جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارهای محلی
    12 شهریور 1400 - 10:09
    شناسه : 187567
    1

    : چنانچه کسب و کار محلی دارید و در یک محدوده خاص فعالیت می کنید ، برای افزایش فروش و خدمات ، تبلیغات نقش به سزایی دارد در میان انواع تبلیغات می بایست ، بهینه ترین گزینه استفاده شود. در میان انواع تبلیغات ، تبلیغات محلی تمام آن چیزی است که یک کسب و کار محلی به آن نیاز دارد.

    پ
    پ

    و کارهای محلی - بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارهای محلی - تبلیغات

    اگر شما کسب و کاری دارید که در یک محدوده خاص فعالیت می کنید ، حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توانید فروش خود را افزایش دهید، آیا اصلا افزایش فروش امکان پذیر است ؟ اعتقاد دارید میزان فروش یک امر شانسی است یا با یک سری راهبردها می توان میزان فروش را افزایش داد؟
    در میزان فروش ، آیتم های زیادی موثر هستند که با رعایت هر کدام می توان یک پله به مقصود نزدیک تر شد. انتخاب لوکیشن مناسب برای استقرار مغازه یا فروشگاه ، ارائه محصول با کیفیت ، رفتار مناسب با مشتریان و غیره ، از اصول اولیه ای هستند که تنها مشتریان کنونی را حفظ می کنند.
    برای جذب مشتری جدید چه راهبردی وجود دارد؟  

    تبلیغات مناسب می تواند تا حد زیادی ، بر فروش شما و جذب مشتری های جدید اثر گزار باشد.
    شیوه های متنوعی جهت تبلیغات کسب و کارهای کوچک و محلی وجود دارد که به برخی از آن ها می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی خواهیم کرد.
    در طراحی کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار های محلی ، چند نکته مهم را باید در نظر بگیریم. اول اینکه هزینه تبلیغات باید متناسب با بودجه و پتانسیل های کسب و کار ما باشد.
    استفاده از برخی رسانه های تبلیغاتی ، تناسبی با میزان در آمد کسب و کار های محلی ندارد. از طرفی اگر جذب مشتری بیش از پتانسل های خدمت رسانی کسب و کار باشد، نارضایتی مشتری ها را در پی خواهد داشت.
    دوم اینکه بر خلاف کمپانی های بزرگ که مخاطب آن ها قشر وسیعی می باشند و وابسته به یک مکان جغرافیایی نیستند ، کسب و کار های محلی تنها یک محدوده مشخص را خدمت رسانی می کنند بنابراین هزینه کردن برای تبلیغات سراسری منطقی به نظر نمی آید.
    روش های تبلیغاتی گوناگونی پیش روی صاحبان کسب و کار های کوچک محلی وجود دارد.

    تبلیغ در رسانه تلوزیون : این نوع تبلیغ هم پر هزینه است و هم اینکه هزینه اضافی برای جامعه ای صورت می گیرد که بیرون از محدوده خدمت رسانی است.
    تبلیغ در روزنامه : یکی از ایرادات اساسی تبلیغ در روزنامه ها و مطبوعات ،  کم شدن علاقه مردم به مطالعه و در نتیجه بازدید کم این نوع تبلیغات است.
    تبلیغات بیلبوردی : بیلبوردها در جاده های اصلی و بزرگراه ها نصب می شوند، که ممکن است در محدوده شهری و شعاع خدمات رسانی کسب و کار ها قرار نگیرد. از طرفی هزینه بالای این نوع تبلیغات با بودجه کسب و کار های محلی همخوانی ندارد.

