برق مصرفی وجود داشته باشد به تفکیک انشعاب و به صورت ویژه بررسی و در صورت نیاز اقدام اصلاحی در این خصوص اعمال شود.

    وی گفت: ضمناً تمامی مشترکین میتوانند از طریق لینک ارسالی در پایین پیامک قبض برق مصرفی نسبت به نصب اپلیکیشن برق من اقدام و ضمن برخورداری از تمامی خدمات برق بصورت غیر حضوری، نسبت به دریافت اصل قبض برق مصرفی، سوابق مصرف و اطلاعات تکمیلی مصرف خود مطلع شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.