شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع یراق آلات
    12 شهریور 1400 - 10:01
    شناسه : 187559
    0

    قبل از اینکه با ” یراق درب ” ،” یراق کمد ” و ” یراق کابینت ” و همچنین کاربرد و انواع آنها آشنا شویم می خواهیم بدانیم که یراق چیست، پس با ما در ادامه همراه باشید.

    پ
    پ

    یراق - انواع یراق آلات - انواع یراق آلات

    شاید تا به حال بارها نام یراق آلات را شنیده باشید ولی تعریف درستی از نداشته باشید، ما به عنوان تیم تحریریه یراق دات کام در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را اختیار شما عزیزات قرار دهیم تا با انواع یراق از جمله یراق درب، یراق کمد و یراق کابینت آشنا شوید.

    قبل از اینکه با ” یراق درب ” ،” یراق کمد ” و ” یراق کابینت ” و همچنین کاربرد و انواع آنها آشنا شویم می خواهیم بدانیم که یراق چیست، پس با ما در ادامه همراه باشید.

    یراق چیست ؟

    در زمان های بسیار قدیم و بعد از اینکه انسان ها توانستند فلزات را آب کنند و با آن ابزار آلات زندگی خود را بسازند باعث شد که واژه ی یراق برای زین های متصل به اسب ها و افسار چهارپایان استفاده شود.

    بعد از گذشت سالیان و بوجود آمدن انواع سلاح ها، یراق به مدل های خاصی از سلاح ها گفته می شد که در زمان جنگ، از جنگ افزار های فلزی مانند شمشیر و نیزه استفاده می شد.

     امروزه به ابزار های فلزی که با ذوب کردن فلز و شکل دادن آن با قالب های مخصوص، در نهایت آبکاری می شوند که به آنها یراق گفته می شود.

    همیشه و در هر جایی که فکر کنیم این ابزار ها در کنار ما بوده اند و برای راحت تر کردن کارهای خودمان از یراق آلات استفاده کرده ایم ولی به آنها بی توجه بوده ایم. اگر دقت کنید می بینید که دستگیره درب و پنجره، دستگیره کابینت، شیر آب، قلاب لباس، مغزی یا سیلندر درب و… وجود دارند که اینها جز انواع یراق درب، براق کمد و یراق کابینت تقسیم بندی می شوند. ما به انواع یراق آلات احتیاج داریم و زندگی بدون آنها بسیار سخت می باشد پس انتخاب صحیح و با کیفیت یراق آلات می تواند تاثیر بسزایی در زندگی ما داشته باشد.

    در - انواع یراق آلات - انواع یراق آلات

    یراق درب

    یراق درب انواع مختلفی دارند که این یراق آلات عبارتند از :

    – سیلندرها

    – قفل درب

    – دستگیره ها

    – جک های مخصوص درب

    – ضربه گیر درب و….

    درب های ورودی ساختمان از یراق آلات و دسگیره های مخصوص به خود استفاده می کنند که در انواع مختلف و اندازه های مختلف برای نصب در بازار موجود است، یراق درب شامل : دستگیره، قفل، سیلندر، جک پشت درب آرام بند، دستگیره ها، ضربه گیر درب و …. می باشد.

    دستگیره درب یکی از اجزای مهم در دکوراسیون و نمای ظاهری داخلی می باشد و همچنین از لحاظ امنیت، از ویژگی های مهم درب به حساب می آید، اگر بخواهیم به انواع دستگیره درب اشاره ای داشته باشیم می توانیم دستگیره های پلاک، دستگیره رزت، دستگیره دیجیتالی، دستگیره درب ورودی و… را نام ببریم.

    بد نیست بدانید که اگر قسمت دستگیره و قسمت کلید خور دستگیره یک تکه باشد، دستگیره پلاک و اگر قسمت دستگیره و محل کلید خور دو تکه باشد، دستگیره رزت است. دستگیره های درب ورودی معمولاً یک طرف آن ثابت می باشد و از سمت داخل به زبانه ی قفل متصل می باشد و همچنین امکان نصب مغزی یا همان سیلندر بر روی این دستگیره ها وجود دارد ولی برای درب های داخلی، دستگیره باید از هر دو طرف عمل کند.

    - انواع یراق آلات - انواع یراق آلات

    یراق کمد

    یراق کمد شامل موارد زیر است :

    – ریل کمد

    – قرقره کمد دیواری

    – لوله کمد

    – لولای درب کمد و…..

    یکی از جذاب ترین و پر استفاده ترین یراق ها، یراق کمد می باشد که علاوه بر مواری که به آن اشاره شد می توان یراق های دیگر از جمله : پایه سقفی، غلطک کمد، گونیا وزیر سری را نام برد.

    - انواع یراق آلات - انواع یراق آلات

    یراق کابینت

    انواع یراق کابینت شامل موارد زیر است :

    – دستگیره کابینت

    – پایه کابینت

    – جک کابینت

    – لولا کابینت

    – ریل کشو

    – قرنیز و…..

    طبق تجربیات و بررسی های انجام شده، یراق آلات یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های کابینت که کیفیت ساخت محصولات کابینتی را بالاتر می برد، دلیل این مسئله این است که یراق کابینت بیشترین مقدار استفاده را دارند. زمانی که شما یک کشو یا یک طبقه کابینت را می سازید باید به این کته توجه داشته باشید که تمام وزن آن کشو بر روی ریل آن قرار گرفته و یا تمام وزن درب کابینت را جک یا لولای آن کابینت متحمل می شود، بنابراین استفاده از بهترین کیفیت کابینت ها، استفاده از یراق کابینت مناسب می باشد چرا که این کشوها یا درب ها در طول روز بارها باز و بسته می شود.

    مورد دیگری که باید توجه داشته باشید زیبایی یراق آلات است، امروزه در ساخت انواع وسایل منزل زیبایی در کنار کیفیت قرار گرفته است و نقش بسزایی در فروش دارد، حتی ساده ترین کابینت ها را هم می توان با استفاده از ریل، دسته و دستگیره های زیبا و جالب توجه تزیین کرد و نمای ظاهری زیبایی را به آنها بخشید، پس به هنگام استفاده از یراق آلات شما باید به ظاهر و رنگ آنها توجه بسیار داشته باشید.

    جنس بیشتر یراق آلات از فلز می باشد پس باید در مقابل زنگ زدگی و فرسودگی های ناشی از استفاده مداوم مقاوم باشند، ارتفاع و سایز مناسب یراق آلات کابینت باعث می شود هنگام باز و بسته شدن زیاد وزن به طور یکنواخت روی آن پخش شود، یراق کابینت به طور کلی دو وظیفه ی مهم دارد : اول انجام وظیفه ی محوله و درم افزودن زیبایی به کابینت، پس توجه به کیفیت آنها هنگام خرید بسیار لازم است.

    با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، شما عزیزان می توانید برای خرید انواع یراق درب، یراق کمد و یراق کابینت و همچنین کسب اطلاعات بیشتر به سایت یراق دات کام مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.