    تبلیغ در مترو : تبلیغ در واگن های مترو  هرچند نرخ بازدید بالایی دارد اما درصد بالایی از  این بازدید بی فایده است زیرا جامعه مخاطب کسب و کار محلی را شامل نمی شود.
    تبلیغ از طریق فضای مجازی : طراحی سایت ، یکی از روش های جذب مشتری از طریق آنلاین می باشد که این روزها مورد استقبال بسیاری از کسب و کار هاست . اما هزینه های راه اندازی و  نگه داری سایت برای یک کسب و کار محلی قابل توجیه نیست.
    تبلیغات محلی : تبلیغات محلی نوع دیگری از تبلیغات است. این مدل تبلیغات ، به موقعیت جغرافیایی ، بازار هدف و بهینه سازی هزینه ها و بیشترین نرخ بازدید تمرکز دارد.
    می توان گفت بهترین نوع تبلیغات برای کسب وکار های محلی ، تبلیغات محلی می باشد که در ادامه به صورت مفصل در مورد انواع شیوه های آن بحث کرده ایم.

    22 1 - بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارهای محلی - تبلیغات

    تبلیغات محلی

    تبلیغات محلی شیوه ای از تبلیغات است که برای کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
    کسب و کار های کوچک سهم به سزایی در بازار جهانی دارند و سالانه رشد 20 درصدی را شاهد هستند. کسب و کار های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی از اهمیت بالایی برخوردارند. این نوع کسب و کارها، انعطاف پذیری بیشتری جهت تغییر، دارند و در صورت زیان ،ضرر کمتری را برای علاقه مندان به شغل آزاد به همراه دارند.

    تفاوت کسب و کار های کوچک و محلی

    کسب و کارهای کوچک را بر اساس ، تعداد پرسنل و میزان فروش ،به 3 دسته خرد ، کوچک و متوسط تقسیم کرده اند.
    بسته به اینکه کسب و کار های کوچک در کدام دسته قرار می گیرند محدوده جغرافیایی خاصی را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد. بخشی از کسب و کار های کوچک، در دسته کسب و کارهای محلی قرار می گیرند. به عنوان مثال سالن های زیبایی، مشاوران املاک و …

    معرفی روش های تبلیغات محلی

    جواب به این سوال اما و اگر های زیادی دارد ، در واقع برای پاسخ به این سوال که چه نوع تبلیغات محلی بهترین است باید با توجه به نوع کسب و کار و شناخت کامل از محصول و پرسونای مخاطبان صورت گیرد. با این وجود ما تصمیم گرفتیم به بررسی انواع تبلیغات محلی بپردازیم تا هر فردی بتواند بهترین روش و رسانه محیطی را برای کسب و کار خود انتخاب نماید.

    111 - بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارهای محلی - تبلیغات

     

    1.تبلیغ در مراکز خرید و هایپرمارکت ها
    در سال های اخیر ، مراکز خرید کم کم جای خود را در بین مردم باز کردند و جایگزین راسته های تجاری شدند. مراکز خرید گزینه بسیار مناسبی برای افراد پر مشغله امروزی هستند، زیرا نیاز های مختلف در یک مرکز به صورت یک جا پاسخ داده می شود و سفرهای شهری را کاهش می دهد.
    مجتمع های تجاری ، فضاهای گسترده ای دارند از این رو ، فضاهای تبلیغاتی زیادی را در اختیار صاحبان کسب و کار ها قرار می دهند. چانچه در محدوده خدمات رسانی خود، مراکز خریدی وجود دارد. تبلیغ در مجتمع تجاری را در برنامه خود قرار دهید.
    هایپر مارکت ها نیز به مرور جایگزین سوپر مارکت ها و میوه فروشی ها و لبنیاتی ها شده اند. هایپر مارکت ها نیز همخوانی زیادی با نیاز مردم شهر نشین امروزی دارند. تنوع کالایی بالا ، یکی دیگر از دلایل پاخور بالای این فروشگاه های زنجیره ای است.
    در هر منطقه شهری ، یک یا چند هایپر مارکت متوسط یا بزرگ وجود دارد. سعی کنید فضاهای آن ها را برای تبلیغ در هایپر مارکت ها بررسی کنید و چنانچه مطابق اهداف کمپین تبلیغاتی شما بود، در دستور کار خود قرار دهید.

