×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

لپ تاپ سئو اینترنت - چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم؟ - آموزش سئو

سئو یا همان بهینه سازی موتور جست و جو از بدو پیدایش گوگل همراه این موتور جست و جو بوده است. اما امروزه دیگر فقط یک موتور جست و جو به نام گوگل وجود ندارد و موتورهای جست و جوی زیادی به مردم کمک می‌کنند تا به جواب‌ سوال‌های خود در اینترنت برسند.

امروزه، به خاطر تعدد موتورهای جست و جو در اینترنت، با الگوریتم‌های متفاوت، کار صاحبان سایت‌ها برای کسب رتبه‌های برتر سخت تر از قبل شده است. اما، مثل هر مشکل دیگری، این مشکل نیز حل شدنی است. فقط باید بدانیم که چه عواملی می‌توانند به ما در این راه کمک کنند.

سئو در ایران کمی ناشناخته است. خوشبختانه مردم و صاحبان کسب و کار اینترنتی متوجه نیاز خود به سئو و کارشناسان سئو شده‌اند. پس وقتی مردم به سراغ شرکت‌های سئو بروند، آن شرکت‌ها هم به دنبال کارشناس سئو برای استخدام می‌روند. من در این مقاله نکاتی را برای شما بازگو خواهم کرد که چراغ راهی کسب دانش در مورد سئو خواهد بود.

دانستن اصول ابتدایی سئو

معمولا افرادی که قصد دارند یادگیری سئو را آغاز کنند، نکاتی در مورد سئو می‌دانند و وارد این عرصه می‌شوند. آن‌ها در دوران آموزش به خیلی از نکات ابتدایی توجه نمی‌کنند که این باعث افت کیفیت آموزش و کار آن‌ها در آینده می‌شود.

برای مثال: شما در حال آماده سازی خود برای یک امتحان سخت هستید و تمام سوالاتی که به نظر سخت می‌آیند را مطالعه کرده‌اید. اما در امتحان از نکات آسان کتاب هم در امتحان آمده است. شما در آن لحظه به یاد دارید که جواب در کدام بخش کتاب است اما چون مطالعه نکرده‌اید از جواب دادن عاجز می‌مانید.

آموزش برای تبدیل شدن به یک متخصص یا کارشناس سئو هم همینطور است. شما باید به جزئیات هر بخش توجه کنید و آن‌ها را به خاطر بسپارید. به طور کلی، برای متمایز شدن نسبت به سایر همکارها و رقبا در عرصه خود، سعی کنید جزئی‌نگر باشید تا بتوانید تا ریزترین نکات هر مسئله را بررسی کرده و بهترین پاسخ و راه حل را بیابید.

یادگیری به صورت تئوری

مطالب آموزشی زیادی برای آموزش سئو به صورت رایگان وجود دارد. اگر شما کمی دقت و صبوری به خرج دهید، مطمئن باشید که می‌توانید اکثر مطالب مهم را به صورت تئوری یاد بگیرید. به عنوان یک کارشناس سئو خوب و کامل شما باید توانایی مکالمه و مکاتبه به زبان انگلیسی را داشته باشید.

شما با داشتن تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید دنیایی از اطلاعات کامل را از یوتیوب در مورد سئو دریافت کنید و حتی اگر علاقه‌ایی به تماشای ویدیوهای آموزشی نداشتید، می‌توانید مقاله‌های مرتبط با سئو را بخوانید و مراحل ابتدایی را به آسانی رد کنید. شما می‌توانید مقاله‌های مفیدی در سایت‎‌های Moz.com، Ahrefs.com و Semrush.com پیدا کنید.

تمرین، آزمون و خطا

از امتحان کردن در سئو نترسید. بعد از یادگیری به صورت تئوری باید بتوانید از اطلاعات کسب شده خود استفاده کنید. وقتی شما در انجام کاری اشتباه کنید، تجربه‌ای را در آن مسیر کسب کرده‌اید و شیوه صحیح انجام دادن آن کار را بعد از یک یا دو اشتباه بالاخره یاد می‌گیرید.

اگر شما سایتی دارید و انگیزه‌تان از یادگیری سئو بهتر کردن سایت خودتان است، می‌توانید از آن سایت برای آزمون و خطا استفاده کنید. در آن‌جا شما بدون اینکه نیاز داشته باشید می‌توانید تفکرات خود را پیاده کنید و نتایج کار خود را ببینید. نگران خرابی‌های احتمالی نباشید چون سایت شما یک سایت نوپا است و در صورت بروز هر اشتباهی، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

اما اگر سایت شما، یک سایت خوب و با قدمت است، بهتر است از خدمات سئو توسکا استفاده کنید تا زمانی که خودتان توانایی کامل مدیریت سایت را به دست آورید.

یک روش دیگر برای تمرین، کار کردن به عنوان یک فریلنسر است. فریلنسرها افراد متخصصی هستند که به صورت آزاد و خارج از یک شرکت کار می‌کنند. امروزه سایت‌های زیادی برای فریلنسر‌ها ایجاد شده است که می‌توانید در آن‌جا پروژه دریافت کنید و در ازای انجام آن مبلغ خوبی را به دست آورید.

لازم نیست شما در انجام سئو متخصص باشید تا بتوانید با مشتری‌ها به عنوان فریلنسر کار کنید. سئو شامل بخش‌های متفاوتی از قبیل طراحی سایت، تولید محتوا، بهینه سازی سایت و ………. است. شما با شناخت توانایی خود می‌توانید به آسانی با مردم ارتباط بگیرید و پیشرفت خود را در هر بخش با پروژه‌های مختلف پیش بگیرید.

روش آخر که بهترین روش است، عضویت در یک شرکت سئو است تا بتوانید با سئو درگیر شوید و در کار، جزئیات آن را یاد بگیرید. اما خیلی کم پیش می‌آید که یک شرکت افراد مبتدی را استخدام کند  به آن‌ها آموزش بدهد. ولی نباید ناامید شد، تلاش خود را بکنید. یک کارشناس سئو خوب همیشه در حال تست کردن روش‌های مختلف است. پس از امتحان کردن نترسید.

نکته: سئو یک فرایند است و به ثمر رسیدن تلاش‌ها در این زمینه به زمان نیاز دارد. این مورد در آموزش سئو هم صدق می‌کند. پس در آموزش دیدن برای متخصص شدن در سئو عجله نکنید و همانطور که قبلا گفتم سعی کنید تمام نکات را یاد بگیرید و آن‌ها را امتحان کنید.

نتیجه گیری

با انجام دقیق این امور ساده شما می‌توانید به یک کارشناس سئو خوب تبدیل شوید و به کمک مشتری‌های خود بشتابید. مطالعه مستمر در مورد سئو را فراموش نکنید حتی اگر یک کارشناس با رزومه عالی هستید. الگوریتم‌های موتورهای جست و جو هر هفته و هر ماه به روز رسانی می‌شوند. پس شماهم باید خود را به روز رسانی کنید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.