×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

33 1 - بررسی 3 مسئله مهم درباره شارژ کارتریج که نباید از آن غفلت کنید! -

توجه به مسئله شارژ کارتریج بسیار مهم است. با کیفیت ترین جوهرها، تونرها و قطعات باید در پرینتر به کار گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که پرینتر عملکرد خوبی خواهد داشت. در این بین، بعد از مدتی پرینتر دچار مشکلاتی اعم از خط افتادن بر روی کاغذ یا سیاه شدن می شود. در این شرایط باید نسبت به شارژ کارتریج اقدام کرد‌.

شارژ کارتریج در محل

جوهر چاپگر یکی از گران ترین چیزهایی است که هنگام کار خود با پرینتر افراد با آن مواجه می شوند. بعد از مدتی کر با پرینتر و گرفتن چندین عکس دیجیتال ممکن است که با مشکلاتی مواجه شوید. در واقع جوهر کارتریج تمام خواهد شد و نیاز به شارژ کارتریج پیدا خواهید کرد. برای این کار باید از افرادی که در حوزه دستگاه های چاپگر فعالیت می کنند، کمک بگیرید. برای اینکه دیرتر نیاز به شارژ کارتریج داشته باشید، بهتر است که به صورت استاندارد از آن استفاده کنید. شارژ کارتریج پرینتر در محل صورت می گیرد و کافی است تا بعد از بروز مشکل، با متخصص این حوزه ارتباط برقرار کنید. برای این‌کار احتیاج به یک کیت پرکننده جوهر است. این کیت را می توان از فروشگاه های لوازم اداری تهیه کرد. با توجه به اندازه چاپگر، باید آن را خریداری کرد‌ که متناسب با آن باشد.

برای شارژ کردن بهتر است که افراد متخصص آن را انجام دهند زیرا در برخی موارد ممکن است که آسیب زیادی به دستگاه وارد شود. برای اینکه شارژ کارتریج با کیفیت بالای صورت بگیرد و با خیال آسوده از آن استفاده کنید، بهتر است که از خدمات شارژ کارتریج در محل استفاده شود. افراد زیادی این خدمات را با کیفیت بالا ارائه می دهند. در واقع تکنسین های برند پرینتر شما قادر هستند تا بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهند. لازم به ذکر است که در این صورت هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

روش های شارژ کارتریج

برای شارژ کارتریج بهتر است که از کسی کمک گرفته شود اما در صورت امکان خود برد هم می تواند این کار را انجام دهد. درواقع شارژ کارتریج به شارژ مجدد مواد مصرفی پرینتر گفته می شود. این مواد از جمله جوهر و یا پودر هستند. با توجه به اینکه کارتریج ها دو نوع هستند، از مواد مختلفی برای هر کدام از آنها و برای پر کردن کارتریج استفاده می شود. کارتریج های لیزری و جوهر افشان از انواع آن هستند. همانطور که از نامشان پیداست، برای شارژ کارتریج جوهر افشان از جوهر استفاده می شود و برای آن نمی توان از مواد دیگری استفاده کرد.

 شارژ کارتریج لیزری متفاوت است و با استفاده از پودر صورت می‌گیرد. در این شرایط تنها شارژ کردن نمی‌تواند کیفیت پرینتر را ارتقا دهد بلکه ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات هم وجود داشته باشد. به همین دلیل برای شارژ این کارتریج بهتر است که از افراد متخصص کمک گرفته شود تا عملکرد دستگاه دوباره به حالت سابق برگردد. ‏ در پرینترهای لیزری با سرعت بیشتری شارژ کارتریج صورت می گیرد و در برندهای متفاوت است. برخی از کارتریج ها پیچیدگی بیشتری دارند و به همین جهت باید از تونر های ویژه ای برای شارژ آن ها استفاده شود. اگر از تونرهای دیگری استفاده شود، مشکلاتی مثل سیاه شدن و یا ایجاد حاشیه به وجود می آید.

نکات شارژ کارتریج

کارتریج لیزری با استفاده از پودر تونر روی کاغذ تصاویر را چاپ می‌کند و بعد از تمام شدن پودر تونر برخی از کارتریج ها توانایی پر کردن مجدد آن را دارند. برای شارژ کارتریج جوهر افشان باید دقت کرد که از رنگ های یکسان برای پر کردن استفاده شود. برای این کار باید از سرنگ استفاده کرد با توجه به اینکه چند رنگ درون منبع آن استفاده می‌شود، باید از آن رنگ ها تهیه شود. بر این اساس هر رنگ در محفظه جداگانه‌ای قرار می گیرد و برای تزریق کردن هر رنگ باید از سرنگ جداگانه استفاده کرد. در این حین باید در نظر داشت که نباید به صورت اشتباه رنگ ها با هم ترکیب شوند‌.

  • بعد از تزریق جوهر باید هواداری صورت بگیرد تا جوهر با تراکم مساوی در محفظه قرار بگیرد.
  • برای اطمینان از خارج شدن هوا، باید کاغذی را قرار داده تا جوهر بر روی آن کشیده شود‌.
  • شارژ کردن کارتریج باید در شرایط مناسب و با تجهیزات صورت بگیرد.
  • پیچ گوشتی، ماسک، پنبه، دستمال و … از وسایل مورد نیاز است.
  • برای کیفیت بهتر، باید ابتدا مخزن دستگاه با محلول کاملا تمیز شود تا از کیفیت رنگ ها کاسته نشود.

عمر کارتریج

شارژ کارتریج در کمتر از یک ساعت صورت می گیرد و برای اینکه عمر کارتریج افزایش پیدا کند، بهتر است که از افراد متخصص در این حوزه به کار گرفته شود. برای اینکه عمر پرینتر و کارتریج افزایش پیدا کند، بهتر است که از خدمات حرفه ای پرینتر بهره مند شوید. جوهر کارتریج نباید به صورت طولانی مدت نگهداری شود. با توجه به اینکه محدودیت‌هایی برای نگهداری آنها وجود دارد، باید به این نکته توجه شود. در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه خواهید شد. حتی اگر کارتریج مورد نظر هم کاملا پلمپ باشد، باز هم ممکن است که بعد از مدتی استفاده از آن، شما را دچار مشکل کند. در واقع جوهر پرینتر هم مانند هر ماده دیگری بعد از مدتی خراب می شود و باید به تاریخ انقضای آن توجه شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است که از جوهر کارتریج یا تونر به اندازه کافی خریداری کرده و موارد اضافی برای خود نگه نداشت.

برای حفظ کیفیت چاپ پرینتر بهتر است که نکاتی رعایت شود. متراکم شدن جوهر یکی از مشکلات است که منجر به کاهش عمر کارتریج می شود بنابراین اگر از پرینتر کمتر استفاده می کنید، بهتر است که حداقل هفته ای چند بار چاپ تصویر را با آن انجام دهید. احتمالا تحقیق نداشته باشند. می توان از تونر باز نشده و پلمپ برای طولانی مدت نگهداری کرد، به شرطی که آن را در مکانی خشک و خنک نگه داشت. البته باید این نکته را در نظر داشت که برای داشتن بهترین کیفیت از چاپ، باید از مواد اولیه تازه استفاده شود.

منبع: https://hp-gallery.com – اچ پی گالری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.