    2.تبلیغ در نقاط استراتژیک

    در اکثر محدوده های شهری ، نفاط جاذب جمعیت وجود دارند. اماکن مذهبی ، مانند مساجد ، تکایا ، امامزاده یا اماکن تفریحی مانند شهر بازی ، سینما ، پارک و بوستان ، فرهنگسرا ، اماکن تاریخی ،کافه ها و رستوران های باکیفیت و معروف ، راسته های تجاری شلوغ و غیره … از جمله نقاط جاذب جمعیت هستند.یکی از کارهایی که در روند طراحی کمپین تبلیغاتی صورت میگیرد، شناسایی این نقاط است.
    بعداز اینکه نقاط پر رفت و آمد را شناسایی کردید حالا باید ، بررسی شود که آیا رسانه ای در این محدوده ها وجود دارد. نگران نباشید حتی اگر سازه تبلیغاتی وجود نداشت می توانید هزینه ساخت سازه را تقبل کنید و تا مدت معینی به صورت رایگان از آن استفاده نمایید.
    استرابورد ، بیلبورد ، نمایشگرهای شهری ، لمپوست بنر ها ، تبلیغات چریکی و غیره از جمله رسانه های تبلیغات محیطی هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

    3.تبلیغات آنلاین

    گزینه دیگری که برای کسب و کارهای محلی پیشنهاد می شود، استفاده از پتانسیل های رسانه های آنلاین است . عموما هزینه های راه اندازی سایت و نگه داری از آن برای یک کسب و کار که تنها محدوده جغرافیایی خاصی را پوشش می دهد هزینه بر بوده و منطقی نمی باشد.
    در این میان ، محلات و شهرک هایی هستند که دارای سایت می باشند. معرفی کسب و کار و درج تبلیغ در این نوع سایت ها می تواند بسیار مفید باشد.
    از طرفی یک یا چند شبکه اجتماعی پر مخاطب نظیر ، اینستاگرام و تلگرام هم می تواند به گسترش کسب و کار های محلی کمک کند. کمترین فایده ای که شبکه های اجتماعی دارند، معرفی خدمات به مشتری و ارائه یک کاتالوگ از محصولات می باشد.

    4.تبلیغ در ایستگاه های مترو ، اتوبوس و تاکسی

    در هر منطقه و محله ای حمل و نقل عمومی فعال می باشد. بعضی از شهر ها دارای خطوط مترو هستند که تبلیغ در این ایستگاه ها ، برای کسب و کار ها بسیار سودمند است. در صورت نبود ایستگاه مترو ، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس هم گزینه مناسبی برای تبلیغ هستند.
    یکی از دلایل نرخ بالای بازدید در ایستگاه ها ، فضای مکث است.
    این فضای مکث این امکان را فراهم می کند تا مخاطب زمان بیشتری را برای توجه به تبلیغات داشته باشد. و طراح تبلیغات هم می تواند جزئیات بیشتری را در طرح تبلیغاتی خود بگنجاند.

    5.استرابوردها

    نوع دیگری از تبلیغات محلی ، سازه های استرابورد ها هستند . استرابورد ها ، تابلو های تبلیغاتی شهری هستند. هزینه استرابورد ها نسبت به بیلبوردها کمتر و نسبت به برخی دیگر از رسانه های تبلیغاتی بیشتر می باشد.
    استرابورد ها به دلیل سازه های سبک و ابعاد کوچکی که دارند در اغلب محیط های شهری مانند فضاهای سبز ، پیاده روها ، چهارراه ها ، حاشیه خیابان ها قابل اجرا هستند.

    سایت ادنل ، یک نقطه اتصال بین مجموعه های ارائه دهنده رسانه های تبلیغاتی و صاحبان کسب و کار هاست. با مراجعه به سایت ادنل می توانید موقعیت های تبلیغاتی شهر خود را شناسایی کنید و به صورت آنلاین تابلو تبلیغاتی مورد نظر خود را اجاره نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.